2022-12-27, 17:27
Medlem
Uppsala tingsrätt begärde förra veckan 4 st häktade pga förberedelse till mord samt grovt vapenbrott i augusti 2020.

Saxat från artikel idag från unt.se:

https://unt.se/nyheter/uppsala/artik...erket/r93e77or

Citat:
”Uppsala tingsrätt har häktat fyra personer som anklagas för grovt vapenbrott och förberedelse till mord under hösten 2020. Två av de häktade är företagare som sedan flera år driver en verksamhet i Uppsala med försäljning till allmänheten.”

”– Bevisningen består av bland annat information från krypterade Sky ECC-chattar. I övrigt kan jag i nuläget inte lämna någon information, säger Anna Stråth.”

”De båda häktade företagarna driver ett bolag som i fjol hade en omsättning på 27 miljoner kronor, en kraftig nedgång sedan 2017 då omsättningen låg på 56 miljoner. 2020 fastställde förvaltningsrätten att bolaget skulle upptaxeras med 2,6 miljoner sedan företrädarna bland annat lämnat oriktiga momsuppgifter.”

De häktade är F*di Absi, Ad*m Al Harbiti, Sh*di Al Harbiti och Ahm*d-Yosef Al Harbiti. * = A.

Företaget de pratar om heter M*n B*l Uppsala. * = I.

Uppsala tingsrätt: B 9783-22 (https://gofile.io/d/2LZ0Kb (Häktningsframställan)

Tack till Stefan S för uppladdning av filer.

Finns kopplingar till Gottsundanätverket i detta mål. Mer att läsa om det finns i denna tråd:
(FB) Gottsundanätverkets ledare gripna för grova narkotikabrott (Trojan Shield)

Någon som vet något mer om själva händelsen?
Senast redigerad av Hogstedt90 2022-12-27 kl. 18:00.
Citera
2022-12-27, 21:34
Medlem
Ryktet säger att dom planerade döda den personen som Catrin var otrogen med.
Citera
2022-12-27, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joskee

Vi är en liten krets här som vet exakt vad du pratar om, men utveckla gärna lite om vilka Catrin Listad och Eymen Mamlouk är så fler förstår hur intrikat detta faktiskt är.

Det är inte den bästa sidan av hur svenskt rättsväsende faktiskt ser ut i praktiken för tillfället.
Citera
2022-12-27, 23:24
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogstedt90
Uppsala tingsrätt begärde förra veckan 4 st häktade pga förberedelse till mord samt grovt vapenbrott i augusti 2020.

De häktade är F*di Absi, Ad*m Al Harbiti, Sh*di Al Harbiti och Ahm*d-Yosef Al Harbiti. * = A.

Finns kopplingar till Gottsundanätverket i detta mål. Mer att läsa om det finns i denna tråd:

Det handlar kort och gott om SvEnSkA bilhandlare 🤷😉😆
Citera
2022-12-28, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Vi är en liten krets här som vet exakt vad du pratar om, men utveckla gärna lite om vilka Catrin Listad och Eymen Mamlouk är så fler förstår hur intrikat detta faktiskt är.

Det är inte den bästa sidan av hur svenskt rättsväsende faktiskt ser ut i praktiken för tillfället.

Så hon är ff med i samfundet. Håhåjaja.
Citera
2022-12-28, 00:18
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogstedt90

Har inget att tillägga än att recensionerna för 'min bil uppsala' är riktigt underhållande.
Citera
2022-12-28, 00:21
Medlem
sodermalm12s avatar
Citat:
Riktigt galet i så fall.

Ad*m verkar vara Sh*dis och C*trins son.
Citera
2022-12-28, 00:22
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Så hon är ff med i samfundet. Håhåjaja.
Catrin listad uteslöts ur advokatförbundet i Augusti i år.
Citera
2022-12-28, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Catrin listad uteslöts ur advokatförbundet i Augusti i år.

Men så bra då. Byrån har hon kvar än så länge tycks det.
Citera
2022-12-28, 12:02
Medlem
Här kommer en sammanfattning av allt som hänt.

Catrin Listad fd advokat som var otrogen med en gängkriminell kille från Gävle som heter Eymen Mamlouk Catrin var gift med Shadi under hennes otrohetsaffär.

Shadi Al Harbiti som driver en bilfirma (Min bil) i Uppsala häktas nu med sin yngre bror och även hans och Catrins son för att ha förberett mord på Eyman (enligt rykten)
Citera
2022-12-28, 18:02
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:

Catrin Listad fd advokat som var otrogen med en gängkriminell kille från Gävle som heter Eymen Mamlouk Catrin var gift med Shadi under hennes otrohetsaffär.

Shadi Al Harbiti som driver en bilfirma (Min bil) i Uppsala häktas nu med sin yngre bror och även hans och Catrins son för att ha förberett mord på Eyman (enligt rykten)

Helt otroligt. Jag har stött på Listad då vi tillhör samma skrå. Minns att jag blev förvånad när hon klev in i rättssalen eftersom jag föreställde mig en gråhårig tantalanta i övre medelåldern (med tanke på hennes förnamn). Hon gav inget särskilt sympatiskt intryck, men var seriös och professionell.

Vilken jävla historia! Hade ingen aning om att hon blivit utesluten, har tröttnat på de otaliga rubrikerna om usla advokater och läser sällan. Sjukt att hennes knappt 20 år fyllda stackare till son också är insyltad i denna soppa.
Citera
2022-12-29, 01:03
Medlem
Citat:

Får det att låta som hon tog ett snesteg med en kriminell. Hon har ju varit gift med en kriminell sedan många år. Den släkten är väll ganska känd...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in