Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Är det så enkelt? Brännan har ändå snart haft ett halvår. (Det går att kritsera flera delar som truppbygget.)
Vi har en ändå en möjligt startelva
Guidetti-Faraj
Thill- Hussein-Fisher-Modesto
Otieno-Sotte-Milo--Haliti.
Avbytare/Möjligt startspelare i olika lagdelar, och formationer
Keita
Durmaz
Tihi
Magashy
Björnström
Fesshaie
Det är i mina ögon inte en trupp för bottenstrid. Sedan att spelare inte verkar köpa/förstå spelidén (kan du förklara den?), vara "påkopplade", inte tränade.... en del av del faller väl ändå rimligen på tränaren.
Sedan har det varit "motstuds", olyckliga skador som Keita i cupen med mera.
Jag menar inte att det är självklart att Brännan ska få gå, men vad har han bidragit med jämfört Bartosz/Goitom,...
Som jag ser det uppstod problemen när Jordan lämnade och blev succesivt värre därefter när Stefanelli och Ayari stack. Alla dom 3 spelarna bidrog med löpningar, attityd och aggressivitet på planen och detta är något som lyser med sin frånvaro i dagsläget. Eftersom vi lyckas kriga för varje centimeter av planen i matchen mot Bajen där vi aldrig ger dom en möjlighet till att komma in i det så finns uppenbarligen potentialen där. Inte heller var det några större problem med coaching, spelidé eller annat i den matchen vilket gör det tydligt för mig att skulden ligger på spelarna. Inte att dom är dåliga alltså, truppen hade mycket väl kunnat ta hem hela skiten, men att dom är lata, bortskämda horungar som tror att lag som Degerfors bara kommer ge bort 3 poäng för att vi är AIK. Motstuds tycker jag inte heller det är. Vi ska vara såpass överlägsna mot lag som Halmstad och Degerfors att all otur i världen inte ska kunna rädda dom. Att vi spelar jämt och mycket väl kunnat åka hem med en poäng mot Degerfors är ingen ursäkt eller tröst. Den enda matchen jag tycker ligger bortom våra händer där vi är överlägsna och förtjänar att vinna är cup-förlusten mot Bajen på ett handsmål, den lastar jag ingen i laget för.
Sen klagomålen om att det skulle vara spelidén; Hade inte problemen funnits under Bartosz, Henok och nu Brännström hade kanske även jag gått på försöken från spelarna att lägga över allt ansvar på Brännström likt man gjorde med Bartosz men nu blir det bara pinsamt. Att JG som kom tillbaka efter semestern i sämre form än vad han var i när han först anlände från ha varit bänkad en längre tid vågar ta sig ton och prata om "back to basic" är milt uttryckt upprörande och får mig att drömma om en värld där jag hade befogenheten att skeppa folk till den Ukrainska fronten på allvar. Sure, Brännström ska ha kritik för att han inte lyckats lösa problemen i laget, men vi ska inte lura oss till att tro att det är Brännström som skapat problemen.
Hipp som happ blir det Brännan som får flytta på sig. Vi måste få till en förändring och signalera tydligt att nu jävlar blir det gatlopp för nästa spelare som får för sig att jogga på planen och då är det helt enkelt lättare att flytta på Brännström än 7-8 spelare hur mycket dom än må förtjäna det.
Jag hoppas som sagt på en riktig jävla butcher till tränare som inte räds att dela ut örfilar vid behov. Kanske vi kan skicka ut en förfrågan till Connor McGregor? Han är väl slut i UFC men skulle vara guld värd nästa gång Billy vägrar delta i försvarsspelet.
Nåväl, drömnamn Rösler, realistnamn Norling/Stahre.