Citat:
Ursprungligen postat av
DjPutte
Det är DHL bilen han kommer ta över pga Andretti är less på grodans ständiga misstag som är kostsamma för dem, Problemet är Chip ger inte det Ericsson vill sedan så har han inte två chassin att tillgå heller!
Sedan så nej det är inget större nedköp gå till Andretti Motorsport heller som nu du vill få det till, Att Finn Rausing ska dra sig tillbaka har han nu aviserat ett bra tag ingen nyhet heller!
Inte omöjligt att det gäller bil #28 (DHL bilen), men det jag har hört/läst är att det handlar om #29, och att Ericsson vill då ta över DeFrancesco’s styrning hos Andretti. Men det låter rimligare att han ev tar över Grosjean’s bil, dock så sägs det att DHL har stor påverkan för vilken förare det är som kör bil #28 - det var tex DHL som ville ha bort RHR tillfördel för Grosjean. Gällande ryktet kring Finn Rausing och hans sponsring av ME, så vet jag inget mer än vad jag har läst på div forums, sociala medier osv under de sista veckorna.
Att gå från CGR till Andretti Autosport är inget större nedköp? Andretti har inte vunnit mästerskapet sedan 2012, och senast de vann Indy 500 var i 2017.