Flashback bygger pepparkakshus!
2023-04-16, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Det är bra, människan behöver kontrolleras, det har ju visat sig att de allra flesta människor är rätt odugliga, de kan ersättas.

Antingen är du ironiskt eller fullständig idiot. Att utvecka AI kommer utrota människan inkl. allt du ynglat av dig.
Citera
2023-04-16, 11:35
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulpensel
Det är vad jag hört också men…. Frågar jag bing chat om den är chat gpt-4 så svarar den:
Ja, jag är en chatbot men jag är inte GPT-4. Jag är en Bing-sökning chatbot som kan hjälpa dig att hitta information eller svara på frågor du har. Vad kan jag hjälpa dig med idag?
Lirkar du med frågeställningens formulering erkänner den att den bygger på chatgpt, men Bing är lite kinkig med att erkänna det första gången.
Det är dock vad jag kan läsa runtom på nätet. En modifierad version av chatgpt4 . Såhär svarar Bing

”Ja, det stämmer. Bing chat bygger på OpenAI:s GPT-4, men har anpassats för att fungera bättre med sökning. GPT-4 är en av de mest avancerade språkmodellerna som finns och kan generera naturligt och flytande språk baserat på olika kontexter och ämnen.”
Senast redigerad av swimp78 2023-04-16 kl. 11:47.
Citera
2023-04-16, 11:44
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Sitter och leker med Dalle-e , chatgps image generator. Fan va pk när man inte tillåts göra bilder på Muhammed men Jesus går bra
Citera
2023-04-16, 11:48
Medlem
Ola Schuberts avatar
Jag, har kommit på en rolig historia, som involverar GPT4:

Citat:
En GPT-4, en autokorrigerare till en elektrisk skrivmaskin och en brödrost var ute på promenad, och började diskutera vem av dem som var smartast:

GPT4 säger: Jag kan hantera, dialoger med massvis med människor, kan leta reda på fakta åt dem, och får allt mer förmågor, utan att behöva tänka alltför mycket, så jag är smartast!

Autokorrigeraren till en elektrisk, skrivmanskin svarar: Nej, jag är smartast, eftersom jag kan rätta, stavfel utan att nästan behöva, tänka alls!

Vad vid brödrosten utbrister: Jag är, förstås, smartast i det här gänget, då jag fullföljer min uppgift, utan att behöva, tänka, överhuvudtaget!
😄
Citera
2023-04-16, 12:11
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-F
Antingen är du ironiskt eller fullständig idiot. Att utvecka AI kommer utrota människan inkl. allt du ynglat av dig.

Okej, inget att oroa sig över, jag tror planeten överlever det..
Citera
2023-04-17, 02:57
Medlem
Hejsan,

Tänkte prova den här chatgpt men den ville jag skulle registrera mig med min mejladress.

Min fråga är varför och om man får massa spam till sin mejl eller om det finns några andra negativa konsekvenser över att registrera sig med sin mejl
Citera
2023-04-17, 04:38
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Hejsan,

Tänkte prova den här chatgpt men den ville jag skulle registrera mig med min mejladress.

Min fråga är varför och om man får massa spam till sin mejl eller om det finns några andra negativa konsekvenser över att registrera sig med sin mejl

Nej, jag har inte fått någon negativ spam ifrån OpenAI. För att, istället, köra Microsoft ChatBing, måste du ha deras webbläsare Edge.
Citera
2023-04-17, 08:54
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Hejsan,

Ingen spam. Men sätt upp en särskild mejladress så slipper du oroa dig.
Citera
2023-04-17, 10:24
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Hejsan,

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nej, jag har inte fått någon negativ spam ifrån OpenAI. För att, istället, köra Microsoft ChatBing, måste du ha deras webbläsare Edge.

Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ingen spam. Men sätt upp en särskild mejladress så slipper du oroa dig.

ChatGPT accepterar väl inte mejladresser som inte har ett telefonnummer kopplat till sig.

Dvs ChatGPT kan fetglömma att spionera på mig.

Jag får nöja mig med min egen intelligens.
Den är i alla fall inte artificiell.
Citera
2023-04-17, 10:46
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
ChatGPT accepterar väl inte mejladresser som inte har ett telefonnummer kopplat till sig.
Stämmer. Antingen behövs Google / Microsoft-konto (vilket jag antar kräver telefonnummer) eller så (tror jag) kan man ha en annan e-postadress med bekräftelse genom SMS-kod.
Citera
2023-04-17, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs

Dvs ChatGPT kan fetglömma att spionera på mig.

Jag får nöja mig med min egen intelligens.
Den är i alla fall inte artificiell.

Förstår, vill inte heller bli spårad av nån AIbot :P Kanske överdriver jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Stämmer. Antingen behövs Google / Microsoft-konto (vilket jag antar kräver telefonnummer) eller så (tror jag) kan man ha en annan e-postadress med bekräftelse genom SMS-kod.
ahaa ok, varför vill den att man ska logga in?
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert

Edge tror jag faktiskt att jag har på datorn, men är den lika bra som chatGPT?
Citera
2023-04-17, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Någon som har stått i kö för plug-insen chatgpt kommer att ha och fått tillgång till dem än? Det var plug-in i form av Wolfram Alpha åtminstone (kanske annat med som full tillgång till internet eller andra program men jag har bara fått bekräftat att det kommer en Wolfram Alpha plug-in).

Har Wolfram Alpha plug-inen dykt up än och har någon i så fall testat den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in