Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-12-13, 13:13
  #1
Medlem
I koronligsk ordning så kommer jag i år ha på mig detta:

på kontorets vinterfest: gröna ralph lauren manchster byxor med festliga broderade figurer, ett par scjyssta loafers och röda strumpor, en vit ocbdskjorta och en marinblå navyblazer.

på julafton närjag är ensam ska jag ha sammetstofflor som är röda med broderade julgranar på och ett par supersköna gråa finbyxor och en rökrock i blackwatch mönster.

på juldagen kommer jag ha antingen samma som ovan men jag byter nog ut rökrocken mot en stickad tröja med julmotiv.

Jag försöker vara lite så där stylish och ändå hålla mig inom konventionerna för vad som är acceptabelt men när jag är hemma så är det mer betoning på att det ska vara bekvämt.
Citera
2022-12-13, 13:20
  #2
Medlem
svampdamps avatar
Sen på annandag jul skjuter du dig själv i huvudet? Gud vilken tråkig klädsel.

Själv kommer jag att vara naken större delen av julen och mellandagarna med undantag för julafton när jag umgås med min familj. Då kommer jag klä mig i blåjeans och en röd flanell.
Citera
2022-12-13, 13:58
  #3
Medlem
skraxs avatar
Låter inte stylish nånstans, mer som en megafjant som tror han är cool genom att vara lite ”festlig”. Precis som alla råtöntar som ska ha jultröja i grupp när dom går ut på krogen i december och bara måste lägga upp bilder på fb för att visa hur speciella dom är medans kommentarerna haglar från andra råtöntar med låtsasvänner.

Själv har man vanliga jävla kläder.
Citera
2022-12-13, 14:01
  #4
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godnattrunkaren
I koronligsk ordning så kommer jag i år ha på mig detta:

på kontorets vinterfest: gröna ralph lauren manchster byxor med festliga broderade figurer, ett par scjyssta loafers och röda strumpor, en vit ocbdskjorta och en marinblå navyblazer.

på julafton närjag är ensam ska jag ha sammetstofflor som är röda med broderade julgranar på och ett par supersköna gråa finbyxor och en rökrock i blackwatch mönster.

på juldagen kommer jag ha antingen samma som ovan men jag byter nog ut rökrocken mot en stickad tröja med julmotiv.

Jag försöker vara lite så där stylish och ändå hålla mig inom konventionerna för vad som är acceptabelt men när jag är hemma så är det mer betoning på att det ska vara bekvämt.
Låter gay

Ska ha byxor,tröja,kalsonger,strumpor
Citera
2022-12-13, 14:22
  #5
Medlem
Emellies avatar
Varmt och enkelt, rent och snyggt.
Citera
2022-12-13, 14:32
  #6
Medlem
BewilderedHulders avatar
På julaftons morgon lårhöga rödröda ullstrumpor. Senare drar jag på mig en midvinterblå tröja från Laura Ashley, kjol och glittriga strumpor.
Citera
2022-12-13, 14:32
  #7
Medlem
Jeans och en skjorta, ev slips på julafton. Vardagskläder på juldagen.
Citera
2022-12-13, 14:40
  #8
Medlem
liten.igelkotts avatar
Jag har haft så kallade Ugly Christmas Sweaters varje dag på jobbet sedan första december.

På julafton kommer det bli skjorta, kostym, och julslips. Om det blir julfest på jobbet kommer jag ha något liknande som på julafton.
Citera
2022-12-13, 14:41
  #9
Medlem
Självklart klär jag upp mig, julen är ju årtes viktigaste högtid. Kostym på juldagen. Julafton och annandagen finare byxor och lämplig kavaj. På julafton en julslips, övriga dagar en "vanlig" slips.
Citera
2022-12-13, 14:49
  #10
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Ända sedan jag var barn har jag haft rutiga klänningar.
https://www.mytheresa.com/euro_en/mi...s-1614641.html

Men det är bara på julafton, juldagen och annandagen blir det jazzbyxor, t-shirt och spetsblus.

Det är fint när folk faktiskt lägger lite energi på sina kläder!
Citera
2022-12-13, 15:12
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Ända sedan jag var barn har jag haft rutiga klänningar.
https://www.mytheresa.com/euro_en/mi...s-1614641.html

Men det är bara på julafton, juldagen och annandagen blir det jazzbyxor, t-shirt och spetsblus.

Det är fint när folk faktiskt lägger lite energi på sina kläder!

Fint!
Citera
2022-12-13, 15:28
  #12
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Uti västen ifrån three piece. Vit bomullsskjorta med dubbla manschetter som får flasha våra smaragdgröna favvoknappar i kattguld. Ärmhållare. Strumphållare för gents. Poplinbomullboxers, närmast Lille Ville.

Paletå, kanna, svinlädershandskar och fordrade Jet Blck color glossy finish Chelsea boots, om det skall till att drickas bubbel och knapras kanapéer på balkongen lr motionspronemeras ett varv runt granprydda Karlaplan.

Vi hade gärna i julhelgen gått helgfina till kyrkan, om det ännu varit Fädernes och inte PK-mån faldens.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback