2022-12-06, 06:04
Medlem
Germanofils avatar
Det beror väl på vad man menar med att jobba effektivt. Jag sitter i möten typ 10 timmar per vecka och det inte alltid effektivt men det är ju inte så att jag själv väljer att göra det för att "maska". En typisk arbetsvecka för mig är typ:
Effektivt jobb: 25 h
Möten: 10 h
Övrigt: 5 h

Under rubriken "övrigt" hittar vi t.ex. samtal med kollegor av privat natur, hänga tvätt, hämta barn från dagis. Att slösurfa på mobilen gör jag faktiskt däremot sällan.
Citera
2022-12-06, 06:51
Medlem
39,5 timmar i avtalet.
Jobbar väl effektivt kanske 4 timmar om dagen?
Resten är surfa, fika , snacka skit med kollegor
Citera
2022-12-06, 08:27
Medlem
DumSKALLEN123s avatar
Next to 0.
Citera
2022-12-06, 08:40
Medlem
S0cialsekreterares avatar
Ungefär 20 timmar av en given 40-timmars arbetsvecka. Men det är för att man genuint inte orkar jobba effektivt fler timmar än så i min bransch och särskilda gren. Då blir man utbränd eller tokig (psykiskt sjuk).
Citera
2022-12-06, 08:44
Medlem
min erfarenhet är att de som jobbar och sliter hårdast är oftast de med skityrken och skitlön, tex Burger king o stå att slava, eller gå och städa kontoren där din arbetstid är klockad, sedan att jobba på kontor är det väldigt mkt frågetecken kring vad fan man gör, jag har gott om vänner som alla jobbar på kontor som alla undrar vad gör de där, de har möten och annat som till stor del handlar om egenskapta uppgifter. Ta bara det med att rekrytera någon nu där administrationen kring detta vuxit och blivit helt enormt. Administration är något där alla skyddar varandras ryggar
Citera
2022-12-06, 08:45
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Jag förstår mig inte riktigt på denna hets på antal effektiva timmar. Jag kan ta längre raster för att tänka igenom ett ärende och få perspektiv. Jag kan då spara in och tänka "rätt" från början.

Ibland kan jag sitta 12h på en dag och 3h en annan dag effektivt, men de 3h kan vara mera värda än de 12h beroende vad det är för typ av arbete som utförts.

Vet med mig att jag nog jobbar mindre aktivt än vissa kollegor, men frågan är om jag inte får mera gjort i slutändan av dagen.
Citera
2022-12-06, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbabturken
De flesta får månadslön mot 8 timmars arbete mån-fre. Bortsett från de som spenderar 6 av dessa 8 timmar på meningslösa möten så tvivlar jag på att någon faktiskt sitter av denna tiden.

Jobbar som dataanalytiker och såvida man inte bokstavligen älskar sitt företag eller är en aspie så finns det inte en chans att man orkar jobba 8h effektivt. Efter 5h är jag trött i skallen av allt kodande. Blir låtsasarbete resterande tid.

Tror majoriteten av alla kontorsråttor inte jobbar effektivt mer än 4h.

skulle säga något liknande, ca 4 timmar, det går inte köra max i 8-10h i flera veckor i sträck
Citera
2022-12-06, 17:38
Medlem
HaveFuns avatar
20 effektiv tid. Resten är myglande så jag inte får mer uppgifter.
Citera
2022-12-06, 17:53
Medlem
slagskotts avatar
cirka 60 timmar denna veckan med körning inluderad, inte kul.
annars ligger jag på ca 45
Citera
2022-12-06, 17:55
Medlem
Masingas avatar
En professionell halare låter andra jobba!
Citera
2022-12-06, 18:02
Medlem
Juneauxs avatar
Jobbar allt från 6 tim per dag till 19 timmar vilket är det längsta jag gjort på en dag.

Jobbar alla timmar effektivt för annars har jag inte där att göra.

Detta pågår i ungefär 6 månader sen tar jag semester i 5-6 månader.
Citera
2022-12-06, 18:29
Medlem
Mecanicuss avatar
Är på plats och får betalt för tiden mellan 06,45 och 16,15. Svårt att säga hur mkt man arbetar effektivt? Hektiskt tidvis och ibland lugnare men finns alltid anträffbar den tiden minus en timma rast under dagen.
Smiter inte iväg och bajsar en timma per dag men å andra sidan inga problem att gå ifrån en kvart om man kommer överens med sin kollega.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in