2022-12-30, 18:45
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Helt otroligt. Jag har stött på Listad då vi tillhör samma skrå. Minns att jag blev förvånad när hon klev in i rättssalen eftersom jag föreställde mig en gråhårig tantalanta i övre medelåldern (med tanke på hennes förnamn). Hon gav inget särskilt sympatiskt intryck, men var seriös och professionell.

Vilken jävla historia! Hade ingen aning om att hon blivit utesluten, har tröttnat på de otaliga rubrikerna om usla advokater och läser sällan. Sjukt att hennes knappt 20 år fyllda stackare till son också är insyltad i denna soppa.

Ny betydelse i epitetet ”gangsteradvokat” dvs advokat med förhållanden till / mor till gangsters. Men de kan ju i alla fall anlita henne som försvarare i den kommande rättegången.
Citera
2022-12-30, 19:10
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Ny betydelse i epitetet ”gangsteradvokat” dvs advokat med förhållanden till / mor till gangsters. Men de kan ju i alla fall anlita henne som försvarare i den kommande rättegången.

Jo, haha. Hon är fortfarande registrerad som biträdande jurist så nog kan hon fortsätta jobba alltid
Citera
2022-12-30, 19:12
Medlem
Citat:

Nej det fungerar inte så. Jäv.
Citera
2022-12-30, 20:17
Medlem
Hur är Uppsala nuförtiden?

Är det riktigt illa?
Som jag förstått det så flyr svenska barnfamiljer
Citera
2022-12-30, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunstling
Hur är Uppsala nuförtiden?

Är det riktigt illa?
Som jag förstått det så flyr svenska barnfamiljer

Det händer en hel del i Uppsala nu för tiden. Har ingen koll angående svenska barnfamiljer som flyr.
Citera
2022-12-30, 20:51
Medlem
X-limers avatar
Citat:

Nej. Det är bland annat det som ansågs utgöra ett allvarligt brott mot god advokatsed gällande när hon försvarade sin älskare.
Citera
2022-12-30, 22:13
Medlem
AntonioCassanos avatar
Jag förstår inte en sak, vem e kopplad till Gottsundanätverket?
Citera
2022-12-30, 22:23
Medlem
trancass avatar
Vilket slödder! kärringen verkar vara svag för slödder, no doubt. Men varför blev hon utesluten ur advokatsamfundet? För att hon knullar kriminella apor? Blev det en apa för mycket?
Citera
2022-12-30, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntonioCassano
Jag förstår inte en sak, vem e kopplad till Gottsundanätverket?

Fadi A*si
Citera
2022-12-31, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogstedt90
Uppsala tingsrätt begärde förra veckan 4 st häktade pga förberedelse till mord samt grovt vapenbrott i augusti 2020.

Asså de greps förra veckan för nått de planerade 2020. Har de planerat i två år??? De lär väll skrotat planerna eftersom inget hände på två år?

Hur länge e rimligt att de sitta häktade, flera månader?
Citera
2022-12-31, 00:38
Medlem
Flertalet av de häktade bor på Västgötaresan 43, bara ett par veckor sedan det sköts vilt mot Västgötaresan 33, kanske samband? (Att man tog fel lägenhet)

(FB) Skottlossning Uppsala, Sävja 2022-12-06
Citera
2022-12-31, 01:09
Medlem
sodermalm12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Vilket slödder! kärringen verkar vara svag för slödder, no doubt. Men varför blev hon utesluten ur advokatsamfundet? För att hon knullar kriminella apor? Blev det en apa för mycket?
För att hon hade en relation med sin klient.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in