2023-07-05, 08:40
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
I slutändan så är det så att ifall man är ett bra lag får man även "flytet" med sig. Det är bara att gå och läsa föregående trådar så skriver de flesta att det lag som till slut oftast vinner har även haft med sig mest flyt med sig i matcherna under säsongen.

Oftast förtjänar man även flytet därav kan det se skevt ut beroende på vilken sida man kommer ifrån. Hejar du på det laget kommer du alltid höja prestationen medan som antagonist kommer du göra allting för att förminska prestationen. Sanningen ligger någonstans däremellan.

Sett till utfallet så kan jag personligen tycka att vi överpresterat lite grann då jag trodde att det skulle ta längre tid innan spelet satt. Men samtidigt tycker jag inte heller vi direkt rånat någon på poängen. Vi förlorar rättvist mot Elfsborg, rättvist oavgjort mot Häcken samtidigt som våra vinster är rättvisa om än att i vissa matcher de kommit sent, visar på en styrka som saknades förra säsongen till exempel. Om och men scenarion kan diskuteras i all oändlighet men i slutet så är det endast slutresultatet som räknas.

Mishima skrev vettigt där med underskattning. Har inte tänkt på det tidigare men tycker inte alls det skulle låta främmande faktiskt.

Ja, både att jobba sig fram till situationer där man kan ha det och förmågan att kapitalisera på flyt är nästan alltid beroende på skicklighet. Varberg hade kunnat ha lika mycket "flyt" och inte sätta det som MFF eller Elfsborg gjort i år.

Bajen har också haft "oflyt" i många situationer som hade kunnat bli avgörande mål men det är inte det som gör att vi är där vi är.

Däremot tror jag snarare att ni är överskattade i år, när man kollar på hårda siffror. Bland annat tycker jag att ni fått extremt mycket mer uppmärksamhet än ellos som bara är två poäng efter nu, men det kan vara min egen färgade bild eftersom jag har kollegor som är FFare osv.
Citera
2023-07-05, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Däremot tror jag snarare att ni är överskattade i år, när man kollar på hårda siffror. Bland annat tycker jag att ni fått extremt mycket mer uppmärksamhet än ellos som bara är två poäng efter nu, men det kan vara min egen färgade bild eftersom jag har kollegor som är FFare osv.

Fast att prata om att MFF är överskattade för att vi får mer uppmärksamhet än ellos blir konstigt.
Ellos är ju grovt underskattade varje år av allt och alla även nu när de ärligt talat spelat fantastiskt.
Känns som de aldrig får den uppmärksamheten de förtjänar, var väl isf när taco spelade där.
Citera
2023-07-05, 09:41
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Den bästa upplagen av Malmö spelade 2019.

Det är fakta.
Pratar vi modern tid så var truppen 2014 den absolut bästa och där finns det nog inga MFF:are som tycker annorlunda.

MFF 2014 har spöat MFF 2019 med typ 5-0.
Citera
2023-07-05, 10:08
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Pratar vi modern tid så var truppen 2014 den absolut bästa och där finns det nog inga MFF:are som tycker annorlunda.

Men men. Säsongen 2014 hade ni ju "bara" 30p efter 13 omgångar. Hur är det möjligt att ni har 4p fler i år? Finns det någon utomstående anledning till det?
Citera
2023-07-05, 10:35
Medlem
GrytjaMennakandFyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Men men. Säsongen 2014 hade ni ju "bara" 30p efter 13 omgångar. Hur är det möjligt att ni har 4p fler i år? Finns det någon utomstående anledning till det?
Ja kan det vara så att även andra lag än MFF varierar i slagstyrka ? Att allsvenskan vissa år är jämn och vissa år är ojämn? Att vissa år är det mer kryss och färre poäng utdelade? Kan det vara så Trazke?
Citera
2023-07-05, 10:48
Citat:
Ursprungligen postat av GrytjaMennakandFyt
Ja kan det vara så att även andra lag än MFF varierar i slagstyrka ? Att allsvenskan vissa år är jämn och vissa år är ojämn? Att vissa år är det mer kryss och färre poäng utdelade? Kan det vara så Trazke?
Visst kan det vara så. Men sannolikheten för att "alla andra är sämre just i år" är lägre än att MFF haft mycket flyt. Speciellt om man sett hur små marginaler det varit i många av MFF:s matcher. Och även hur poängfördelningen ser ut hos övriga topplag där den ser väldigt normal ut.

Men slicka du lite MFF-rumpa om du tycker det smakar gott.
Citera
2023-07-05, 10:48
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious

Säsongen 2019 var den objektivt starkaste säsongen av Allsvenskan i modern tid. Totalt överlägsen poängskörd på de tre topplagen.
Citera
2023-07-05, 10:54
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Säsongen 2019 var den objektivt starkaste säsongen av Allsvenskan i modern tid. Totalt överlägsen poängskörd på de tre topplagen.
Vad skulle det ha med MFF:s trupp att göra? 2014 avgjorde vi allsvenskan i typ 26-27 omgången om jag inte minns fel, och slog sedan av på takten fullständigt de sista matcherna. Hade vi gått för fullt där hade vi slagit alla poängrekord som finns i serien.
Citera
2023-07-05, 10:55
Medlem
GrytjaMennakandFyts avatar
Citat:
Visst kan det vara så. Men sannolikheten för att "alla andra är sämre just i år" är lägre än att MFF haft mycket flyt. Speciellt om man sett hur små marginaler det varit i många av MFF:s matcher. Och även hur poängfördelningen ser ut hos övriga topplag där den ser väldigt normal ut.

Men slicka du lite MFF-rumpa om du tycker det smakar gott.
Du är ju så dum och blind att du inte heller fattar att det kan vara två eller fler variabler samtidigt som påverkar utfallet. Varför ödslar jag ens tid på detta? Tips börja kolla lite historiska tabeller av Allsvenskan före Häckens inträde 2009 eller när det nu var.
Citera
2023-07-05, 11:06
Citat:
Ursprungligen postat av GrytjaMennakandFyt
Du är ju så dum och blind att du inte heller fattar att det kan vara två eller fler variabler samtidigt som påverkar utfallet. Varför ödslar jag ens tid på detta? Tips börja kolla lite historiska tabeller av Allsvenskan före Häckens inträde 2009 eller när det nu var.
Jag har sett typ varenda match MFF spelat i år och jag tycker det är bisarrt att folk ens argumenterar emot att dom haft flyt med sig. Något som ger ytterligare tyngd till påståendet är att det inte finns någon match där man kan säga att MFF hade oflyt. Som med oss mot MFF med kvitteringsmålet. Den avgörande felaktiga straffen DIF fick när vi pressade dom rätt hårt. Eller Kalmars turliga seger mot oss.

Så du tycker det är mer relevant att titta på tabeller från tiden innan 16-lagserien infördes? Märklig ståndpunkt då det såklart påverkar övriga motståndares slagkraft i förhållande till nu. Något som du precis skrev var viktigt?
Citera
2023-07-05, 11:09
Medlem
Gurbanli till Djurgården, hoppas verkligen att vi för en gångs skulle får en 9a som gör mål. Senast det hände va 2019 och då vann vi. Men man har blivit förvånad många gånger tidigare när vi har värvat 9or som sedan inte passar i vårt system.
Citera
2023-07-05, 11:31
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Något som ger ytterligare tyngd till påståendet är att det inte finns någon match där man kan säga att MFF hade oflyt.
Vi har ju bara en förlust och ett kryss hittills, så det är inga matcher där vi har haft oflyt med slutresultatet, däremot hade vi oflyt både mot Göteborg, Halmstad och AIK där vi borde gjort en hel del mål ytterligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in