Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-03-29, 15:07
Medlem
Kottkompotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Men så länge AI kontrolleras så kommer det ju alltid, märk alltid, vara agenda och personliga tycken inblandade. Ingen idag vill ha riktig fakta utan det är agendan som är viktig och få andra att tycka likadant.
Ja så länge den kontrolleras ja.
Men en dag blåser proportionerna upp, och det blir något människor inte kan överskåda.

Ta det lugnt bara, något spännande kommer definitivt att hända ändå närmsta åren.
Citera
2023-03-29, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Det handlar inte bara om GPT, det sker stora framsteg på många områden av olika aktörer nu och det är typiskt vad som sker när tiden är mogen för ett paradigmskifte.
Vi är precis på gränsen till minst fyra stora tekniska revolutioner: AI, fusionskraft, supraledning och kvantdatorer. När det gäller det senast nämnda så har jag känningar inom det fältet och enligt mina källor kommer det finnas en fungerande kvantdator med en jävla massa q-bits redan om tre år.
Citera
2023-03-29, 15:31
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottkompott
Ja så länge den kontrolleras ja.
Men en dag blåser proportionerna upp, och det blir något människor inte kan överskåda.

Ta det lugnt bara, något spännande kommer definitivt att hända ändå närmsta åren.

Som i I.Robot som blir så smart och inser människan är för korkad och vill förinta den för jordens bästa x

Jo jo.. Men jag är rädd för hur människor numera inte kan se skillnad på riktiga och fejkade situationer och videos på nätet, eller koppla samman händelser eller se skillnad. De förstår inte att AI är människo programmrad och har en databas som är människomanipulerad.. Som med statistik eller whatever, man kan få den att säga, tycka, tänka, visa, spela det _man_ vill.
Citera
2023-03-29, 15:41
Medlem
Kottkompotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Som i I.Robot som blir så smart och inser människan är för korkad och vill förinta den för jordens bästa x

Jo jo.. Men jag är rädd för hur människor numera inte kan se skillnad på riktiga och fejkade situationer och videos på nätet, eller koppla samman händelser eller se skillnad. De förstår inte att AI är människo programmrad och har en databas som är människomanipulerad.. Som med statistik eller whatever, man kan få den att säga, tycka, tänka, visa, spela det _man_ vill.
Folk kan redan nu ofta inte ens förhålla sig till världens mest översatta och spridda bok på ett förnuftigt sätt, så vad blir skillnaden egentligen?
Citera
2023-03-29, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Dags att inse att vi står på tröskeln in till AGI nu.

https://twitter.com/elonmusk/status/1635885881633431552/photo/1
Citera
2023-03-29, 18:51
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
https://twitter.com/elonmusk/status/1635885881633431552/photo/1
Musk med flera trycker på för att pausa utvecklingen.
https://twitter.com/mrgreen/status/1641056545524838405?t=8MjXv9RODNW3srGu0gRy-g&s=19
Citera
2023-03-29, 19:20
Medlem
Fittfittas avatar
Någon som har stått i kö för plug-insen chatgpt kommer att ha och fått tillgång till dem än? Det var plug-in i form av Wolfram Alpha åtminstone (kanske annat med som full tillgång till internet eller andra program men jag har bara fått bekräftat att det kommer en Wolfram Alpha plug-in).
Citera
2023-03-29, 21:07
Medlem
swimp78s avatar
Är inte chatgpt med plugins typ samma funktionalitet som Bings implementerade chatgpt är nu?
Citera
2023-03-29, 21:10
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Musk med flera trycker på för att pausa utvecklingen.
https://twitter.com/mrgreen/status/1641056545524838405?t=8MjXv9RODNW3srGu0gRy-g&s=19

Varför tror du Elon Musk vill det? För att han själv vill låta sitt folk få 6 månader på sig att jobba ikapp konkurrenterna?
Citera
2023-03-29, 22:11
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Varför tror du Elon Musk vill det? För att han själv vill låta sitt folk få 6 månader på sig att jobba ikapp konkurrenterna?
Jag är helt säker på att han inte vill det för att komma ifatt. Sen finns det andra på den listan också.

Dessutom så vad jag har förstått så vill de pausa hela utvecklingen, och då skulle han inte komma ifatt ändå.
Citera
2023-03-29, 22:17
Medlem
asdhundrafogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Någon som har stått i kö för plug-insen chatgpt kommer att ha och fått tillgång till dem än? Det var plug-in i form av Wolfram Alpha åtminstone (kanske annat med som full tillgång till internet eller andra program men jag har bara fått bekräftat att det kommer en Wolfram Alpha plug-in).

Du ställer jämt frågor som tar 5 sekunder att googla. Hur vore det om du googlade skitsaker istället för att använda andra människor som google? Googlade på det och det tog 10 sekunder att ta reda på att ett litet antal utvecklare och GPTplus användare för tillgång till plugins. Det finns inget annat sätt att använda dessa utan att stå på waitlist.

https://openai.com/blog/chatgpt-plugins
Citera
2023-03-29, 22:32
Medlem
den bara ljuger bedrar. muslim och jude och vänstervriden är precis vad den är. jävla piss skit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in