2023-05-26, 04:11
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Vad är Häcken-klass?
https://twitter.com/outofcontextsvf/...YUGzkfkWA&s=19
Detta är Häcken-klass
Citera
2023-05-26, 05:29
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
https://twitter.com/outofcontextsvf/...YUGzkfkWA&s=19
Detta är Häcken-klass
Nej det är det inte. Sopor är det.
Citera
2023-05-26, 08:12
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Vad är Häcken-klass?
Mästarklass ---->Fullständig briljans----> Häckenklass----------------->trazkeklass
Citera
2023-05-26, 08:20
Medlem
QuantumQuills avatar
När Bajen får spelet att fungera så ser istället domarna till att vinsterna utebild.

2 utvisningar 2 matcher på raken, samtidigt som Degerfors får göra mål efter att ha tvåfotat Madjed och vänt spelet. Och så den uteblivna straffen på Erabi på det, då går det inte att räkna med mer än en poäng borta mot Degerfors.

De senaste 10 åren tror jag att jag sett 10 röda kort på Bajare och typ 2 max 3 på röda kort på motståndarspelare.
Citera
2023-05-26, 08:48
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
2 utvisningar 2 matcher på raken

Gårdagens utvisning var helt korrekt.

Citat:
Degerfors får göra mål efter att ha tvåfotat Madjed och vänt spelet.

Degerfors kunde ha fått frispark precis innan ett av Bajens mål men domaren lät spelet fortgå.

Citat:
den uteblivna straffen på Erabi

Vukojevic kunde ha fått straff i slutminuterna. Dessutom så utgjorde Erabis agerande i situationen du refererar till ett regelbrott.
Citera
2023-05-26, 08:52
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Fast fan det påminner mycket om 2020. De är unikt usla i år. Finns det någon rättvisa här i världen så spöar vi dem så hårt att de hamnar i Superettan.

Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Jag vill inte riktigt säga att dom är så jävla dåliga innan vi har mött dom

Hur jävla dåliga (mentalt om inte annat) är inte vi om dom vinner med typ 3-1?
Om AIK mot förmodan förlorar derbyt så kan jag hålla med om att det börjar lukta nedflyttning

Kan inte ni bara hålla käften? Det är derby mot sorkhelvetet, vi kommer inte vinna. Hela laget satt hemma hos Mange E förra fredagen och grillade.. Dom diskuterade veckan som skulle komma, både Mjällby och Häcken pratade alla högt och glatt om, när man kom fram till söndagsmatchen så tittade 15 man ner i backen och ingen pratade. Det där jävla spöket lever så in i helvete, och jag mår fysiskt dåligt inför den här matchen.
Citera
2023-05-26, 09:00
Medlem
MrSkargards avatar
Om Djurgården inte kan besegra detta urusla AIK så borde tränarna sparkas och större delen av spelarna säljas. På allvar.
Citera
2023-05-26, 09:04
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Gårdagens utvisning var helt korrekt.

Degerfors kunde ha fått frispark precis innan ett av Bajens mål men domaren lät spelet fortgå.

Vukojevic kunde ha fått straff i slutminuterna. Dessutom så utgjorde Erabis agerande i situationen du refererar till ett regelbrott.

"om om om..."
Det är det jag anmärker på, att det är marginaler men att jag börjar bli trött på att motståndarna hela tiden får dom på sin sida.
Citera
2023-05-26, 09:08
Medlem
QuantumQuills avatar
Det konstiga vid utvisningen var också att domaren gav fördel och lät Degerfors spelaren skjuta. När han sedan missade så valde domaren att blåsa av och ge rött kort.

Om det var rött kort så skall han ju blåsa direkt för man kan inte få "fördel av bollen" när det handlar om rött kort. Antingen är det frilägesutvisning eller så är det inte det.

Marginaler som sagt.
Citera
2023-05-26, 09:22
Citat:
Det konstiga vid utvisningen var också att domaren gav fördel och lät Degerfors spelaren skjuta. När han sedan missade så valde domaren att blåsa av och ge rött kort.

Om det var rött kort så skall han ju blåsa direkt för man kan inte få "fördel av bollen" när det handlar om rött kort. Antingen är det frilägesutvisning eller så är det inte det.

Marginaler som sagt.
Så du tycker att Campos skall straffas för att han står upp och försöker avsluta trots att han får ett mycket sämre läge pga Adjeis ruff?
Citera
2023-05-26, 09:26
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Så du tycker att Campos skall straffas för att han står upp och försöker avsluta trots att han får ett mycket sämre läge pga Adjeis ruff?
Jag tycker regelboken skall följas. Är rätt säker på att rött kort betyder att man inte också kan ge fördel av bollen.
Citera
2023-05-26, 09:33
Citat:
Jag tycker regelboken skall följas. Är rätt säker på att rött kort betyder att man inte också kan ge fördel av bollen.
Jag tycker spelkänsla skall finnas. Därför tycker jag det var rätt att ni inte fick straff emot er när Kurtulus tog med hand. Men du tycker alltså att Blåvitt blev tokrånade på en straff eftersom regelboken skall följas till punkt och pricka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in