Citat:
Nu tror ju jag att 10 miljoner inte kommer vikas för en specifik sign on eller transfer avgift. Kvar blir då driftkostnader som löner, hyror och andra avgifter så jag valde att göra det enkelt och säga "driften". Det är möjligt att jag har fel där men det var inte poängen.
Nu har jag sagt flera gånger att jag inte är intresserad av en metadiskussion, utan fokusera på kärnpoängen som andra verkar vilja spåra ur.
Nej, lönekostnaderna året ut är betydligt mer än så. So what?
Har jag någonstans sagt något annat eller var detta ytterligare ett billigt försök till poäng?
Tack, då är vi i grunden fullständigt eniga.
Jag har förklarat (för London för ett par månader sedan) att det är fullt rimligt att ha 11 mill i kassan vid årskiftet, när man bland annat veckan senare släpper på försäljning av säsongsbiljetter som ger en likvid på ytterligare 40 miljoner på några veckors tid.
*Edit*
Att styrelsen (eventuellt) gav JJ köpstopp hade inget med likviditeten i januari att göra. Man periodiserar köp likväl* som man periodiserar försäljningar. (Eventuell köpstopp är ett helt annat problem, om det nu är grunden till att det blev som det blev med Strand och Kralj och att JJ sade upp sig.)
*inte riktigt likaväl då större köpande klubbar ofta har mer att säga till om, men för saken skull kan vi säga "likaväl".
Nu har jag sagt flera gånger att jag inte är intresserad av en metadiskussion, utan fokusera på kärnpoängen som andra verkar vilja spåra ur.
Nej, lönekostnaderna året ut är betydligt mer än så. So what?
Har jag någonstans sagt något annat eller var detta ytterligare ett billigt försök till poäng?
Tack, då är vi i grunden fullständigt eniga.
Jag har förklarat (för London för ett par månader sedan) att det är fullt rimligt att ha 11 mill i kassan vid årskiftet, när man bland annat veckan senare släpper på försäljning av säsongsbiljetter som ger en likvid på ytterligare 40 miljoner på några veckors tid.
*Edit*
Att styrelsen (eventuellt) gav JJ köpstopp hade inget med likviditeten i januari att göra. Man periodiserar köp likväl* som man periodiserar försäljningar. (Eventuell köpstopp är ett helt annat problem, om det nu är grunden till att det blev som det blev med Strand och Kralj och att JJ sade upp sig.)
*inte riktigt likaväl då större köpande klubbar ofta har mer att säga till om, men för saken skull kan vi säga "likaväl".
Du är obegripligt trög.
* Bajen hade vid årskiftet 11 mill i kassan med ett EK på knappt 83.
* Gnaget hade vid kvartalsskiftet en kassa på 34 och ett EK på 99 samt fordringar Q3 som inte bara amorterar det eventuella lånet i sin helhet utan därtill stärker likviditeten ytterligare.
Den ena klubben menar du har Sveriges näst bästa ekonomiska förutsättningar medan den andra står på ruinens brant
På det, trots att du inte ens har grundläggande förståelse för företagsekonomi eller ens elementära kunskaper kring lingvistiken, ska du svinga mot alla som försöker rätta ditt vansinne.