Citat:
Jag är rätt så misstänksam till hur Migrationsverket de sista 40 åren, det har varit väldigt många skandaler och avslöjanden om mutor som tagits emot.
Många gånger är det nysvenskar so jobbar där.
I ett land där konflikträdsla och med chefer som tystar hellre ner skandaler än gör något åt dom som här i Sverige så blir självklart en massa invällare med mörka och destruktiva uppsåt som tar sig in.
Kommer ihåg ett avslöjande på 90 talets början, en artikel i vad jag är säker på var DN som beskrev att det då huserade över 1500 personer i landet som var internationellt eftersökta för krigsbrott här i Sverige ifrån olika delar av världen.
Att Migrationsverket skulle kunna avslöja om flyktingar verkligen är flyktingar ifrån ett land med inbördeskrig har inte lyckats så bra.
Naturligtvis tar den regim som står för de flesta av det landets vidrigheter tillfället i akt att kunna skicka spioner och grovt kriminella till ett Väst land som Sverige för att dessa ska kunna med sina kriminella aktiviteter sponsra deras egna krigsmakt.
Vet inte om det fortfarande kryllar av små kontor som du kan föra över pengar, kontanter till utlandet i alla Sveriges ghetton med massa invällare.
Nu har dom säkert den biten fixad via andra kanaler för pengar tvätt osv.
Ska tydligen finnas utländska spelbolag som sammarbetar med kriminella.
Det var väl en sosse blatte nyligen som heter något med "Checka Bara" som såg gå dessa till mötes med en tydlig korrupt inmurad uppsyn.
Förövrigt så verkar det inte som myndigheterna fungerar riktigt så homogent utan mer som självständiga små enheter som tolkar direktiven ifrån Stockholm som de vill.
Så i detta fallet med Eritrea vore det bra om det kollade upp farsan till denna vålds "man" ( vet dom åldern på han?).
Har lite svårt att få ihop att dessa Eritreaner skulle ha denna form av aggressivitet medfött, utan att de ligger andra brott bakom hans våldsamma beteende om du förstår hur jag tänker.
Själv har jag en erfarenhet av en pojk som började i vår klass i fyran, han var så våldsam att han till och med slog vår lärare i magen när hon var gravid.
Han slogs konstant och hade vid en ålder av fjorton en tjockare "CV" än Gustav Vasas översatta Bibel av polis anmälningar, ett gediget "rulleblad" och var den som egentliga tilltänkta för att spela rollen som Kungen av Kungsan med pedofilen och regissören Staffan Hildebrand.
Hur som helst undrade jag tidigt varför han var så våldsam och efter vi slagits med varandra några gånger så blev vi rätt bra vänner en tid.
Jag fattade att han var skadad och förstod vad det delvis berodde på, hans rika morsa hade en man som brukade knäa min klasskamrat i huvudet när han åkte hiss med honom som liten.
Den här farsan var ett riktigt äckel men han givetvis rejält med stryk när Jocke som han hette fylt 13.
Så misstänker förstås att om Migrationsverket gjort en ordentlig utredning angående denna farsa så hade dom inte släppts in, kan säkert varit en form av anhörig invandring också.
Jag vet inte, bara spekulerar som sagt.