2022-12-06, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Varken hädelse eller äktenskapsbrott har ju någonting med politik att göra. Det kan mycket väl vara förbjudet att häda mot Islam och ha demokratiska val. Hädelse har för övrigt varit förbjudet även här fram till nyligen. Demokrati är inte synonymt med "modern liberal och västerländsk".

Med tanke på att islam är en politisk rörelse likväl som en religion så innebär förbud mot att kritisera islam en kraftig inskränkning i demokrati. Samma sak med att inte få kritisera presidenten eller statliga institutioner.
Citera
2022-12-06, 12:27
Medlem
Kedoxs avatar
Var det samma land där du kunde åka på dödsstraff för några gram narkotika?
Citera
2022-12-06, 12:35
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Lagen ska även omfatta utländska medborgare. Hur kommer det funka med turismen? Ogifta får inte dela rum, osv.

Isf antar jag att knull-ön Bali kommer stå utanför denna idiotlag.
Citera
2022-12-06, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Med tanke på att islam är en politisk rörelse likväl som en religion så innebär förbud mot att kritisera islam en kraftig inskränkning i demokrati. Samma sak med att inte få kritisera presidenten eller statliga institutioner.
För det första är islam inte främst "en politisk rörelse", det är en religion. Sedan finns det förstås många politiska rörelser som använder islam som vapen, ungefär som evangeliska "kristna" i USA.

Men bortsett från det, jag tror inte du förstår vad hädelse betyder. Det är saker som att skymfa Mohammed. Oavsett i vilken grad du menar att "islam är politik" så är det inte ett politiskt förbud att inte få elda koraner exempelvis. Vad som vore politiskt är om man exempelvis har ayatollor med politisk makt och man använder hädelselagstiftning för att förbjuda kritik mot dem.

Du kan tycka att det är mossigt och omodernt att inte få spotta på biblar och koraner, men det är inte en politisk inskränkning och det står självklart inte i strid med "demokrati".

Något säger mig att du är en sådan som inte förstår att "demokratisk värdegrund" är påhittat nonsens.
Citera
2022-12-06, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
För det första är islam inte främst "en politisk rörelse", det är en religion. Sedan finns det förstås många politiska rörelser som använder islam som vapen, ungefär som evangeliska "kristna" i USA.

Men bortsett från det, jag tror inte du förstår vad hädelse betyder. Det är saker som att skymfa Mohammed. Oavsett i vilken grad du menar att "islam är politik" så är det inte ett politiskt förbud att inte få elda koraner exempelvis. Vad som vore politiskt är om man exempelvis har ayatollor med politisk makt och man använder hädelselagstiftning för att förbjuda kritik mot dem.

Du kan tycka att det är mossigt och omodernt att inte få spotta på biblar och koraner, men det är inte en politisk inskränkning och det står självklart inte i strid med "demokrati".

Något säger mig att du är en sådan som inte förstår att "demokratisk värdegrund" är påhittat nonsens.

Nu är det precis ayatollor med politisk makt som dyker fram varhelst det blir en större grupp muslimer koncentrerade. Inkl. i en del svensk förorter.
Islam och demokrati är helt enkelt inte kompatibelt. Och jag vill se så lite av den genomruttna ideologin/religionen i väst som överhuvudtaget möjligt.
Citera
2022-12-06, 13:40
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Du verkar ha fått judar på hjärnan. Vad som händer i Indonesien har väldigt lite med judar att göra.

Är du inte läskunnig? Eller hallucinerar du?
Jag sa ju precis motsatsen.
Länder som ratar judisk dekadens anses som fiender av globalisterna.
Det är judar som pushar porr, otrohet och könlöshet i väst däremot.
Citera
2022-12-06, 13:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Nej, men man får bara pippa med sin kärring om man är gift.

Står ej.

Lönskaläge kallades det när två ogifta personer låg med varandra. Lönskaläge upphörde att vara ett brott 1864. Redan från 1810 avskaffades straff för de två första gångerna man begick brottet.

Enkel googling, från Riksarkivet.
Citera
2022-12-06, 13:53
Avslutad
Det var tack och godnatt för knull och horparadiset Bali.
Bali står väl för 50% av Indonesiens BNP.
Citera
2022-12-06, 13:59
Medlem
Låter drastiskt. Men det är ett faktum att samhället hade varit mycket bättre om man såg på sex och kärlek på ett helt annat sätt.
Casual sex, porr, sociala medier och nätdejting och allt jävla ytligt trams vi håller på med fuckar upp själen.
Man mosar i sig preventivmedel för att kunna göda sitt sjuka porrberoende för att fylla sin tomhet och rädsla/ego.
Samlag är en extremt intim akt som universum skapat för att skapa barn, inget annat.
Senast redigerad av VillJalentine 2022-12-06 kl. 14:01.
Citera
2022-12-06, 14:01
Medlem
Det är inte så dum lag ändå när man tänker efter
Citera
2022-12-06, 14:16
Medlem
Inte en dag för tidigt! Vi får hoppas även Sverige vågar följa efter. Nog med hor, snusk och otukt nu.
Citera
2022-12-06, 14:19
Avslutad
Militärt är Indonesien skitviktigt för att hålla tillbaka kommunism i närområdet.

Starka band till Japan pga befrielsen från holländarna under förra kriget. Ingen bryr sig så länge de håller efter IS och sån skit men jag tror de ställt sig tydligt på västs sida i de grejerna CIA är nog där och härjar med terroristerna så hur de knullar är ingen som bryr sig om de är muslimer så förmodligen missionären?

Så länge de dödar terrorister och kommunister skiter alla inblandade i något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in