2022-12-05, 22:12
Medlem
Khnaxus avatar
Management konsult fakturerar 40h jobbar knappt hälften. God bless covid
Citera
2022-12-05, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Det stämmer ganska bra i mitt fall. Men alla är nöjda och belåtna så jag är tydligen väldigt effektiv.

Verkar genomgående som just alla tror att de är "effektiva" men i regel verkar det vara så att folk har för lite att göra för att fylla ut 40 timmar.
Citera
2022-12-05, 22:57
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Jobbar i stötar. Skulle säga i snitt att jag effektivt arbetar ca 50-70% av tiden.
Citera
2022-12-05, 22:59
Medlem
Kebbabturkens avatar
De flesta får månadslön mot 8 timmars arbete mån-fre. Bortsett från de som spenderar 6 av dessa 8 timmar på meningslösa möten så tvivlar jag på att någon faktiskt sitter av denna tiden.

Jobbar som dataanalytiker och såvida man inte bokstavligen älskar sitt företag eller är en aspie så finns det inte en chans att man orkar jobba 8h effektivt. Efter 5h är jag trött i skallen av allt kodande. Blir låtsasarbete resterande tid.

Tror majoriteten av alla kontorsråttor inte jobbar effektivt mer än 4h.
Citera
2022-12-05, 23:04
Medlem
Bluebeast72s avatar
Gör i snitt 2 timmar effektiv på 8.

Surfar, kollar film, äter, gör ärenden.
Citera
2022-12-05, 23:14
Medlem
Jobbar heltid natt på ett LSS-boende 10 timmar per natt med arbetstidsförkortning 34 timmar i veckan. Mitt jobb är att vara vaken och se till att de boende har det bra och sover så jag jobbar 10 timmar per natt varken mer eller mindre. Det bästa med jobbet är att jag jobbar ensam och slipper kollegor och chefer. Har jobbat på samma i åtta år och trivs bra. Tjänar 37-40000 i månaden med lön + OB.
Citera
2022-12-05, 23:21
Medlem
Senaste 5 veckorna:
55
43
48
46.5
52.5

Och då är 45 min lunch frånräknat.
Citera
2022-12-05, 23:26
Medlem
på mitt första kontorsjobb på distans under covid blev det inte mycket effektivt arbete... jag fick inte alls den supporten jag hade hoppats på av en av kollegorna som skulle supporta mig, även om min chef var kanon. jag fick löneförhöjning efter 6 månader dock, från 25k till 27k direkt efter gymnasiet, för att jobba effektivt 2-3 timmar om dagen. jag blev lite chockad över hur låga krav det var, de verkade nöjd med mig, iallafall chefen, men inte kollegan. fick sommarjobb året efter när jag pluggade uni.

det här jobbet satte en spik i kistan för mig. efter detta har jag inte plockat upp tempot som jag hade när jag gick på gymnasiet. jag lyckas inte plugga lika intensivt längre
Citera
2022-12-05, 23:52
Medlem
epelsuss avatar
22,5 timmar i veckan, 4,5 timmar om dagen.
Tar en liten rast och drar på dass 30 min så närmare 4 timmar om dagen.
På min fritid så jobbar jag med att sälja ved där hemma (kapa träd, klyva ved, rensa skog etc.)
Så totalt så jobbar jag kanske 6-7 timmar om dagen, men all tid går inte åt att slava för Trälberg.
Citera
2022-12-06, 00:18
Medlem
OrangePicks avatar
Är väl ytterst få med kvalificerade arbeten som ens låtsas jobba 40 timmar per vecka sedan covid? Jag vet inte vad jag snittar, har naturligtvis en del möten etc som tar upp en del tid, men har svårt att se att det skulle röra sig om mer än kanske 25-30 timmar per vecka. Så länge arbetet blir gjort är det ingen som bryr sig. Du ska vara bra dum för att lägga mer tid än det med tanke på löneläget och skatterna i det här landet.
Citera
2022-12-06, 00:51
Medlem
PykeforPykes avatar
Har 32/vecka som butiksbiträde, skulle säkert säga att 1-2h går bort varje vecka med lite kallprat med kollegorna alt tar en dump en kvart :P
Citera
2022-12-06, 01:11
Medlem
kukflashs avatar
Beror på, reser ganska mycket i jobbet. Sen har jag extremt mycket kontakt med kunder, entreprenörer och administrativt arbete. Samtalen kan komma under hela dagen, igår hade jag 37 samtal som varar i kanske 3-4 minuter snitt.

Lägger man ihop all arbetstid i ett kompakt format så runt 4-5 timmar om dagen skulle jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in