Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
24-05-15, 01:46
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Det annonserades precis att Ilya Sutskever lämnar OpenAI.

https://www.washingtonpost.com/technology/2024/05/14/ilya-sutskever-leaves-openai/
Citera
24-05-15, 01:51
Medlem
Den chatGpT måste uppdateras, finns inget ny information eller uppdatering sen 2022

Frågar du en ang om en event från 2024 så får du inget information.
Citera
24-05-15, 07:28
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface

https://www.washingtonpost.com/technology/2024/05/14/ilya-sutskever-leaves-openai/

Låter intressant, det verkar som att han och en annan medgrundare tänker arbeta med ett projekt som handlar om AI-säkerhet, alternativt att de tänker försöka bygga ett AGI, med ökad betoning på AI-säkerhet, precis som Antropic, en gång i tiden, startades av fd OpenAI anställda med en egen vision om AI-säkerhet.
Citera
24-05-15, 07:33
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalkWithDog
Den chatGpT måste uppdateras, finns inget ny information eller uppdatering sen 2022

Frågar du en ang om en event från 2024 så får du inget information.

Det är bara att be den söka på nätet över t. ex ryssarnas senaste offensiv mot Khrakiv.
Citera
24-05-15, 09:35
Medlem
Nihennas avatar
Hur aktiverar man kameraläget som de infört i mobilappen? Eller finns det bara om man prenumererar på 4.0-versionen?

Jag gillar verkligen det nya, att man kan prata med den, men jag skulle vilja testa hur bra kamerafunktionen funkar, där den läser av vad som visas på kameran. Jag hittar inte funktionen alls, utan jag hittar bara att man kan aktivera så man pratar med den.
Citera
24-05-15, 10:55
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Hur aktiverar man kameraläget som de infört i mobilappen? Eller finns det bara om man prenumererar på 4.0-versionen?

Jag gillar verkligen det nya, att man kan prata med den, men jag skulle vilja testa hur bra kamerafunktionen funkar, där den läser av vad som visas på kameran. Jag hittar inte funktionen alls, utan jag hittar bara att man kan aktivera så man pratar med den.
De har inte rullat ut den delen ännu. Du måste fortfarande fortografera av det du vill att den ska analysera.
Citera
24-05-15, 12:55
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Låter intressant, det verkar som att han och en annan medgrundare tänker arbeta med ett projekt som handlar om AI-säkerhet, alternativt att de tänker försöka bygga ett AGI, med ökad betoning på AI-säkerhet, precis som Antropic, en gång i tiden, startades av fd OpenAI anställda med en egen vision om AI-säkerhet.
"He felt the AGI" och fick kalla fötter?

Det verkar i så fall positivt. Sannolikheten att Ilya kommer vara inblandad i skapandet AGI verkar hög. Ska han då göra det på ett företag som prioriterar en "GPT App Store" framför AI-säkerhet? Nej, det verkar ju inte lämpligt.

Frågan är om vi kan uppnå en tillfredställande nivå av AI-säkerhet globalt när detta sköts som vilda västern och "hela havet stormar".
Citera
24-05-15, 13:10
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
De har inte rullat ut den delen ännu. Du måste fortfarande fortografera av det du vill att den ska analysera.
Aha, förstår!

Nu verkar även prat-funktionen vara borta Nu finns det bara att man kan spela in, och så omvandlar den till text. Det var inte länge det var igång...
Citera
24-05-15, 14:12
Medlem
JojjE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Aha, förstår!

Nu verkar även prat-funktionen vara borta Nu finns det bara att man kan spela in, och så omvandlar den till text. Det var inte länge det var igång...

För mig så funkar prat-funktionen i appen på iOS i alla fall.

För övrigt mycket bra modell! Upplever den än så länge som mycket snabbare än GPT-4. Den söker och sammanställer resultat från internet på några sekunder! Helt otroligt.

Nu väntar jag bara på att de ska släppa en modell som lämpar sig för automation av arbete i olika program och sidor, sen kan jag börja jobba från solstolen
Citera
24-05-15, 14:16
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjE_
För mig så funkar prat-funktionen i appen på iOS i alla fall.

För övrigt mycket bra modell! Upplever den än så länge som mycket snabbare än GPT-4. Den söker och sammanställer resultat från internet på några sekunder! Helt otroligt.

Nu väntar jag bara på att de ska släppa en modell som lämpar sig för automation av arbete i olika program och sidor, sen kan jag börja jobba från solstolen
Hmm, jag kunde tidigare, men nu när jag är inne så är ikonen för konversationsläge, ett par hörlurar, borta
Citera
24-05-15, 15:37
Medlem
HomoDeuss avatar
Grymt kul med nya modellen! Kan se otroligt mycket nytta med den. Skitkul utveckling. Framtiden är äntligen här.
Citera
24-05-15, 15:43
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
"He felt the AGI" och fick kalla fötter?

Det verkar i så fall positivt. Sannolikheten att Ilya kommer vara inblandad i skapandet AGI verkar hög. Ska han då göra det på ett företag som prioriterar en "GPT App Store" framför AI-säkerhet? Nej, det verkar ju inte lämpligt.

Frågan är om vi kan uppnå en tillfredställande nivå av AI-säkerhet globalt när detta sköts som vilda västern och "hela havet stormar".

"What, did Ilya see"? 🙂

Jag tycker också att det är positiv. AI-säkerhet kommer att bli allt mer viktigt, speciellt länge fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in