2023-07-05, 11:57
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloud9Chase
Gurbanli till Djurgården, hoppas verkligen att vi för en gångs skulle får en 9a som gör mål. Senast det hände va 2019 och då vann vi. Men man har blivit förvånad många gånger tidigare när vi har värvat 9or som sedan inte passar i vårt system.
Vad kostar han, spenderar ni de 5 miljonerna för Elias?
Citera
2023-07-05, 11:58
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Pratar vi modern tid så var truppen 2014 den absolut bästa och där finns det nog inga MFF:are som tycker annorlunda.

MFF 2014 har spöat MFF 2019 med typ 5-0.

Växjöhyenan har injicerat för mycket idag igen och försöker desperat måla upp DIF 2019 som det bästa guldvinnande laget någonsin genom att hylla MFF under samma säsong som på egen hand slarvade bort ett guld för 4 år sedan med fem kryss på raken.

Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Den bästa upplagen av Malmö spelade 2019.

Det är fakta.

Ett MFF som inte vann guld är inte en upplaga av MFF som jag håller som den bästa. Du har förövrigt inte svarat på mitt inlägg om Kalmar FF:s kommunhjälp som du älskar att smäda just MFF för.
Citera
2023-07-05, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloud9Chase
Gurbanli till Djurgården, hoppas verkligen att vi för en gångs skulle får en 9a som gör mål. Senast det hände va 2019 och då vann vi. Men man har blivit förvånad många gånger tidigare när vi har värvat 9or som sedan inte passar i vårt system.

Tror egentligen det mer handlar om djurgårdens spelidé än om kvaliteten på nr 9! Spelet framför allt med Mange som slår allt på kanterna vilket inte gynnar en 9:a

De söker sällan mitten om/när de väl spelar in i mitten så har du en mötande 9:a som ligger felvänd vilket leder till att man spelar på löpande mittfältare in i boxen!
Citera
2023-07-05, 12:01
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
I slutändan så är det så att ifall man är ett bra lag får man även "flytet" med sig. Det är bara att gå och läsa föregående trådar så skriver de flesta att det lag som till slut oftast vinner har även haft med sig mest flyt med sig i matcherna under säsongen.
Som den gamla filosofen och poeten Ingemar Stenmark en gång sa: "Jag vet ingenting om tur. Bara att ju mer jag tränar, desto mer tur har jag."
Det ligger helt klart nånting i det.

Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Ja, både att jobba sig fram till situationer där man kan ha det och förmågan att kapitalisera på flyt är nästan alltid beroende på skicklighet. Varberg hade kunnat ha lika mycket "flyt" och inte sätta det som MFF eller Elfsborg gjort i år.
Ja, har inte riktigt tänkt på det förut, men det stämmer säkerligen.
När MFF har flyt så gör dom mål. När Varberg har flyt, då tar dom sig över mittplan med bollen under kontroll.
Lite överdrivet såklart, men helt klart gör det ju skillnad.

I övrigt så är detta angående specifika lags eventuella flyt eller oflyt en jävligt tröttsam diskussion. Inget vettigt kommer att komma ur det och alla borde veta det.
Citera
2023-07-05, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag har sett typ varenda match MFF spelat i år och jag tycker det är bisarrt att folk ens argumenterar emot att dom haft flyt med sig. Något som ger ytterligare tyngd till påståendet är att det inte finns någon match där man kan säga att MFF hade oflyt. Som med oss mot MFF med kvitteringsmålet. Den avgörande felaktiga straffen DIF fick när vi pressade dom rätt hårt. Eller Kalmars turliga seger mot oss.

Så du tycker det är mer relevant att titta på tabeller från tiden innan 16-lagserien infördes? Märklig ståndpunkt då det såklart påverkar övriga motståndares slagkraft i förhållande till nu. Något som du precis skrev var viktigt?

Jag är inne på samma linje som du, tyckte också Malmö hade flyt framförallt de första 5 matcherna folk höjde dom till skyarna men samtidigt har bra lag flyt sägs det? Med det spelet de presterade så var jag säker på att de skulle åka på både en och annan poängförlust vilket inte skett flyt eller inte Halmstad 1-0 93 min? Häcken hemma ett skitmål till 2-2 och då har jag inte ens tagit med alla andra skapligt turliga matcherna! Men nu så tror jag med all medvind och poängskörd att de vinner sm-guld och hur man än vrider och vänder på det så under en hel säsong så ljuger inte tabellen. Tur eller inte!
Citera
2023-07-05, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
I övrigt så är detta angående specifika lags eventuella flyt eller oflyt en jävligt tröttsam diskussion. Inget vettigt kommer att komma ur det och alla borde veta det.

Håller med riktigt tröttsam diskussion!

Men det var väl den personen som startar de mest tröttsamma diskussionerna som även startade denna flyt och oflyt diskussion 😂

Samma sak med vilken upplaga av MFF som var bäst är tröttsam, olika personer föredrar olika upplagor av helt olika anledningar och inget vettigt kommer komma fram.
Citera
2023-07-05, 12:31
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Håller med riktigt tröttsam diskussion!

Men det var väl den personen som startar de mest tröttsamma diskussionerna som även startade denna flyt och oflyt diskussion 😂

Samma sak med vilken upplaga av MFF som var bäst är tröttsam, olika personer föredrar olika upplagor av helt olika anledningar och inget vettigt kommer komma fram.

Det är trazke som hyperventilerar. Detta är viktigt för honom. Hela hans självbild bygger på att Häcken är flera klasser bättre än oss. Då måste han komma på något.

Bekymrar mig inte det minsta.

Förresten så tycker jag att bästa Djurgårdsupplagan är från 1988. Steve Galloway i grym form, Jens Fjellströms genombrott och grym insats i första finalen.
Senast redigerad av mishima 2023-07-05 kl. 12:34.
Citera
2023-07-05, 12:38
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Jag har sett typ varenda match MFF spelat i år och jag tycker det är bisarrt att folk ens argumenterar emot att dom haft flyt med sig. Något som ger ytterligare tyngd till påståendet är att det inte finns någon match där man kan säga att MFF hade oflyt. Som med oss mot MFF med kvitteringsmålet. Den avgörande felaktiga straffen DIF fick när vi pressade dom rätt hårt. Eller Kalmars turliga seger mot oss.

Så du tycker det är mer relevant att titta på tabeller från tiden innan 16-lagserien infördes? Märklig ståndpunkt då det såklart påverkar övriga motståndares slagkraft i förhållande till nu. Något som du precis skrev var viktigt?
Jag har sett nästan alla MFF-matcher, och nästan alla Häckenmatcher i år. MFF spelar en mycket bättre fotboll än Häcken i år, det är därför de leder Allsvenskan. Går man bara på "hur det ser ut spelmässigt" är jag förvånad över att Häcken inte har fler poäng upp. Det är ingen "marginalskillnad", det är klasskillnad just nu.
Citera
2023-07-05, 12:40
Medlem
"En spelare som Berg vill få ut mer av framöver är forwardsstjärnan John Guidetti."

Finns de egentligen mer få ut än vad man sett sista 2-3,åren?
Tror ni Berg kommer våga bänka honom i flera matcher,om inte JG levererar?
Citera
2023-07-05, 12:43
Medlem
VanDogs avatar
De bästa Allsvenska seriesegrarna från 1970 och framåt var MFF, IFK Göteborg och lilla Åtvidaberg, om man utgår ifrån spelarmaterial och slagkraften ute i Europa. Alla seriesegrare efter Bosman-domen är inte i närheten av dessa tidigare årgångar och det är rå fakta inget partiskt tyckande. Men det är klart, är man 19-år (historielös) eller håller på Häcken alt. Stockholmsklubbarna har man kanske en annan (felaktig) uppfattning.

MFF 2014 det bästa på 2000-talet. Det räcker man skriver CL-gruppspel, Robin Olsen, Emil Forsberg, Markus Rosenberg, Magnus Eriksson m.fl. så är den diskussionen avslutad.

Kul att se MFF under Rydström. Förra året var miserabelt med mer eller mindre 100 % fiaskovärvningar. 2023 nästan 100 % träff på värvningarna, samtliga tänkbara startspelare. Minuset är så klart skadorna på Tinder, Vecchia, Cornelius.
Av de nyanlända påtänkta startspelarna känns Sebastian Jörgensen som ett säkert kort, Otto Rosengren där avvaktar jag tills jag sett honom spela. Pontus Jansson, den värvningen har varit solklar sen han blev proffs. Given i vår organisation även i framtiden, om han själv känner för det.
Fullständigt unik i Allsvenskan med sin connection till Ultras och klacken. Skön, inga divalater, fötterna i myllan, rak.
Samtidigt en skarp fotbollshjärna med alla sina sina erfarenheter. Underbart att Pontus är tillbaka.

Helt riktigt att Elfsborg inte får den uppmärksamhet de förtjänar. Samtidigt är det kanske inte så konstigt då poddar och media riktar sig till de klubbar som har mest supportrar. Häcken och Kalmar m.fl. är i samma situation.

Egentligen är det bara tre lag som kan vara någorlunda nöjda med anfallsspelet så här långt. MFF, Elfsborg, Häcken. Samtliga övriga har problem. Skall bli spännande att se hur lagen agerar i transferfönstret.
Som det ser ut just nu vinner MFF Allsvenskan. Häcken, Elfsborg, Djurgården slåss om plats 2-4. Fördel Elfsborg då de slipper Europaspel.
AIK kommer börja klättra, Varberg är redan i Superettan. Degerfors och IFK Göteborg slåss om kvalplats, då BP tyvärr tagit för många poäng och både Värnamo och Mjällby spelar för bra fotboll för att bli inblandade i bottenträsket.
Kanske inte så revolutionerande tips precis.
Citera
2023-07-05, 12:47
Medlem
Citat:

Visst att vi haft tur men med alla chanser vi skapar i matcher jämnar de ut sig.
Hur tur hade ni förra året?
Citera
2023-07-05, 12:54
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det är trazke som hyperventilerar. Detta är viktigt för honom. Hela hans självbild bygger på att Häcken är flera klasser bättre än oss. Då måste han komma på något.

Bekymrar mig inte det minsta.

Förresten så tycker jag att bästa Djurgårdsupplagan är från 1988. Steve Galloway i grym form, Jens Fjellströms genombrott och grym insats i första finalen.

2002-2003 säger jag med Andreas Johansson, Johan Elmander, Stefan Rehn och Mikael Dorsin. Det är fan bara Malmö 2014 och 2023 möjligtvis som slår det i modern tid. Att leda allsvenskan från start till finish är det endast DIF och Malmö som lyckats med.

Sedan efter det har vi Helsingborg med sin trippel 2011 om man nu vill kalla det för trippel. Jag har fortfarande snudd på PTSD om det året fortfarande.

Så som jag ser det är Häcken som bäst fyra under 2000-talet och det finns säkert några andra man kan klämma in som tex Kalmar 2008 eller MFF 2010. AIK har många bra argument till att lyfta upp sina guld 2009 och 2018.

Historien är till för att respekteras i fotboll och får man aldrig glömma bort!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in