2023-07-04, 21:11
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Se där! Bra! Lite argument till skillnad från Pisse.

Jag köper det. Men det var ändå flyt. Precis på samma sätt som när folk skrev att vi hade flyt när vi avgjorde sent borta mot Sirius förra året trots att vi säkert hade 20-30 inlägg tidigare i den matchen som inte ville hitta riktigt rätt.

Men jag säger ju inte emot dig! Jag gillar ju att du tycker som du tycker. Det skadar inte oss utan tvärtom.
Citera
2023-07-04, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
😂😂😂

+1 på den, kul när Trazke börjar skriva om andras hybris.

Ska vi bara nämna några av Trazkes hybriscitat, dom har världens bästa mittfält, ingen spelare i Malmös trupp skulle ta en startplats i Häcken, ingen spelare i modern tid i Malmö är i närheten av så bra som nån av bröderna fjant, Räcker ju bara att säga Rosenberg så trumfar det allt Häcken nånsin haft överlägset.
Och han bor också i framtiden och hade redan sett att Häcken vinner guldet bland annat.

Tycker Trazke ska ta och titta på den här videon så han kan få njuta av nåt han aldrig kommer få njuta av med Häcken, gåshud
https://www.youtube.com/watch?v=4Nz_M4zc_gE
Citera
2023-07-04, 21:33
Medlem
Citat:
Ta Siriusmatchen senast. Ser ut som en utklassning. Sirius hade dock goda lägen att göra 1-1 i första halvlek. Sedan får ni en otroligt billig straff direkt i andra och ett medföljande rött kort som dödar matchen.

Ta matchen emot oss. Ni hade en boll som "eventuellt var inne" som gav er en otroligt viktig poäng.

Ta matchen mot BP, dom missade ett idiotläge till att göra 2-0 men träffade insidan stolpen.

Ta matchen mot Kalmar, Rajovic och Hummet brände båda flertalet 100% lägen att kvittera.

Ta matchen mot Värnamo. Rasheed bjöd er på två mål som avgjorde matchen, dessförinnan hade Värnamo haft fina lägen att göra 2-1.

Ta matchen mot HBK där ni avgjorde i typ 95:e minuten.

Nä ni har inte haft flyt i år.... 6 matcher efter 13 omgångar där utgången kunde blivit helt annorlunda utan "mästarflyt".

Flyt i enstaka situationer är inte detsamma som flyt i hela matcher. Du tar ett par motståndarchanser och skriver upp deras betydelse, samtidigt som du helt ignorerar alla MFFs chanser i samma matcher.
Citera
2023-07-04, 21:40
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Välkommen ut...

tack igen känns sjukt se alla ormar håna och mobba dig så fort gräset blev avstängd kanske blir mindre av den varan nu när autist kingen är tillbaka
Citera
2023-07-04, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Flyt i enstaka situationer är inte detsamma som flyt i hela matcher. Du tar ett par motståndarchanser och skriver upp deras betydelse, samtidigt som du helt ignorerar alla MFFs chanser i samma matcher.

Och samtidigt måste man ha flyt för att vinna, men sant han ser inte Malmös chanser, Häcken hade aldrig vunnit guld förra säsongen utan flyt, räckte fan jeremejeff petade på en bolljävel så gick den in på nåt sätt, en oerhört begränsad anfallare som gör över 20 mål på en säsong.
Citera
2023-07-04, 21:47
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Och samtidigt måste man ha flyt för att vinna, men sant han ser inte Malmös chanser, Häcken hade aldrig vunnit guld förra säsongen utan flyt, räckte fan jeremejeff petade på en bolljävel så gick den in på nåt sätt, en oerhört begränsad anfallare som gör över 20 mål på en säsong.

häcken vann pga högmo och att bli sedda som göteborgs bp hade mer än trazke insett allvaret så hade dom aldrig kunnat smyga i vassen
Citera
2023-07-04, 21:59
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
häcken vann pga högmo och att bli sedda som göteborgs bp hade mer än trazke insett allvaret så hade dom aldrig kunnat smyga i vassen

Det är aldrig dumt att vara underskattade. Hur kunde Leicester vinna Premier League. De kommer ju aldrig att hålla, sa ju alla. Därför tog heller ingen dem på allvar. Det passade dem perfekt.

Tror många underskattat oss lite efter vår fiaskosäsong förra året. Få lag som backat hem mot oss som vi är vana vid. Tror inte det är någon slump att HBK och BP varit svåra för oss. De mötte inte oss förra året och hade ett annorlunda angreppssätt.

Jag tror för övrigt att vi inte varit nära vårt bästa. Vi har massor av outnyttjad potential kvar. Rydström håller fortfarande på att forma spelet, alla nyförvärv har inte visat sitt bästa än och vi har inte värvat klart än för sommaren.
Senast redigerad av mishima 2023-07-04 kl. 22:03.
Citera
2023-07-04, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R

Kollar man enbart highlights på alla matcher förutom Häckens så blir det lätt så.
Sen måste man ju även se till så att allt ska en Häcken vinkling dessutom, inte helt lätt alltid.
Kan ju inte begära att Trazke ska ha tid att kolla alla matcher i allsvenskan samtidigt som han underhåller oss på FB 24 h/dag med sin enorma kunskap om alla de här matcherna och spelarna i allsvenskan.
Senast redigerad av kallejansson 2023-07-04 kl. 22:11.
Citera
2023-07-05, 06:11
I slutändan så är det så att ifall man är ett bra lag får man även "flytet" med sig. Det är bara att gå och läsa föregående trådar så skriver de flesta att det lag som till slut oftast vinner har även haft med sig mest flyt med sig i matcherna under säsongen.

Oftast förtjänar man även flytet därav kan det se skevt ut beroende på vilken sida man kommer ifrån. Hejar du på det laget kommer du alltid höja prestationen medan som antagonist kommer du göra allting för att förminska prestationen. Sanningen ligger någonstans däremellan.

Sett till utfallet så kan jag personligen tycka att vi överpresterat lite grann då jag trodde att det skulle ta längre tid innan spelet satt. Men samtidigt tycker jag inte heller vi direkt rånat någon på poängen. Vi förlorar rättvist mot Elfsborg, rättvist oavgjort mot Häcken samtidigt som våra vinster är rättvisa om än att i vissa matcher de kommit sent, visar på en styrka som saknades förra säsongen till exempel. Om och men scenarion kan diskuteras i all oändlighet men i slutet så är det endast slutresultatet som räknas.

Mishima skrev vettigt där med underskattning. Har inte tänkt på det tidigare men tycker inte alls det skulle låta främmande faktiskt.
Senast redigerad av AIP 2023-07-05 kl. 06:13.
Citera
2023-07-05, 08:01
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
I slutändan så är det så att ifall man är ett bra lag får man även "flytet" med sig. Det är bara att gå och läsa föregående trådar så skriver de flesta att det lag som till slut oftast vinner har även haft med sig mest flyt med sig i matcherna under säsongen.

Oftast förtjänar man även flytet därav kan det se skevt ut beroende på vilken sida man kommer ifrån. Hejar du på det laget kommer du alltid höja prestationen medan som antagonist kommer du göra allting för att förminska prestationen. Sanningen ligger någonstans däremellan.

Sett till utfallet så kan jag personligen tycka att vi överpresterat lite grann då jag trodde att det skulle ta längre tid innan spelet satt. Men samtidigt tycker jag inte heller vi direkt rånat någon på poängen. Vi förlorar rättvist mot Elfsborg, rättvist oavgjort mot Häcken samtidigt som våra vinster är rättvisa om än att i vissa matcher de kommit sent, visar på en styrka som saknades förra säsongen till exempel. Om och men scenarion kan diskuteras i all oändlighet men i slutet så är det endast slutresultatet som räknas.

Mishima skrev vettigt där med underskattning. Har inte tänkt på det tidigare men tycker inte alls det skulle låta främmande faktiskt.
Förminska känns som fel ord. Nyansera känns mer passande. Jag säger inte att ni inte varit bra. Jag säger mer att årets upplaga av MFF knappast är den bästa någonsin även om inspelade poäng säger det. Men vissa av dina lagfränder får alltid så ont i rumpan om man inte okritiskt hyllar MFF att dom inte ens kan tänka logiskt.

"Detta är såklart inte den bästa upplagan av MFF någonsin men det är ändå naturligt att vi ändock slagit poängrekord"

Ser man inte motsägelserna i detta är man nog förblindad av hybris.
Citera
2023-07-05, 08:10
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Förminska känns som fel ord. Nyansera känns mer passande. Jag säger inte att ni inte varit bra. Jag säger mer att årets upplaga av MFF knappast är den bästa någonsin även om inspelade poäng säger det. Men vissa av dina lagfränder får alltid så ont i rumpan om man inte okritiskt hyllar MFF att dom inte ens kan tänka logiskt.

"Detta är såklart inte den bästa upplagan av MFF någonsin men det är ändå naturligt att vi ändock slagit poängrekord"

Ser man inte motsägelserna i detta är man nog förblindad av hybris.
Den bästa upplagen av Malmö spelade 2019.

Det är fakta.
Citera
2023-07-05, 08:33
Medlem
Ang MFF och bästa säsong/sinledningen någonsin. Vi är en klubb med anor

22 20 2 0
Senast redigerad av MrRedrum 2023-07-05 kl. 08:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in