2022-12-13, 16:34
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Har haft på mig tomtedräkten nån månad nu så att jag ser riktigt julsunkig ut nästa vecka.. Alla mina vänner, nära och kära går klädda som tomtar under jul och nyår, det är en gammal tradition som skapar glad sammanhållning hos oss.. Jag är dock den enda som har på mig tomtedräkten ett par månader i sträck, gillar verkligen den klädstilen.. 🎅
Citera
2022-12-13, 16:53
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Blir skjorta och kostymbyxor. Är lite trött på att min familj har börjat klä sig som det är ett black tie event, dessutom att det förväntas att jag ska bära klänning. Näpp.
Citera
2022-12-13, 18:13
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Ända sedan jag var barn har jag haft rutiga klänningar.
https://www.mytheresa.com/euro_en/miu-miu-cotton-blend-jersey-minidress-1614641.html

Men det är bara på julafton, juldagen och annandagen blir det jazzbyxor, t-shirt och spetsblus.

Det är fint när folk faktiskt lägger lite energi på sina kläder!

Snyggt, men det är inte ofta man ser det tyvärr. Jag får traditionella vibbar av det. Kör du så kort?

kommer hålla det stiligt och elegant. Kostymbyxor, piké och beroende på väder ulltröja över. För tillställningar med familjen blir det eventuellt röd slips.
Citera
2022-12-13, 19:48
Medlem
tastass avatar
Brukar standardmässigt när det är julfirande klä mig i svarta jeans, vit t-shirt och en klarröd pullover.
Varken klassy eller tacky, men ändå med viss julkänsla.
Dock har jag till årets upplaga av jul krympt ur ovan nämnda pullover, så antingen vill det till att nyinvestera eller tänka om.
Citera
2022-12-13, 21:23
Medlem
Jaha här får man höra att man är en pissluktande medelsvenne för att man har god smak samtidigt som den upphöjda massan som är så fingret på pulsen kör jeans och nån sketen t-tröja på julafton. kek.
Citera
2022-12-13, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Uti västen ifrån three piece. Vit bomullsskjorta med dubbla manschetter som får flasha våra smaragdgröna favvoknappar i kattguld. Ärmhållare. Strumphållare för gents. Poplinbomullboxers, närmast Lille Ville.

Paletå, kanna, svinlädershandskar och fordrade Jet Blck color glossy finish Chelsea boots, om det skall till att drickas bubbel och knapras kanapéer på balkongen lr motionspronemeras ett varv runt granprydda Karlaplan.

Vi hade gärna i julhelgen gått helgfina till kyrkan, om det ännu varit Fädernes och inte PK-mån faldens.
Är dina man schett knappar från Hermés eller New & Lingwood? Ha i åtanke att hela din sociala ren ommé nu vilar i luften.

Annars så finner jag din en semble helt till freds ställande. Kanske en fiiiiin gent leman inte hade valt stövlar på en av årets högtids dagar.
Senast redigerad av Godnattrunkaren 2022-12-13 kl. 21:34.
Citera
2022-12-14, 06:08
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godnattrunkaren
Är dina man schett knappar från Hermés eller New & Lingwood? Ha i åtanke att hela din sociala ren ommé nu vilar i luften.
Vår sociala renommé, är en bräcklig vessel som likt den svenska stormakttidens statusskutor vilar i djupet av de svarta bräckta vattnen av en gång provinsernas hamnar (tänk Reval).

OnT: Favvomanschettknapparna i kattguld med faux-smaragder, är en kär gimmick allt sedan spexiga ynglingaåren. Visst har huset Hermés fin kollektion.
Citat:
Annars så finner jag din en semble helt till freds ställande. Kanske en fiiiiin gent leman inte hade valt stövlar på en av årets högtids dagar.
Tack för vänliga omdömet, Godnattrunkaren. Det värmer, i en värld där det drar kallt om huvudgärden.

OnT: Den krampaktigt fine Gent'en hade stått i fallande blötsnö på balkongen iförd snörskor med tunn lädersula och riskerat dubbelpipig. Eller haft en butler beredd allt eftersom snön faller och vi med den sopa terrassen ren ifrån nederbörd.

Mamsen och pappsen lärde oss att vidga preffarna & relaxa, när vi efter lämnat single digits på mätaren landat i trygg, borgerlig självbild. Därav Chelsea boots på balkongen, båd' jul och nyårsafton.

Cheers!
Citera
2022-12-14, 06:34
Medlem
lemmy124s avatar
Frack, hög hatt och monokel.
Citera
2022-12-14, 06:38
Avslutad
Foppatofflor.
Blårutiga pyjamas-/loungebyxor i bomull.
En t-shirt med ett burdust tryck på magen, inhandlad av en berusad knalle på en sommarmarknad.
En grön huvtröja av koft-modell med avklippta ärmar så att den är mer av en väst, fast med huva.

Så klär jag mig till vardags och det blir sannolikt även min klädnad under högtiderna.
Citera
2022-12-14, 07:08
Medlem
Megadolmes avatar
Jag har nog på mig min T-shirt o mina kalsonger. Tar på mig en annan T-shirt med nån rolig vits på, samt ett par jeans när jag går på julfest...
Citera
2022-12-14, 07:09
Medlem
Ingen skillnad. Jag är alltid exemplariskt klädd, som en filmstjärna…
Citera
2022-12-14, 07:11
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Jaha här får man höra att man är en pissluktande medelsvenne för att man har god smak samtidigt som den upphöjda massan som är så fingret på pulsen kör jeans och nån sketen t-tröja på julafton. kek.
God smak?
Citat:
gröna ralph lauren manchster byxor med festliga broderade figurer, ett par scjyssta loafers och röda strumpor, en vit ocbdskjorta och en marinblå navyblazer.
Manchesterbyxor med broderier? Blå blazer till gröna byxor?
Nja …
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in