Flashback bygger pepparkakshus!
2023-07-14, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Var väl 2020 och 2018 de senaste vinsterna kom emot er innan senast. Men absolut, ni har varit ett bogey- team för oss. Ni har varit mycket sämre än oss i ett tag nu men har ofta lyckats sprattla till i derbyna. I våras hjälpte dock inte er historik ett piss så skulle inte vara så kaxig efter det.

Jag tror inte heller att ni åker, men lite orolig som gnagare bör man nog vara. Du har ju dock varit lika positiv även innan Henning Bergs intåg, så förstår inte varför du inte var mer negativ innan han kom isåfall. Efter varje torsk så har du skrivit om att det vänder snart osv. Vet inte om det är en försvarsmekanism eller om du verkligen tror på det själv.

Jag tror bara att det där med att ni är för bra för att åka ur är ett vanskligt påstående men ni får gärna fortsätta ha den inställningen för min del. Det var samma inställning som fanns 2004 vad jag har hört. Jag tycker bara att det är väldigt lättsamt från din sida med tanke på att ni är två poäng ifrån en jumboplats. Om DIF hade varit i samma sits med de pengar ni har spenderat och de resurser ni har så hade jag varit rasande. Men hos dig verkar varje förlust tas med en klackspark, lite Bajen-mentalitet nästan. Ser inga Blåvitt-fans hålla på med liknande retorik om att de är bättre än vad poängskörden visar och att de är för bra för att åka ur. De verkar ändå ha accepterat att de är usla.

Sanningen är väl att det finns sämre lag...än gnaget vilket kanske blir deras räddning? jag skulle heller inte vara helt övertygad att en ny tränare räddar laget då man oftast får en boost 2-3 matcher med ny tränare, Varberg är jag inte helt säker på att gnaget rår på! 0-0 eller 1-1 är rimligt resultat!
Citera
2023-07-14, 09:05
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galambos
Du som håller på IFK Göteborg, vad skulle vara värre än att nedflyttningen vore klar i omgång 28 efter ännu en förlust denna gång mot Elfsborg hemma!

Jag kan komma på en jävla massa saker som är värre. Det är bara fotboll i slutändan.

Men inte fan skulle det vara roligt. Pinsamt som fan men ändå inte helt oväntat heller då det är dit det barkat i flera år.

Ett lite roligt scenario (förutom för fans till de inblandade klubbarna) är att om GAIS inte går upp, så finns det en ny "stor", "modern" fotbollsarena mitt i stan, som stadens 3 största klubbar delar, i Sveriges näst största stad...och alla spelar i andraligan.
Citera
2023-07-14, 09:12
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Har jag sagt att vi kommer gå rent?

Yes ni vann mot oss för första gången på vadå 7 år? Vi såg helt annorlunda ut mot Häcken nu med ny tränarstab tror jag det kommer bli kraftigt förbättrat.

Det enda jag säger är att vi inte kommer åka ur. Att du hoppas det är något helt annat. Vi får helt enkelt återkomma när vi har facit
Du sa att Guidetti var en klassvärvning också...
Citera
2023-07-14, 09:21
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Jag kan komma på en jävla massa saker som är värre. Det är bara fotboll i slutändan.

Men inte fan skulle det vara roligt. Pinsamt som fan men ändå inte helt oväntat heller då det är dit det barkat i flera år.

Ett lite roligt scenario (förutom för fans till de inblandade klubbarna) är att om GAIS inte går upp, så finns det en ny "stor", "modern" fotbollsarena mitt i stan, som stadens 3 största klubbar delar, i Sveriges näst största stad...och alla spelar i andraligan.
Jag tror ni kan studsa tillbaka i Borås. Ungefär som att Solna gjorde en bra prestation mot Hisingen.
Citera
2023-07-14, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Blåvitt har varit uppe så länge att man glömt att de ens varit i andra divisionen nångång. Men de var faktiskt det ett år 1977.
Hade varit riktigt tråkigt om de ska bryta sin långa trend nu i AS
1977 var året de kom tillbaka. De var nere 1971-76. 50 000 i derbyt mot GAIS 1976 i div II.

De har före detta två en säsongs vistelser i andradivisionen.
Före de åkte ut 1970 (direkt avgörande skandalmatch mot ÖSK med planstormning) så vann de 1969!, så då var det mer oväntat.

Elfsborg har näst längst svit. De och Blåvitt är de enda av dagens allsvenska lag som inte spelat i superettan. MFF och Djurgården spelade ju i den första SE-säsongen.
Senast redigerad av gnirfengnorfen 2023-07-14 kl. 09:30.
Citera
2023-07-14, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket

Vad vore mest ångest? Ett kvalspel mot GAIS eller mot Utsikten?

För oss från sidan vore det kul med två Göteborgslag - Utsikten och Häcken. Ordvitsigt.

Lite mer seriöst, om Utsikten och GAIS går upp och Göteborg klarar sig kvar blir det fyra lag nästa år. Tror du det kan lyfta Göteborgsfotbollen i stort eller kommer ni parasitera på varandra?

Om även AIK klarar sig kvar är det fyra storstadslag från Sthlm och fyra från Göteborg i högsta ligan. En trend som går tvärs emot hockeyn, där det mest är mindre städer i högsta ligan.
Citera
2023-07-14, 11:00
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

För oss från sidan vore det kul med två Göteborgslag - Utsikten och Häcken. Ordvitsigt.

Lite mer seriöst, om Utsikten och GAIS går upp och Göteborg klarar sig kvar blir det fyra lag nästa år. Tror du det kan lyfta Göteborgsfotbollen i stort eller kommer ni parasitera på varandra?

Om även AIK klarar sig kvar är det fyra storstadslag från Sthlm och fyra från Göteborg i högsta ligan. En trend som går tvärs emot hockeyn, där det mest är mindre städer i högsta ligan.

Är väl pest eller kolera. Roligare att vinna mot GAIS men mycket värre att förlora. Förlora mot Utsikten skulle vara pinsamt som fan men inte värre än mot GAIS.

Njaee det var ju en säsong med 5 Göteborgslag år 2000.
Blåvitt, Västra Frölunda, Häcken, GAIS & ÖIS. Utöver många derbyn så lyfte det väl inget nämnvärt så.

Då fick ändå Västra Frölunda spela i just Västra Frölunda, det får inte Utsikten göra ens i Superettan. Inte ens i samma del av stan.
Senast redigerad av TheJacket 2023-07-14 kl. 11:04.
Citera
2023-07-14, 11:04
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:

Utsikten är en skitklubb utan supportrar så varför skulle det på något sätt gynna svensk fotboll överhuvudtaget?
Citera
2023-07-14, 13:24
Citat:

Göteborg har haft 5 lag i AS innan så tror det skulle gå. Tror dock inte det lyfter Göteborgsfotbollen heller, men inte skulle man parasitera på varandra.
Intressant spaning mot hockeyn. Fotbollen har väl alltid varit storstadssporten. Vet faktiskt inte varför hockey har blivit så centrerat till småorterna, det är ju inte en enkel sport direkt att utöva. Är ju egentligen bara Frölunda i Göteborg som är bra i hockey för tillfället, Malmö får kämpa sig kvar och djurgården i andra divisionen.
Citera
2023-07-14, 13:25
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Jag tror ni kan studsa tillbaka i Borås. Ungefär som att Solna gjorde en bra prestation mot Hisingen.

Helt sjukt att vi fyller bortasektionen vilket som. SM guld till blåvitts supporters!
Citera
2023-07-14, 13:28
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
1977 var året de kom tillbaka. De var nere 1971-76. 50 000 i derbyt mot GAIS 1976 i div II.

De har före detta två en säsongs vistelser i andradivisionen.
Före de åkte ut 1970 (direkt avgörande skandalmatch mot ÖSK med planstormning) så vann de 1969!, så då var det mer oväntat.

Elfsborg har näst längst svit. De och Blåvitt är de enda av dagens allsvenska lag som inte spelat i superettan. MFF och Djurgården spelade ju i den första SE-säsongen.

Visste inte att blåvitt var nere så länge i andra. Men onekligen intressant. Kul att vi aldrig varit nere i dagens Superettan, men det kanske är dags nu.
Citera
2023-07-14, 14:13
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Du sa att Guidetti var en klassvärvning också...

Ja där tog jag fel.

Lite som du får krypa till korset nu när er azerbajdzjan visar sig vara usel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in