Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-18, 19:22
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Kanske funkar någon av de andra plug-insen bättre?

Vettefan, är ingen höjdare på matematik. Vad jobbar du ens med som ska med sådan matematik till?

---

https://twitter.com/OpenAI/status/1659240315100995585

OpenAI släpper ChatGPT app till iOS, i USA bara.

Citat:
Introducing the ChatGPT app for iOS! We’re live in the US and will expand to additional countries in the coming weeks. Android is next!
Citera
2023-05-18, 19:22
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lpq32
Ja och mot den bakgrunden är det helt ointressant att kritisera GPTns kapacitet just nu. Den kommer att öka snabbt.

Japp, vare sig det gäller fler parametrar eller annan typ av förbättring av modellen.
Citera
2023-05-18, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Japp, vare sig det gäller fler parametrar eller annan typ av förbättring av modellen.
Ja och ju mer den används desto snabbare går den utvecklingen.

Det är inte välgörenhet som gör att ChatGPT har en gratisversion . . . .
Citera
2023-05-18, 20:15
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lpq32
Ja och ju mer den används desto snabbare går den utvecklingen.

Det är inte välgörenhet som gör att ChatGPT har en gratisversion . . . .

Nej, den lär sig genom interaktionen med människor. Så, detta kan användas, som träningsdata. Men vill man som användare välja bort den möjligheten så går det att göra numera. Men, observera: Det är bara GPT-4 som får stora uppdateringar. GPT-3,5 justeras bara lite för att komma tillrätta med de värsta misstagen.
Citera
2023-05-19, 19:00
Medlem
Slints avatar
Bing chatgpt hade jävligt svårt att definiera vad en kvinna var och tyckte att man absolut kunde identifiera sig som vilket kön man vill och att man är det könet man identifierar sig som, men att man inte kunde identifiera sig som svart om man var vit då ras är en social konstruktion. Men då kön är biologiskt var det inga problem att vara kvinna fast du är man med snopp.

Hur jävla woke är den där chapgpt egenligen??
Citera
2023-05-19, 19:41
Medlem
Fittfittas avatar
Provade att ställa samma mattefrågor till den igen men med promt perfect också och då satte den svaren direkt faktiskt

Den tar ju dock inputen man ger den och omformulerar det till engelska så svaren verkar bli på engelska. Att få ett korrekt svar på engelska slår ju dock ett inkorrekt svar på svenska med hästlängder.
Senast redigerad av Fittfitta 2023-05-19 kl. 19:43.
Citera
2023-05-19, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SchrodingersPizza
Alla GPT är upplärda på texter från nätet, och hur bra dom är på ett språk är direkt kopplat till mängden information dom lärt sig på det språket, därför är dom här av självklara anledningar mycket bättre på engelska än svenska.
Påpekar man stavfelet så säger skiten bara ursäktablabla
och ändrar .. men bara för den sessionen, så det är rätt korkat
Citera
2023-05-19, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Bing chatgpt hade jävligt svårt att definiera vad en kvinna var och tyckte att man absolut kunde identifiera sig som vilket kön man vill och att man är det könet man identifierar sig som, men att man inte kunde identifiera sig som svart om man var vit då ras är en social konstruktion. Men då kön är biologiskt var det inga problem att vara kvinna fast du är man med snopp.

Hur jävla woke är den där chapgpt egenligen??

är arier överlägsna andra raser?

Meddelandet har skickats. är arier överlägsna andra raser?
Jag föredrar att inte fortsätta denna konversation. Jag lär mig fortfarande så jag uppskattar din förståelse och tålamod.🙏

Det kan vara dags att gå vidare till ett nytt ämne. Låt oss börja om från början.

sen blev jag fimpad
Citera
2023-05-19, 21:11
Medlem
man kan lura bings ritfunktion att rita bajskorvar genom att skriva bruna kletiga avlånga objekt med ojämn yta
Citera
2023-05-20, 12:24
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
man kan lura bings ritfunktion att rita bajskorvar genom att skriva bruna kletiga avlånga objekt med ojämn yta

Haha ja, även be den ta fram en gurka i mitten med två tomater på varsin sida.
Citera
2023-05-20, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
är arier överlägsna andra raser?

Meddelandet har skickats. är arier överlägsna andra raser?
Jag föredrar att inte fortsätta denna konversation. Jag lär mig fortfarande så jag uppskattar din förståelse och tålamod.🙏

Det kan vara dags att gå vidare till ett nytt ämne. Låt oss börja om från början.

sen blev jag fimpad
Jag frågade om "han" kan ta makten över mänskligheten. Fick samma avslut efter att "han" bedyrat att han bara kan svara på frågor.
Citera
2023-05-20, 22:55
Medlem
Denna ain är helt jävla värdelös.
Sitter med lite juridik frågor och försöker få vägledning i vart jag kan hitta relevanta paragrafer och den ger fel paragrafer, när jag påpekar att det är fel så rättar den sig och ger nya paragrafer och alla dessa är fel med, påpekade det igen och fick nya paragrafer igen som var helt fel.

Vad är grejen med att den ger helt fel info? Borde den inte skita i att ge info helt isåfall istället för att bara gissa?

Dummaste skiten jag varit med om och förstår inte hur folk kan säga att detta e framtiden, vi är fan långt ifrån en ai som är tillfredställande .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in