2022-12-05, 19:51
Medlem
När man jobbat i linjen på en industri är det ofta 8 om inget annat avtal säger 9tim och hoppar en eftermiddag om du inte måste köra övertid. Där är det inget mygel. Förmannen är alltid över axeln väntar på att säga till att du är uppsagd. P.g.a den ansträngningen känns det som slavarbete, med 120% aktiv arbetstid. Kaffet betalar du själv.
Senast redigerad av Humpelumpe 2022-12-05 kl. 19:55.
Citera
2022-12-05, 19:53
Medlem
WhereIsRussias avatar
Är också konsult och ska egentligen lägga snitt 50 timmar på veckouppdrag men är så effektiv att jag blir klar på 25-30 och maskar resten
Citera
2022-12-05, 19:54
Avslutad
Jobbar inom service närmre bestämt krog/restaurang. Klockar cirka 190-200 h/månad
Aktiv arbetstid är kanske 80%
Citera
2022-12-05, 20:18
Medlem
tuffkatts avatar
Jobbar uppskattningsvis ca 60 h per arbetsvecka, samt ytterligare kanske 3-4 h per helg.

Får betalt för 40.
Citera
2022-12-05, 20:27
Medlem
MrSwaggers avatar
Mellan 5-20h sen får jag ut mindre än de flesta av er skattar bort
Citera
2022-12-05, 20:28
Medlem
bithaxs avatar
Jobbar effektivt kanske 6 timmar om dagen.
Resten blir fika, möten, email och lyssna på VDns lovord om företaget som är superviktigt och ingen får missa.

Och såklart fixa skitsaker som egentligen inte hör till mina arbetsuppgifter. Men det är väl normalt och det räknar jag till de där timmarna. Man måste smörja maskineriet.

Ofta tänker jag inte så mycket på timmar heller. Utan jag tänker på att ”få x klart” och ibland tar x två veckor men man gör nånting varje dag så blir det tillslut klart.
Senast redigerad av bithax 2022-12-05 kl. 20:33.
Citera
2022-12-05, 20:34
Medlem
Pippipipparpippins avatar
På förra jobbet hade jag 40 timmarvecka. Jag snittare en bra bit över 50. Det var givetvis ohållbart.

Nytt kneg nya förutsättningar. Har 38 timmarsvecka snittar just nu ca 37. Men det går i vågot beroende vad säsong.
Citera
2022-12-05, 20:51
Medlem
PopsSuperKropps avatar
På pappret 8-17 "förtroendearbetstid".

Fikar 1 timme, slösurfar kanske 2. Sen smiter jag någon halvtimme tidigare eller kommer en kvart sent.

Har inget dåligt samvete för detta då jag har förtroendearbetstid och gör det som förväntas. Om jag är trött så bedömer jag att det är bättre i det långa loppet att jag går hem en timme tidigare.

TS du är konsult och det går inte riktigt att jämföra.
Citera
2022-12-05, 21:12
Medlem
Djurmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
De allra flesta ska jobba 40 timmar i veckan. Vilket är för mig en gåta. När jag sitter på ett kontor så brukar jag komma dit klockan 8 för att gå hem klockan 17. Då är jag ändå konsult som tar betalt för varje påbörjad timme. Detta skillnad från vanligt folk som rimligtvis jobbar exakt 8 timmar per dag. Ibland kan jag jobba 7,5 timme exempelvis. Flexar lite så jag kan sluta tidigare på fredagar men jobbar desto längre på exempelvis måndagen.

Likt förbannat, oavsett arbetsgivare, oavsett kund, kontorshotell, whatever så har jag en tendens med några få till vara den som börjar först och lämnar kontoret sist. Vet att vissa har lite kortare arbetsdagar men generellt så.

Så nu till min fråga. Om du är ärlig mot dig själv.

Hur många timmar står det i ditt anställningsavtal att du ska jobba och hur många jobbar du?
Kan börja, har 40 timmar i veckan men i praktiken kanske jag jobbar 38,5.
Jobbade 22 år som lärare och deltog 2 gånger i tidsstudier. den ena gången låg jag på 52 timmar och den andra på 55. Lärares arbetstid är tänkt att vara 45,5 timmar i veckan.

Nu mer är jag är också konsult. Att fakturera varje påbörjad timme funkar inte, då spricker budgeten. Men jag jobbar nog ändå som du, vi har väl rätt till en kvarts rast på förmiddagen och egentligen en på eftermiddagen med. men den brukar jag aldrig hinna med.. Skulle tippa på 38,5 i snitt. Så här års troligen mer som 45-50 timmar, på sommaren kompar ja mig ner till kanske 30 timmar.
Citera
2022-12-05, 21:21
Medlem
Mitch-Moons avatar
Om man jobbar 06-14, för ett vanligt kneg. Typ tappar upp vätskor manuellt på flaskor och dunkar, skruvar på korkar och klistrar fast etiketter på flaskorna och dunkarna.
Vad ska ha för månadspeng då?
Citera
2022-12-05, 21:42
Medlem
Sitter på kontor. Har 40 timmars arbetsvecka. Jobbar effektivt mellan 36 - 38 timmar per vecka.
Citera
2022-12-05, 21:57
Medlem
kolmogorov-smirnovs avatar
Vet inte riktigt. En hel del av mitt arbete är tankeverksamhet. Jag tänker ofta på lösningar på problem vi har både på kvällar och helger.

Det gör att när jag väl sätter mig ner och genomför någonting så behöver jag inte lika lång tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in