2023-07-23, 01:10
Medlem
Mich13s avatar
Bra race av Marcus som belönades med en fjärde plats i Iowa. Nytt race idag.
Citera
2023-07-23, 11:10
Medlem
Mich13s avatar
Förövrigt, otroligt bra racing på lilla Iowa Speedway. Det är konstant action under hela racet. Dessutom var det bara en enda gulflagg.

Ett av de roligaste ovalracen jag har sett. Mycket bra underhållning!

Om det är någon som hoppar ovalracen i IndyCar, gör för Guds skull inte det.
Citera
2023-07-28, 23:12
Medlem
DjPuttes avatar
Mer och mer tyder på att Ericsson hamnar hos Andretti Motorsport då CGR verkar inte vilja ge han det han vill ha, Nästa Tisdag börjar Silly Season i IndyCar officiellt tror det kommer gå snabbt dels Palou till McLaren och Ericsson till Andretti Motorsport!
Citera
2023-07-29, 09:30
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Mer och mer tyder på att Ericsson hamnar hos Andretti Motorsport då CGR verkar inte vilja ge han det han vill ha, Nästa Tisdag börjar Silly Season i IndyCar officiellt tror det kommer gå snabbt dels Palou till McLaren och Ericsson till Andretti Motorsport!
Tror att Ericsson gör ett misstag om han lämnar Ganassi för Andretti, Andretti har inte varit med i toppstriden på flera år, och Michael Andretti’s huvudfokus tycks nu vara att få i gång ett F1 team. Jag ser hellre att ME stannar hos CGR, men det ryktas om att Finn Rausing har bestämt sig för att sluta sponsra ME f.o.m nästa år, samt att Marcus själv önskar att vara en betald förare.

Men jag tror som sagt att en flytt till Andretti vill vara ett kliv nedåt i karriären för MEs del, och att han borde satsa på en fortsättning hos CGR istället för att ta över DeFrancesco’s bil hos Andretti Autosport.
Citera
2023-07-29, 09:41
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Tror att Ericsson gör ett misstag om han lämnar Ganassi för Andretti, Andretti har inte varit med i toppstriden på flera år, och Michael Andretti’s huvudfokus tycks nu vara att få i gång ett F1 team. Jag ser hellre att ME stannar hos CGR, men det ryktas om att Finn Rausing har bestämt sig för att sluta sponsra ME f.o.m nästa år, samt att Marcus själv önskar att vara en betald förare.

Men jag tror som sagt att en flytt till Andretti vill vara ett kliv nedåt i karriären för MEs del, och att han borde satsa på en fortsättning hos CGR istället för att ta över DeFrancesco’s bil hos Andretti Autosport.
Det är DHL bilen han kommer ta över pga Andretti är less på grodans ständiga misstag som är kostsamma för dem, Problemet är Chip ger inte det Ericsson vill sedan så har han inte två chassin att tillgå heller!
Sedan så nej det är inget större nedköp gå till Andretti Motorsport heller som nu du vill få det till, Att Finn Rausing ska dra sig tillbaka har han nu aviserat ett bra tag ingen nyhet heller!
Citera
2023-07-29, 10:11
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det är DHL bilen han kommer ta över pga Andretti är less på grodans ständiga misstag som är kostsamma för dem, Problemet är Chip ger inte det Ericsson vill sedan så har han inte två chassin att tillgå heller!
Sedan så nej det är inget större nedköp gå till Andretti Motorsport heller som nu du vill få det till, Att Finn Rausing ska dra sig tillbaka har han nu aviserat ett bra tag ingen nyhet heller!
Inte omöjligt att det gäller bil #28 (DHL bilen), men det jag har hört/läst är att det handlar om #29, och att Ericsson vill då ta över DeFrancesco’s styrning hos Andretti. Men det låter rimligare att han ev tar över Grosjean’s bil, dock så sägs det att DHL har stor påverkan för vilken förare det är som kör bil #28 - det var tex DHL som ville ha bort RHR tillfördel för Grosjean. Gällande ryktet kring Finn Rausing och hans sponsring av ME, så vet jag inget mer än vad jag har läst på div forums, sociala medier osv under de sista veckorna.

Att gå från CGR till Andretti Autosport är inget större nedköp? Andretti har inte vunnit mästerskapet sedan 2012, och senast de vann Indy 500 var i 2017.
Citera
2023-07-29, 11:52
Medlem
Mich13s avatar
Ganassi vill inte eller kan inte ge det Marcus anser att han förtjänar och om Andretti är villiga att göra det och förmodligen på ett flerårskontrakt så är det ju inte mycket att fundera över.

Tycker man hört på Marcus när han pratat om sin situation i CGR att han låtit en aning nedstämd och besviken. Vilket är förståeligt. Han sitter på en väldigt bra plats just nu i karriären, teamet är bra, han är bra, så det är klart att det är tufft att lämna.

Men Chip är väl inte känd för att öppna plånboken i onödan till förare på det sättet, men samtidigt är hans bilar alltid i topp.

Gissar att man bara har råd att betala två toppförare och då är det ju såklart givet att man väljer Palou. Nu verkar ju han ändå inte bli kvar.
Citera
2023-07-31, 17:07
Medlem
Mich13s avatar
Linus Lundqvist gör äntligen IndyCar-debut i Nashville för Meyer Shank! Kul!

https://racer.com/2023/07/31/lundqvist-set-to-make-indycar-debut-with-msr-in-nashville/
Citera
2023-08-01, 22:12
Medlem
DjPuttes avatar
Silly Season i IndyCar är öppen...
Återstår att i CGR där Palou är nyckeln i ett domino spel, Sedan när ploppar det upp att Ericsson byter till Andretti Motorsport och #28 DHL och grodan får hoppa vidare...
Citera
2023-08-02, 21:42
Medlem
DjPuttes avatar
https://racer.com/2023/08/02/indycar-silly-season-update-the-nashville-edition/
Till helgen lär det förhandlas för Ericsson med Andretti Motorsport lär nog visa sig att han får ett multiårs avtal med det teamet, Återstår se när dem väljer gå skilda vägar med Grodan som knappast rosat den marknaden för det teamet!

Palou kommer inget ske med före 1:a september då lär det komma ett besked, Dock lär Ericsson redan bestämt sig innan dess många spekulerar även att det finns taktik hos Chip ang detta men Ericssons kontrakt han vill vänta ut se vad Andretti Motorsport har att komma med innan han kontrar med att höja budet...

Dock för nu tror jag man kan säga destinationen för Ericsson är Andretti Motorsport och så kan även hända med Felix också vad det verkar!
Citera
2023-08-05, 00:52
Medlem
Linus gjorde riktigt bra ifrån sig första träningen i Nashville 11 måste man säga är klart godkänt första gången han kör en officiell träning. Låt oss hålla tummarna för honom under helgen. Jag hoppades att han skulle komma topp 15 men han kanske gör det bättre?
Citera
2023-08-06, 11:17
Medlem
Mich13s avatar
Vilken prestation från Linus Lundqvist! 11:a i sitt första IndyCar-kval någonsin, dessutom för ett team som MSR, som oftast håller till i botten. Bara en enda gång hade en MSR-bil kvalade bättre i år.

Mindre smickrande startpositioner för de andra svenskarna, Felix 15 och Marcus 20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in