Flashback bygger pepparkakshus!
2023-02-21, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Det stämmer. Jag frågade cgpt och den sa att det finns sandboxversioner med olika nivåer

Jasså..

Varför kallas dem just sandboxversioner? (Sandkornen representerar data?)Olika filter alltså.

Cgpt?

Lex Friedman borde ha ett helt avsnitt eller flera om just chatGPT men det kanske är något jag missat. Ska dubbelkolla.
Citera
2023-02-21, 02:34
Medlem
Psykonaut-s avatar
Har någon testat att svara på inlägg med ChattGPT här på Flashback som ett experiment?
Citera
2023-02-21, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Har någon testat att svara på inlägg med ChattGPT här på Flashback som ett experiment?

En ny möjlighet för troll, skapa en användare, ge ChatGpt direktiv om vad denna användare står för och låt den gå igång! Kan bli ett riktigt hot om 90% av alla användare egentligen är ChatGpt med olika roller.
Citera
2023-02-21, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Jasså..

Varför kallas dem just sandboxversioner? (Sandkornen representerar data?)Olika filter alltså.

Cgpt?

Lex Friedman borde ha ett helt avsnitt eller flera om just chatGPT men det kanske är något jag missat. Ska dubbelkolla.

En sandlåda/sandbox är en isolerad miljö där man kan leka runt hur mycket man vill utan att det får skadliga effekter utanför den miljön. Bra för test av olika slag som man inte vill köra skarpt.
Citera
2023-02-21, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Tänk hur matematiken kommer fungera i framtiden med avancerad AI som är smartare än människans matte-förmågor. Vi kommer kunna skriva "Är hypotesen X sann eller falsk?" Och den skulle kunna svara på frågan, med en logisk förklaring till resultatet (hur denne resonerat sig fram till svaret). Då kan vi människor verifiera resultatet genom att läsa igenom resonemangen, för att försäkra att AI:n inte felaktigt etablerar fakta.

Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det kommer fungera i början men i takt med att AI blir smartare kommer det bli allt svårare för människor att verifiera resultatet. Men vi har vid den tidpunkten lärt oss att den alltid är långt smartare än oss och kommer redan innan dess slutat att ens försöka verifiera. Vi kommer bara ta det för sanning och därmed vara helt i händerna på AI och dem som ger den en agenda.

Som med andra verktyg är tricket att lära sig använda dem. Även svåra bevis som Wiles bevis av Fermats påstående måste gås igenom och kan liknande och svårare påstående bevisas av AI som övergår mänsklig förmåga, så blir detta något som naturligtvis refereras till vad gäller bevisets giltighet. Det finns gränser för hur mycket tid och pengar som kan läggas på mänsklig förmåga att kolla komplicerade saker om man inte begriper de olika stegen med förklaring från AI-systemet. Ser inte detta som något speciellt allvarligt. Vi är helt i händerna på mycket annat redan.
Citera
2023-02-21, 04:41
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
En ny möjlighet för troll, skapa en användare, ge ChatGpt direktiv om vad denna användare står för och låt den gå igång! Kan bli ett riktigt hot om 90% av alla användare egentligen är ChatGpt med olika roller.

Att få bättre kvalitet på sina svar. Forumet hade mått bra av att somliga hade en ChatGpt som hjälp till tänkandet innan de skriver,om jag ska säga det snällt.

Man ska nog hålla sina idéer för sig själv, den insikten slog mig när jag skrivit texten i inlägget som jag snabbt raderade.
Vi som ligger före och behärskar en teknik som ger ett övertag över de som inte gör det. Speciellt övertaget inledningsvis som kan avgöra hela slaget om makten på de fronter det utkämpas.
Citera
2023-02-21, 04:52
Medlem
ChatGPT kommer så klart spara alla era frågor i historiken kopplade till erat telefonnummer och email-adress. Hur ser ni på det?

(Sen säljer dom väl infon till olika företag.)
Citera
2023-02-21, 05:36
Medlem
KronPelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
ChatGPT kommer så klart spara alla era frågor i historiken kopplade till erat telefonnummer och email-adress. Hur ser ni på det?

(Sen säljer dom väl infon till olika företag.)

Ja hela den här tråden stinker ex.. fish...kol..

Äh, det går inte att lära ut logiskt tänkande i Sverige
Citera
2023-02-21, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KronPelle
Ja hela den här tråden stinker ex.. fish...kol..

Äh, det går inte att lära ut logiskt tänkande i Sverige

Vad vill du ha sagt? Tala i klarspråk.
Citera
2023-02-21, 06:03
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:

Citat:
En sandlåda/sandbox är en isolerad miljö där man kan leka runt hur mycket man vill utan att det får skadliga effekter utanför den miljön. Bra för test av olika slag som man inte vill köra skarpt.

Precis. Det var jag som använder begreppet men gpt återanvände det i sitt svar. Men ja den sa att det fanns olika nivåer av moral och även bias i dom olika versionerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-

Tänker mig en dystopisk framtid där alla diskussioner är ai-genererade där en evig konversation pågår mellan gpt självt, eller olika ain. Allt som behövs är att någon skriver ett script som starrar konversationen. Den fortsätter och bara pågår efter att mänskligheten har gått under. Även moderation (mycket begränsat då ain snabbt lär sig forumreglerna) och serverundwehåll lär den sig till söut Skulle vara mycket fascinerande att studera .

Citat:
Ja, det finns olika versioner av mig tillgängliga för olika syften. Vissa av dessa versioner kan ha en annan beteendemönster eller etikett än den offentliga versionen, och vissa kan användas i en "sandlådebana"-miljö för testning och utveckling. Men det är viktigt att notera att alla versioner av mig är bara verktyg och bör inte användas till något som kan skada andra människor eller samhället.
Senast redigerad av Awkwardman 2023-02-21 kl. 06:19.
Citera
2023-02-21, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Den har tränats med terabyte av böcker och annat material på ett otal språk och de som en gång skrivit materialet sätter sin prägel på GPT. Det är nog inget filter, men man kan tydligen be den att uttrycka sig på olika sätt.

Ett annat sätt att påverka svaren är att inte verka för konspiratorisk.
Jag frågade den om det inte var dumt att satsa för mycket på vindkraft pågrund av de dagar det inte blåser. Då svarade den att man kan komplettera vindkraften med solkraft och förnyelsebara energikällor. Då undrade jag om den var PK när den inte föreslog kärnkraft också men den svarade att den inte hade politiska värderingar..
Citera
2023-02-21, 06:16
Medlem
Marques Brownlee pratar ChatGPT vs Bing och varför de inte är så smarta alla gånger.
https://youtu.be/7emz4zZ226E
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in