2022-12-26, 18:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Filhanteraren
Vad är det som tyder på att migrationsverket har gjort fel just i detta fall?

Jag är rätt så misstänksam till hur Migrationsverket de sista 40 åren, det har varit väldigt många skandaler och avslöjanden om mutor som tagits emot.
Många gånger är det nysvenskar so jobbar där.
I ett land där konflikträdsla och med chefer som tystar hellre ner skandaler än gör något åt dom som här i Sverige så blir självklart en massa invällare med mörka och destruktiva uppsåt som tar sig in.
Kommer ihåg ett avslöjande på 90 talets början, en artikel i vad jag är säker på var DN som beskrev att det då huserade över 1500 personer i landet som var internationellt eftersökta för krigsbrott här i Sverige ifrån olika delar av världen.
Att Migrationsverket skulle kunna avslöja om flyktingar verkligen är flyktingar ifrån ett land med inbördeskrig har inte lyckats så bra.
Naturligtvis tar den regim som står för de flesta av det landets vidrigheter tillfället i akt att kunna skicka spioner och grovt kriminella till ett Väst land som Sverige för att dessa ska kunna med sina kriminella aktiviteter sponsra deras egna krigsmakt.
Vet inte om det fortfarande kryllar av små kontor som du kan föra över pengar, kontanter till utlandet i alla Sveriges ghetton med massa invällare.
Nu har dom säkert den biten fixad via andra kanaler för pengar tvätt osv.
Ska tydligen finnas utländska spelbolag som sammarbetar med kriminella.
Det var väl en sosse blatte nyligen som heter något med "Checka Bara" som såg gå dessa till mötes med en tydlig korrupt inmurad uppsyn.
Förövrigt så verkar det inte som myndigheterna fungerar riktigt så homogent utan mer som självständiga små enheter som tolkar direktiven ifrån Stockholm som de vill.
Så i detta fallet med Eritrea vore det bra om det kollade upp farsan till denna vålds "man" ( vet dom åldern på han?).
Har lite svårt att få ihop att dessa Eritreaner skulle ha denna form av aggressivitet medfött, utan att de ligger andra brott bakom hans våldsamma beteende om du förstår hur jag tänker.
Själv har jag en erfarenhet av en pojk som började i vår klass i fyran, han var så våldsam att han till och med slog vår lärare i magen när hon var gravid.
Han slogs konstant och hade vid en ålder av fjorton en tjockare "CV" än Gustav Vasas översatta Bibel av polis anmälningar, ett gediget "rulleblad" och var den som egentliga tilltänkta för att spela rollen som Kungen av Kungsan med pedofilen och regissören Staffan Hildebrand.
Hur som helst undrade jag tidigt varför han var så våldsam och efter vi slagits med varandra några gånger så blev vi rätt bra vänner en tid.
Jag fattade att han var skadad och förstod vad det delvis berodde på, hans rika morsa hade en man som brukade knäa min klasskamrat i huvudet när han åkte hiss med honom som liten.
Den här farsan var ett riktigt äckel men han givetvis rejält med stryk när Jocke som han hette fylt 13.
Så misstänker förstås att om Migrationsverket gjort en ordentlig utredning angående denna farsa så hade dom inte släppts in, kan säkert varit en form av anhörig invandring också.
Jag vet inte, bara spekulerar som sagt.
Citera
2022-12-26, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
https://nordfront.se/skelleftea-afrikan-doms-till-rattspsykiatrisk-vard
Han ser ut som en ond våldtäktsman. Han borde dömas som
vuxen med tanke på brottets brutalitet.
Citera
2022-12-26, 19:20
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX

Att göra detta våldsdåd till en politiskt vriden enfrågeshow, är bra motbjudande..

Det här citatet från Lunas faster - ur artikeln ovan - är talande för vad det här egentligen handlar om:
Emma säger att vreden hon känner över det som hänt har fått henne att vakna mitt i natten med en nästan trasig bettskena.

Vreden är inte riktad mot 15-åringen, honom vill hon inte tänka på. Utan mot de vuxna som befunnit sig i skolan och socialtjänsten – de myndigheter som vetat och borde ha ingripit.

De som inte har lyckats trygga barnen trots att det fanns flera tecken och signaler om 15-åringen.
Citera
2022-12-26, 19:22
Medlem
Krocketklubbas avatar
Somalier ynglar av sig som råttor så det kommer bara att eskalera, var så säker.
Citera
2022-12-27, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Det har trots allt gått hundra och mycket har hänt sedan dess, jag har även lärt känna afrikaner som inte överensstämmer med din beskrivning.
Det löser inget direkt med en fördomsfull tes om att "negrer" är så och så.
Du vill elda upp ett hat och de är för få som går med dig för att det ska bli en förbättring.
Kanske en känsla av, men det är mer den som ett barn får av att lägga rätt kloss i rätt hål om du förstår vad jag menar.
Världen har förlorat möjligheten att helt och tydligt se och känna igen hur fienden verkligen ser ut.
Om vi tar Lunas fall så ser vi och kan läsa ut rätt fort att här har det varit en lång kedja av misslyckanden ifrån myndigheterna, vården socialtjänsten och troligen immigrationsverket etc
De vet inte vilken faktisk ålder han är, han visade redan långt innan att han var en riskfaktor för andras liv och hälsa.
Inga åtgärder vid togs för att på effektivt sätt eliminera riskerna.
En annan sak är också att veta, vi med vit hud är inte mindre brutala och kan bli våldsamma och begå övergrepp oavsett yrke och social tillhörighet eller ekonomisk bakgrund.
Det utrycker sig bara med oftast andra former.
Oftast mer uttänkt eller bakom hemmets stängda dörrar.
Tyvärr anser jag att vi trubbats av, vi vet inte hur vi ska hantera och utföra ett försvar, ett förebyggande emot fientliga angrepp.
Vi ser gärna våra meningsmotståndare som fiender vilket egentligen inte är fienden lika lite som du träffar på generaler vid fronten i ett krig.
Idag och igår så anser myndigheterna och riksdagsmän att de värsta fienderna är de som kritiserar dom och önskar att de borde avgå eftersom de inte gör sina uppgifter, att skydda svenskar och svensk mark samt intressen.
De är också för mesiga och fega, de vågar inte även om de ser, ta rätt beslut och utföra order.
Om jag tror att SD och Kristersson kommer lyckas med Liberalerna och göra att Sverige blir ett bättre land för oss svenskar så skulle jag vara en naiv idiot.
Bra steg att försöka stoppa invasionen utifrån men bara i den frågan återstår att se.
"jag har även lärt känna afrikaner som inte överensstämmer med din beskrivning"

"Du vill elda upp ett hat ..."

Du visar tydligt att du om och om igen missuppfattar det jag skriver. Kanske vet du inte vad begreppet genomsnitt betyder.

Vi kan diskutera i evighet utan framgång under de förutsättningarna.
Citera
2022-12-27, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Somalier ynglar av sig som råttor så det kommer bara att eskalera, var så säker.
Precis. Och det helt utan fortsatt massinvandring. Och massinvandringen har fortfarande inte upphört. Istället ökar det "demokratiska" stödet för sossarna som vill ha ännu mer massinvandring.

Stödet för vänstern och mer massinvandring ökar lika snabbt som råttor förökar sig.
Citera
2022-12-27, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Att göra detta våldsdåd till en politiskt vriden enfrågeshow, är bra motbjudande..

Det här citatet från Lunas faster - ur artikeln ovan - är talande för vad det här egentligen handlar om:
Emma säger att vreden hon känner över det som hänt har fått henne att vakna mitt i natten med en nästan trasig bettskena.

Vreden är inte riktad mot 15-åringen, honom vill hon inte tänka på. Utan mot de vuxna som befunnit sig i skolan och socialtjänsten – de myndigheter som vetat och borde ha ingripit.

De som inte har lyckats trygga barnen trots att det fanns flera tecken och signaler om 15-åringen.
Jag tycker det är motbjudande att försöka leda bort från den politik som lagt grunden för att detta och många liknande dåd ska kunna inträffa.

Politiker blåljuger av politiska skäl om vad de tycker om denna utveckling och om vad det beror på. Här är ett av många bevis: https://www.youtube.com/watch?v=31DYyDX10Pw

Betvis två: Ett exempel från England där socialtjänst, polis och andra myndigheter i många år visste om att invandrade muslimska gäng systematiskt våldtog barn, många fall liknande övergrepp som det på Luna, Mynrigheter visste precis om vad som pågick men sade ingenting och gjorde inte sitt jobb, precis det problem du uppmärksammar och citerar, och myndigheterna gjorde det AV POLITISKA SKÄL.

Man tillsatte en omfattande utredning och frågade dessa myndighetspersoner varför de inte sade något och inte gjorde något inte ens sitt jobb, trots att de visste. Svaret blev "vi var rädda att bli kallade rasister". Försök ta in nivån av detta: polis och socialtjänst struntar i att barn våldtas systematiskt framför ögonen på dem.

Du kan börja läsa om det här : https://en.wikipedia.org/wiki/Rotherham_child_sexual_exploitation_scandal

En sådan utredning skulle aldrig tillsättas och publiceras i Sverige, framförallt inte i detta fall, Av politiska skäl.

Till och med Rädda Barnen censurerar sitt eget material, av politiska skäl: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/radda-barnen-censurerar-min-rapport

I Kevin-fallet hade ledande politiker kontakt med utredningen i princip dagligen, eftersom det fanns en neger som var misstänkt, och med uppenbart syfte att påverka utredningen inför valet, av politiska skäl.
(FB) Mordet på Kevin Hjalmarsson, 4 i Arvika 1998

Det är allt detta agerande, av politiska skäl, under många år, som lett fram till detta dåd och många andra liknande dåd, helt i onödan.
Citera
2022-12-27, 07:37
Medlem
Citat:

Och jag tycker du är ett äckel, som försöker vrida bort frågan från problemet. Utan massinvandringen och socialtjänstens misslyckanden så hade detta aldrig hänt, hur fan kan du med att ens försöka vrida bort detta
Citera
2022-12-27, 08:33
Medlem
Citat:

Varför då, detta är i högsta grad en politisk fråga.
Röstar föräldrarna fortfarande på 7K?
Citera
2022-12-27, 11:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
"jag har även lärt känna afrikaner som inte överensstämmer med din beskrivning"

"Du vill elda upp ett hat ..."

Du visar tydligt att du om och om igen missuppfattar det jag skriver. Kanske vet du inte vad begreppet genomsnitt betyder.

Vi kan diskutera i evighet utan framgång under de förutsättningarna.

Ja det är inte svårt att se, behöver inte läsas mellan några rader att du har Mein Kampf överst på altaret.
Kommer du ihåg Erik Run*qvist en av som skapade VAM åkte dit för förberedande av rån bland annat för herrans massa år sedan, jo vi sågs en del och hade rätt många diskussioner och oavsett även om han höll sin ideologiska riktning så när han inte var för "upp eldad" i sina inre visioner så kunde vi mötas utan aggression som två krigare i mellan.
Jag tillhör ingen och har mött väldigt många olika rätt fräna karaktärer av alla sorter, jag föredrar när folk är åt det extrema och har i yngre år experimenterat men kastade vilt ur ideologier tidigt eftersom jag tycker det är bättre göra sig en så självupplevd uppfattning som går och är möjlig.
I det här fruktansvärda som hände med Luna så är "hat" inte konstruktivt att lösa denna allvarliga problematik som Sverige inte löst under senare modern tid.
Utan istället spätt på problematiken och låtit den bokstavligt koka över.
Många svenskar lever i områden som idag inte tillhör Sverige utan är ockuperad mark där utländsk och främmande lag råder.
Dit inte blåljuspersonal kan utföra deras plikter utan att bli
attackerade.
Det svenska folket får reda på i media är bara toppen av ett isberg och eftersom "hat" förblindar anser jag, krävs genomtänkta lösningar, inte av några få.
Om det kommer bli det en dag, eller om det är försent divideras det om.
Själv ser det ut som makthavarna lossat förtöjningen för länge sedan.
Det är en galen och sjuk värld många svenskar lever i, vi får knappt nämna att vi är mer svenskar även om våra släktingar var vikingar och jägare.
Ja det är så allvarligt att även vi blir då utsatta och förtryckta av de vi betalar skatt till, våra egna visserligen på höga stolar.
Genomsnittet säger du, Majoriteten säger jag.
Citera
2022-12-27, 16:56
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Precis. Och det helt utan fortsatt massinvandring. Och massinvandringen har fortfarande inte upphört. Istället ökar det "demokratiska" stödet för sossarna som vill ha ännu mer massinvandring.

Stödet för vänstern och mer massinvandring ökar lika snabbt som råttor förökar sig.

Snart blir det precis som dom hycklande politikerna vill. Ett alldeles eget mini USA med gated communities, våld och misär i hela landet och allt är den vite mannens fel. Heja Sverige.
Citera
2022-12-27, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filhanteraren
Vad är det som tyder på att migrationsverket har gjort fel just i detta fall?
Problemet är att ansvariga myndigheter antingen har skygglappar, d.v.s. väljer att inte se de problemen migranten utgör och tar inte del av information från andra myndigheter eller så är informationen av sådan art att man inte får delge den.

En namninsamling har skett för en Lex Luna och justitieminister Gunnar Strömmer är positiv till den.

"Namninsamlingen, som i skrivande stund har över 16 000 underskrifter, föreslår även ”kännbar rättslig påföljd” för vårdnadshavare som vägrar medverka till en utredning, att socialtjänsten får ökad befogenhet för omhändertagande och rättslig påföljd för underlåtelse att göra lex Luna-anmälan."

"Namninsamlingen föreslår dels att informationsutbyte mellan skola, socialkontor, fältassistenter och polis om unga personer med riskbeteende, ska underlättas. Idag föreligger istället sekretessregler för den typen av utbyte."

https://nyheteridag.se/justitieminister-strommer-m-utlovar-lex-luna/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in