2022-12-31, 01:12
Medlem
sodermalm12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M0hamad
Asså de greps förra veckan för nått de planerade 2020. Har de planerat i två år??? De lär väll skrotat planerna eftersom inget hände på två år?

Hur länge e rimligt att de sitta häktade, flera månader?
Jag tror inte det har nån betydelse om de har skrotat planerna. Det stod i en tidning att målsägande åkte in i fängelse bara några dagar efter de började planera.
Citera
2022-12-31, 01:36
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-limer
Nej. Det är bland annat det som ansågs utgöra ett allvarligt brott mot god advokatsed gällande när hon försvarade sin älskare.
Det stämmer. Men hon är inte advokat längre (utesluten) och då borde det teoretiskt att gå.
Citera
2022-12-31, 06:52
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodermalm12
För att hon hade en relation med sin klient.

Hon skulle självklart ha avsagt sig sitt uppdrag som advokat för apan, men var drar advokatsamfundet gränsen? Även en advokat måste få bli kär.

Hon har visat prov på synnerligen dåligt omdöme, men hon måste ha varit helt förblindad och galen. Jag anser att man måste kunna åberopa att hon ej var vid sina sinnens fulla bruk. Kanske aldrig någonsin varit vid sina sinnens fulla bruk om man tittar på hennes historia.
Citera
2022-12-31, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskofistarn
Flertalet av de häktade bor på Västgötaresan 43, bara ett par veckor sedan det sköts vilt mot Västgötaresan 33, kanske samband? (Att man tog fel lägenhet)

(FB) Skottlossning Uppsala, Sävja 2022-12-06

Intressant tanke. De pratar i tråden om att de måste ha skjutits mot fel lägenhet också.
Citera
2022-12-31, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sodermalm12
Jag tror inte det har nån betydelse om de har skrotat planerna. Det stod i en tidning att målsägande åkte in i fängelse bara några dagar efter de började planera.

Vilken tidning? Så de tog dom då men släpptes och nu två år senare häktas de igen för samma sak?
Citera
2022-12-31, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunstling
Hur är Uppsala nuförtiden?

Är det riktigt illa?
Som jag förstått det så flyr svenska barnfamiljer

De säger de är lugnare nu när hälften sitter inne men jag hör bara mer och mer skit för varje dag. Om någon tappar makten så är de 10 andra på led som vill ha den och är redo att slåss för den.
Citera
2022-12-31, 11:20
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunstling
Hur är Uppsala nuförtiden?

Är det riktigt illa?
Som jag förstått det så flyr svenska barnfamiljer

Kan bekräfta. Vi flyttade. Finns andra som överväger vet jag. För farligt för våra barn. Man vill ju att de ska kunna vistas i city på egen hand, men no way att man vågade släppa dem i Uppsala.

Även om man bodde i villa i lugnt område så såg man ju knarklangningen vid busstorget, som skedde inför öppen ridå mer eller mindre. För att inte tala om centralstationen. Och skjutningar mot lägenheter och krogar (beskyddarverksamhet?).

Påverkade och agressiva människor i trafiken (kör som de vore jagade), ficktjuvar, allmänt nedgångna personer i parker och på stan.
Senast redigerad av quggel 2022-12-31 kl. 11:23.
Citera
2022-12-31, 11:34
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogstedt90
Vilken tidning? Så de tog dom då men släpptes och nu två år senare häktas de igen för samma sak?
Tror det bara är 1 som greps tidigt men via krypterade chattar knutna till honom har dom fått fram info om detta, den som först greps togs in för gottsundamålet och fokus då gällde stora partier droger.
Citera
2022-12-31, 13:04
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Det stämmer. Men hon är inte advokat längre (utesluten) och då borde det teoretiskt att gå.

Tänker du att hon ska ställa upp som privat försvarare då? I 21 kap. rättegångsbalk finns exempel på ett flertal aktuella nackdelar i det här specifika fallet, för att inte tala om att det kan bli direkt olämpligt/omöjligt.
Citera
2022-12-31, 16:32
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-limer
Tänker du att hon ska ställa upp som privat försvarare då? I 21 kap. rättegångsbalk finns exempel på ett flertal aktuella nackdelar i det här specifika fallet, för att inte tala om att det kan bli direkt olämpligt/omöjligt.
Jaha tack för klargörandet. Var i det här fallet dum nog att tänka högt.
Citera
2022-12-31, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Tror det bara är 1 som greps tidigt men via krypterade chattar knutna till honom har dom fått fram info om detta, den som först greps togs in för gottsundamålet och fokus då gällde stora partier droger.

Aha, en sak i taget hahaha..
Citera
2022-12-31, 19:10
Medlem
sodermalm12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogstedt90
https://www.arbetarbladet.se/2022-12...pa-gangledaren

Alltså målsägande åkte in i häkte några dagar efter mordplanerna så dem misstänkta kunde inte fullfölja.
Senast redigerad av sodermalm12 2022-12-31 kl. 19:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in