2023-05-26, 19:19
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Tragiskt.

Folk som försvarar feldömda straffar kan vara det mest patetiska som finns i fotbollsvärlden. Det är ju inte så att resultatet kommer ändras bara för att ni inte försvarar domslutet?
Jag tycker den var lika feldömd som straffen Danielsson drog på sig.

Tycker du att det var straff då?
Citera
2023-05-26, 19:20
Medlem
Londons avatar
Citat:
Jag minns att Emil Bergström satte en rätt ful tackling på Makondele 2013 som borde varit rött.

Nej. Det är det väl bara din kompis Allram som tycker egentligen.

Haha, får inte upp någon bild men förutsätter att René förtjänade den och att EB:s farsa håller med
Citera
2023-05-26, 19:20
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Jag tycker den var lika feldömd som straffen Danielsson drog på sig.

Tycker du att det var straff då?
Kommer inte ihåg exakt hur den såg ut. Men med tanke på att jag i regel är emot 90% av straffarna som utdöms så är chansen stor för det.
Citera
2023-05-26, 19:21
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Kommer inte ihåg exakt hur den såg ut. Men med tanke på att jag i regel är emot 90% av straffarna som utdöms så är chansen stor för det.
Han fick ett inlägg på typ knät och sen på armen/handen..
Citera
2023-05-26, 19:25
Medlem
Citat:
Så den billiga straffen vi fick emot er förra året blev inte avgörande på samma sätt som den felaktiga ni fick blev?

Nej precis. Vi såg till att er straff inte blev avgörande
Citera
2023-05-26, 19:26
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Tragiskt.

Folk som försvarar feldömda straffar kan vara det mest patetiska som finns i fotbollsvärlden. Det är ju inte så att resultatet kommer ändras bara för att ni inte försvarar domslutet?

Det är väl bra om domsluten bli rätt, som straffen?

Den vandrande hjärtattacken Högmo är däremot patetisk som grinar om VAR.
Citera
2023-05-26, 19:31
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Även om den tar på armen är det ju en blixtsnabb rikoschett från bröstet isf. MD smashade ju till bollen obegripligt efter att den studsat upp från låret. De två går ju inte att jämföra… däremot har det ju varit massvis med tveksamma beslut fram och tillbaka så ser inte var diskussionen ska leda till.

Om något är det väl ett argument mot VAR då en grupp människor inte ens månader eller år efter en händelse kan enas om det borde varit si eller så.

Reglerna säger inget om hastighet på bollen utan mer och armen/handens läge.

Islänningen borde fått två gula. Ett för att han stoppar bollen med handen och ett för sitt vansinne efteråt. Patetiskt, med facit i hand.
Citera
2023-05-26, 19:35
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllramEast
Reglerna säger inget om hastighet på bollen utan mer och armen/handens läge.

Islänningen borde fått två gula. Ett för att han stoppar bollen med handen och ett för sitt vansinne efteråt. Patetiskt, med facit i hand.

Ska inte påstå att jag förstår handregeln för det gör jag inte. Att knäa upp en boll i luften och sen dra en volleyboll-smash har dock aldrig varit tillåtet så argumentet kropp först sen arm/hand ≠ straff kan vi iaf döda.
Citera
2023-05-26, 20:02
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
https://twitter.com/outofcontextsvf/...YUGzkfkWA&s=19
Detta är Häcken-klass

Haha, missat detta helt. Jag skäms å deras vägnar...

Citat:
Mästarklass ---->Fullständig briljans----> Häckenklass----------------->trazkeklass

Hur ska man tolka detta då? Att du är överlägset sämst och att Häckenklass är ganska medelmåttigt?
Citera
2023-05-26, 20:05
Medlem
eternussermos avatar
Den där handsregeln ändras ju hipp som happ tycker jag. Jag tycker att som den tolkas idag är det alltför lätt att döma straff. Det är ju inga riktiga målchanser som förhindras och det är extremt sällan det är en medveten handling att ta bollen med handen, utan oftast studsar bollen flipper och någon spelare som varit i typ en nickduell landar och drar helt naturligt ut armarna, när han landar för att hålla balansen, som får bollen på sig.

Ändra så det är en riktig målchans som förhindras, typ att man sträcker ut handen när man står på mållinjen, eller tar med sig bollen medvetet med handen.
Citera
2023-05-26, 20:08
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllramEast
En tweet av Wille Bäckström. Hittar du den inte så sök på Twitter.

Bollen tar i bröstet och sen på handen. Liknar straffen Danielson fick emot sig mot vraken.

Filmen som han lagt upp visar inte alls att bollen nuddar armen. Sluta trolla nu, skitunge.
Citera
2023-05-26, 20:19
Medlem
johnny_viciouss avatar
Jag tror att domarna i allsvenskan dömer ett par tveksamma/felaktiga straffar per år med flit bara för att hålla er sysselsatta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in