Citat:
Ursprungligen postat av
m.g.t.o.w
En ny möjlighet för troll, skapa en användare, ge ChatGpt direktiv om vad denna användare står för och låt den gå igång! Kan bli ett riktigt hot om 90% av alla användare egentligen är ChatGpt med olika roller.
Citat:
Ursprungligen postat av
m.g.t.o.w
En sandlåda/sandbox är en isolerad miljö där man kan leka runt hur mycket man vill utan att det får skadliga effekter utanför den miljön. Bra för test av olika slag som man inte vill köra skarpt.
Precis. Det var jag som använder begreppet men gpt återanvände det i sitt svar. Men ja den sa att det fanns olika nivåer av moral och även bias i dom olika versionerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Psykonaut-
Har någon testat att svara på inlägg med ChattGPT här på Flashback som ett experiment?
Tänker mig en dystopisk framtid där alla diskussioner är ai-genererade där en evig konversation pågår mellan gpt självt, eller olika ain. Allt som behövs är att någon skriver ett script som starrar konversationen. Den fortsätter och bara pågår efter att mänskligheten har gått under. Även moderation (mycket begränsat då ain snabbt lär sig forumreglerna) och serverundwehåll lär den sig till söut Skulle vara mycket fascinerande att studera .
Citat:
Ja, det finns olika versioner av mig tillgängliga för olika syften. Vissa av dessa versioner kan ha en annan beteendemönster eller etikett än den offentliga versionen, och vissa kan användas i en "sandlådebana"-miljö för testning och utveckling. Men det är viktigt att notera att alla versioner av mig är bara verktyg och bör inte användas till något som kan skada andra människor eller samhället.