2022-12-06, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
Man kan undra varför Sverige ens har en sådan lag kvar?

Kanske för att lagen finns kvar som sådan, men är numera en sk. tandlös lag, dvs den existerar men implementeras inte i praktiken

Inte heller finns några uttalade straff för brott mot lagparagrafen vad jag vet
Citera
2022-12-06, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gg1337
Konsekvenserna är dock noll för att göra det. Har du någonsin hört talas om en man elller kvinna som fått ett reellt straff för otrohet?

Skilsmässa?
Citera
2022-12-06, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Varför tror du att det skulle vara odemokratiskt att ha strikta hädelselagar eller förbjuda utomäktenskapligt sex? Demokrati handlar om hur man väljer ledare, inte vilka sorts lagar man har. Om majoriteten vill förbjuda hädelse vore det "odemokratiskt" om det var tillåtet.

Att inte kunna kritisera system som man ogillar inom samhället är knappast demokrati.
Citera
2022-12-06, 11:06
Medlem
Bra. Kanske får vi lite bättre moral bland folket då.
Lösa tjejer och desperata killar går ej ihop
Citera
2022-12-06, 11:10
Medlem
Kione211s avatar
Frågan är väl vilka som får straff?
Australiensare som vill ha ett ligg på semestern eller Indonesien tjejer som vill bli rika på ligg?
Indonesien rupia rasade i värde när någon australiensare fick armen avhuggen runt millennium skiftet. Så jag tror det är fritt fram att knulla för australiensare.
Citera
2022-12-06, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polox
Skilsmässa?

Skilsmässa kan ske ändå av rent godtyckliga anledningar. Har man någon som helst rättslig nackdel av att vara otrogen vid eventuell skildmässa? Hälften är väl mitt oavsett om jag varit 100 % trogen och lojal eller om jag legat runt. Finns det ett exempel där någon straffats rättsligt eller ekonomiskt efter att varit otrogen under äktenskap?
Citera
2022-12-06, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/indonesien-forbjuder-samlag-utanfor-aktenskap

Att diskutera: Är det här något som på sikt, om 20-30 år kan ske i något västerländskt land (Europa) också? Eller i vart fall att sådana här förslag blir vanliga då inom samhällsdebatt-politikerförslag? Kommer Europa att gå bakåt eller framåt i jämställdhetsfrågor?
Samt förståss: Är det rätt att fortfarande kalla Indonesien för en demokrati?

Kanske inte är en sådan dum ide, jag menar, hur stort är Indonesien kontra deras befolkning som i fjol låg på ca 270 miljoner personer.
Citera
2022-12-06, 11:41
Medlem
Bajslukts avatar
Fullt normalt. Det är ett muslimskt land.

Hur de väljer att styra och leva rör mig inte i ryggen - de är fria att göra som de vill. Precis som att jag inte står och pekar finger mot grannfamiljen och hur de väljer att leva sina liv. Det är deras ensak och inget som Europeiska länder ska beblanda sig i.

Att liknande lagar skulle implementeras i Sverige är högst osannolikt. Även om vi har en stor muslimsk invandring, så finns det inga tendenser på att vår lagstiftning skulle bli mer Islamsk.

Däremot förändras Europeiska lagstiftningar för att gynna utlänningar och trycka ner ursprungsbefolkningarna. Så som Sveriges "Hets mot folkgrupp". Sånt kommer vi definitivt se mer av.

Om man ska göra en jämförelse så är Sveriges politiska diskurs definitivt mer destruktiv och förödande än den Indonesiska. Här i Sverige sysslar vi med kollektivt självmord, och värre än så blir det nog inte.
Senast redigerad av Bajslukt 2022-12-06 kl. 11:44.
Citera
2022-12-06, 11:44
Medlem
Tropicalss avatar
Som precis alla andra muslimska länder så kommer det bli ett "skithålsland" till slut. Vänta och se.
Citera
2022-12-06, 11:45
Medlem
Detta är bra för välmående i landet i längden, i Sverige knullar alla som kaniner på Tinder och är otrogna till vänster och höger. Svenskarna har slutat föda barn pga detta, samtidigt som muslimerna skaffar massvis med barn, så jävla idiotiskt system vi har här.
Citera
2022-12-06, 11:45
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar
Ryssland, Indonesien och Qatar är uppe mycket i media nu och orsakar ramaskri bland HBTQ-maffian.
Det är helt enkelt så att dessa länder är byggda på ett moraliskt fundament som man vill ratificera i lag.
Sverige byggdes också en gång i tiden på moraliskt fundament, men det har eroderats fullständigt och i dag står Sverige inte för något annat än en flummig rosa moln-tanke om allas lika värde - en tanke som bryts ner vid minsta kritiska granskning, för övrigt.

Judelobbyn vet att man inte kan påverka de konservativa länderna i den här frågan, så vad som i stället kommer hända är att man skyndar på folkubtytet och könsavskaffandet i västerlandet.
Indonesien får inte böga och hora längre, så vi måste hora oss mer och böga oss mer i Sverige.
Man säger åt kvinnor att sexstrejka mot vita män och bara ligga med gulingar för Indonesiens skull och bögar att värva fler bögar för bögarna i Qatars skull.

Det här spelar, med andra ord, judarna rätt i händerna.

Du verkar ha fått judar på hjärnan. Vad som händer i Indonesien har väldigt lite med judar att göra. Det är knappast heller judarna som har gjort att vi får knulla utan att vara gifta, men hade det varit det hade jag tillbett deras gud varje morgon. Vill du ha strikta "moraliska" lagar kan du ju själv flytta till Indonesien eller Qatar och njuta av moralen, så slipper vi andra.
Citera
2022-12-06, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Att inte kunna kritisera system som man ogillar inom samhället är knappast demokrati.
Varken hädelse eller äktenskapsbrott har ju någonting med politik att göra. Det kan mycket väl vara förbjudet att häda mot Islam och ha demokratiska val. Hädelse har för övrigt varit förbjudet även här fram till nyligen. Demokrati är inte synonymt med "modern liberal och västerländsk".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in