Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-03-20, 18:34
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Någon annan som har problem med GPT-4 modellen på ChatGPT? Den genererar inte ett enda ord. Bara står och tuggar sedan kommer felmeddelande upp.
Rätt kul och imponerande grej osv men de har verkligen mycket att fila på.
Citera
2023-03-20, 19:33
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Rätt kul och imponerande grej osv men de har verkligen mycket att fila på.

Ja, de är väl överbelastade. Kanske dags för dem att utöka servern. Man får använda playground så länge vid behov.
Citera
2023-03-20, 19:35
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Ja, de är väl överbelastade. Kanske dags för dem att utöka servern. Man får använda playground så länge vid behov.
Vad är Playground? Ja hoppas de fixar till skiten snarast, annars säger jag upp plus.
Citera
2023-03-20, 19:43
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Vad är Playground? Ja hoppas de fixar till skiten snarast, annars säger jag upp plus.

https://platform.openai.com/playground
Citera
2023-03-21, 09:41
Medlem
Är det någon skillnad på Bings AI-assistent och den som finns på OpenAI:s hemsida?
Citera
2023-03-21, 10:08
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Är det någon skillnad på Bings AI-assistent och den som finns på OpenAI:s hemsida?
Bings AI assistent fabulerar inte ihop fantasifakta i samma utsträckning .

Jag har för att testat kapaciteten frågat om en författare som är välkänd i Sverige men inte i den engelskspråkiga världen. Stig Larsson. Alltså inte samma som StiEg Larsson. Jag frågar vad Stig Larssons roman Introduktion handlar om, eller ber den berätta mer om Stig Larssons pjäs VD.

Openai fabulerar helt fritt fram långa svar med noll sanning. Den hittar på vad pjäsen eller romanen handlar om. Den hittar på info om en Stig Larsson som inte existerar eller så blandar den ihop Stig med Stieg. Bing ger korrekta svar. Bing kan också erkänna när den inte kan svara. Openai fantiserar hellre ihop ett svar.

gissar det delvis beror på att den fria chatgpt inte har tillgång till internet utan utgår från en statistisk samling indexerade data från webben. Jag gissar den samlat ihop uteslutande från sidor skrivna på engelska .
Senast redigerad av swimp78 2023-03-21 kl. 10:12.
Citera
2023-03-21, 10:11
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Bings AI assistent fabulerar inte ihop fantasifakta i samma utsträckning .

Jag har för att testat kapaciteten frågat om en författare som är välkänd i Sverige men inte i den engelskspråkiga världen. Stig Larsson. Alltså inte samma som StiEg Larsson. Jag frågar vad Stig Larssons roman Introduktion handlar om, eller ber den berätta mer om Stig Larssons pjäs VD.

Openai fabulerar helt fritt fram ett svar med noll sanning. Den hittar på vad pjäsen eller romanen handlar om. Eller så blandar den ihop Stig med Stieg. Bing ger korrekta svar. Bing kan också erkänna när den inte kan svara. Openai fantiserar hellre ihop ett svar.
Förmodligen en inställningsfråga, hur mycket gissningar ska botten tillåtas. Bing-varianten är rimligare.
Citera
2023-03-21, 10:14
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Förmodligen en inställningsfråga, hur mycket gissningar ska botten tillåtas. Bing-varianten är rimligare.
Ja och jag tror också chatgpt inte har så mycket svenska sidor indexerade i sin databas så den har inte nån information.

Det går nog att ställa in, Bing utgår väl från samma programvara
Citera
2023-03-21, 10:17
Medlem
Jag håller med om att Bings AI-motor är mer ärlig, men den är lika kass på matte som chatGPT. Den hittar på lögner för att besvara frågor (t.ex: "Har ekvationen x^3 = y^5 + 28 lösningar där x och y är positiva heltal?") (Bot:en ljuger för att kunna dra slutsatsen att svaret är nej)
Senast redigerad av Heymid 2023-03-21 kl. 10:20.
Citera
2023-03-21, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Jag håller med om att Bings AI-motor är mer ärlig, men den är lika kass på matte som chatGPT. Den hittar på lögner för att besvara frågor (t.ex: "Har ekvationen x^3 = y^5 + 28 lösningar där x och y är positiva heltal?") (Bot:en ljuger för att kunna dra slutsatsen att svaret är nej)

Använd den inte till matte då.
Citera
2023-03-21, 12:40
Medlem
Kongruensbojds avatar
Har inte läst tråden. Fick plötligt upp My AI i Snapchat som jag lekt lite med. Den verkar inte vara den smartaste där ute. T ex kan den ge svar på engelska fastän man ställt frågan på svenska. Den fattade inte min norgehistoria heller utan antog att det var en verklig händelse jag beskrev. Haha.

Hur bra förstår ChatGPT skämt, vitsar, gåtor osv?
Citera
2023-03-21, 13:23
Medlem
swimp78s avatar
Jag ska testa ikväll om chatgpt kan hjälpa mig att lösa ett visst dilemma jag har i att modifiera php-koden i wordpress för ett specifikt ändamål. Nån som prövat om den ger korekta resultat gällande php?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in