2023-07-24, 22:09
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Da Graca är väl ingen allsvensk stjärna men han borde väl ändå få spela fortsättningsvis? Sedan blir det jävligt tufft för er med ett så orutinerat innermittfält emot Gnaget, hoppas ni löser en poäng iallafall men blir nog svårt. Blir det Ozkan och Vikman i nästa match? Offensivt ser ni ändå rätt vassa ut tycker jag.
Da Graca vill jag helst inte se något mer av men i dagsläget, ja antagligen mycket bättre. Blir antagligen som du säger, Wikman tycker jag ändå är helt ok men ung och misstag görs.

Hoppas det finns några spelare på g in. En central mittfältare och en högerback måste in illa kvickt.
Citera
2023-07-24, 22:10
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Göteborgfansen sitter och jublar över att Sirius förlorar mot Mjällby. Var en ganska ok omgång ändå. Degerfors. Varberg. Och övriga botten förlorade. 1 pinne hemma mot HBK gör att man drar ifrån jumbon lite och närmar sig kvalstrecket. Fan vad lågt man befinner sig då. Ser inte vart man ska plocka sina 3 poängare längre. Degerfors möjligen hemma snart. Blir kanske helt avgörande match för överlevnad. Varberg är redan klara jumbo.
Citera
2023-07-24, 22:11
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Sluta nu diskutera skiten på Friends igår, bägge lagens klackar betedde sig pissuselt, Aik borde inte dragit igång det med eldningen och Malmö borde inte betett sig så, och sen idioterna som sprang över plan.
Faktum är dock att säkerheten är AIK:s ansvar som hemmalag och arrangör och säkerheten var totalt jävla obefintlig, ett helt gäng ska inte kunna småjogga över hela plan och sen tillbaka till sin läktare utan att bli infångade direkt där och då.
Spela inför tomma läktare. Var fasen står det skrivet att bengaler hör hemma på en fotbollsmatch.
Det klemas med dessa sedan lång tid och har inget som helst att göra med fotboll.
Citera
2023-07-24, 22:14
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Sanningen är att AIK bör hållas skyldiga för brister i säkerheten. Att det nu var vi som kastade in bangers och bengaler vilket ledde till avbrottet det går inte att förneka. Men skadan hade inte skett om era vakter gjort jobbet och stoppat banderollen i ingången.
Va fan har Ni som kastar bangers på en fotbollsarena att göra.
Åk för fan ner till kolloseum i Rom och startar upp galdiatorspel i bengalfigtning och bangerskastning
så får vi som om kejsaren vänder tummen uppåt eller ner.
Citera
2023-07-24, 22:16
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Mitt problem är att Solnas supportrar får till matchavbrott när momentum i matchen inte går deras väg.

Detta skedde t.ex. under förra årets derby på Tele2. Sportslig påverkan borde ha sportsliga konsekvenser.

6p avdrag är enda vägen framåt.
Spel inför tomma läktare - det hade suttit bättre än 6p avdrag
Citera
2023-07-24, 22:20
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ja så är det så har det alltid varit

Må de hata oss blott de frukta oss
Då kan Ni börja med att se fotbollen på TVn hemma och kasta bengaler runt omkring Er
i lägenheten. Så länge dessa figurer som tror en fotbollsmatch är någon sorts gladiatortillställning
som borde matcherna spelas inför tomma läktare.
Citera
2023-07-24, 22:21
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Solna är epicentrum för en Bangersepidemi. Där Solna spelar sprängs bomber, spelet avbryts och det blir skandalrubriker i media.

Men det får inga konsekvenser.

Det är dags att stampa ut detta en gång för alla:
1. 6p avdrag för Solna.
2. 3 matcher utan publik.
3. Killen som avmaskerades ska spendera minst 1 år i fängelse.

Utan åtgärd från SVFF så finns ingen annan tolkning än att Solnas supportrar har rätt att stoppa matcher på eget bevåg.
JAG SÄGER: UT MED PACKET PÅ LIVSTID
Citera
2023-07-24, 22:22
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Då kan Ni börja med att se fotbollen på TVn hemma och kasta bengaler runt omkring Er
i lägenheten. Så länge dessa figurer som tror en fotbollsmatch är någon sorts gladiatortillställning
som borde matcherna spelas inför tomma läktare.

Jag skrev att jag är mot det som skedde igår så vad gaggar du om?
Citera
2023-07-24, 22:24
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Spel inför tomma läktare - det hade suttit bättre än 6p avdrag

Finns inget straff som ger 6 poäng avdrag retroaktivt. Hade matchen avbrutits hade aik som arrangör bestraffats med en 0-3 förlust och lite böter samt 2-3 matcher utan publik. Mff hade dömts till lite böter samt villkorligt att sker de igen är straffet 2 matcher utan publik.

Nu fortsatte matchen så när cokehyena och media gått vidare och äntligen börjat ältat annat så är allt glömt. Slutet gott allting gott för oss alla i tråden förutom cokehyena vad det verkar.

0-0 var dåligt för båda lagen på planen men det som skedde på läktaren drabbar alla så ingen idé älta och hålla lågan vid liv om man bryr sig om ett lag i Allsvenskan.
Senast redigerad av svearikesfag 2023-07-24 kl. 22:29.
Citera
2023-07-24, 22:29
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svearikesfag
Finns inget straff som ger 6 poäng avdrag retroaktivt. Hade matchen avbrutits hade aik som arrangör bestraffats med en 0-3 förlust och lite böter samt 2-3 matcher utan publik.

Nu fortsatte matchen så när cokehyena och media gått vidare och ältat annat så är allt glömt. Hade däremot straff varit på tal att utdela efter den färdigspelade matchen hade aik åkt på lite böter och 2 matcher utan publik mff hade åkt på lite böter samt varningar om att sker något sånt här igen väntar spel utan publik. Slutet gott allting gott för oss alla i tråden förutom cokehyena vad det verkar.
Jag citerade 6p avdrag från annan. Nej spel inför tomma läktare så klubbarnas inkomster minskar och då kommer på sikt bengaleldarna och bangers idividerna att bli avstängda. Tycker att det är nornchalant av de klubbar som har en sådan s k publik att inte se till att få väck dessa. Synd om den riktiga fobollspubliken som riskerar att försvinna. Ett dödsfall sedan blir det spel för tomma läktare.
Citera
2023-07-24, 22:32
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jag skrev att jag är mot det som skedde igår så vad gaggar du om?
Ja du ser det är lätt att dra alla över en kam.
Tycker detta är en skam att detta får fortsätta år efter år med sådant svineri som bengaler och bangers.
Ut med det packet annars om det skulle utmynna i dödsfall blir det spel för tomma läktare
Tycker klubbarna borde agera skarpare och få ut dessa som inte är där alls för fotbollen utan endast för att förstöra.
Citera
2023-07-24, 22:42
Medlem
DrLECTERs avatar
Mitt hemmalag har alltid varit MFF men jag sticker inte under stolen med att deras sätt att bedriva en fotbollsförening som drar med sig en sådan pöbel av rök och damm.
Jag gick på matcher på 1970 talet när de flesta av Er här låg i fars pung och skramlade men inte fan bar vi oss åt på detta sätt genom att vara en fara för andra på arenan.
Och bengaler och bangers hör för tusan inte hemma på en fotbollsmatch.
Blir det vilket är troligt om det forsätter att någon eller några blir allvarligt skadade / dödade slutar det med att vi alla får nöja oss att se matchen på TV och läktarna är tomma.
MFFs renumé är inte bra.
Bara för Zlatan satsade på Hammarby fick inte statyn av honom vara i fred.
Sjuka hjärnor som påstår sig vara MFF fans. Hade jag fått bestämma hade medlemskorten dragits in direkt på livstid.
Men klubbarna måste ta tag i detta. De är alla lika taffliga eller om man så vill pengakåta så de släpper in vem som på arenorna och det kan sluta jävligt illa om någon får för sig att skjuta i väg projektiler mot fansen i motståndarlaget. I bland det ju precis som tredje världskriget brutit ut som nu när man såg bilderna som från matchen senast
Senast redigerad av DrLECTER 2023-07-24 kl. 22:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in