2023-05-21, 22:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
AC kunde fått rött också va?

Slumpen.

Helt klart att han kunde fått det. Karlsson ser det så han bedömde det inte så. Hade det funnits VAR hade han kanske fått rött.
Hade det funnits målklocka hade det kanske inte blivit mål.

Nu finns inget av dem i allsvenskan så 100% rättvisa får vi aldrig i stenålders Sverige.
Citera
2023-05-21, 22:37
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Helt klart att han kunde fått det. Karlsson ser det så han bedömde det inte så. Hade det funnits VAR hade han kanske fått rött.
Hade det funnits målklocka hade det kanske inte blivit mål.

Nu finns inget av dem i allsvenskan så 100% rättvisa får vi aldrig i stenålders Sverige.
2-2 är ett bra resultat, så jag ska inte klaga. Malmös segersvit tog slut och Häcken fick en sen kalldusch inför mötet på Tele2.

Djurgården roterar sig till 2-0.

Kyliga och erfarna Djurgår'n.
Citera
2023-05-21, 22:37
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
AC kunde fått rött också va?

Slumpen.

Edit: zebrorna har bestämt sig.
AC skulle ha haft rött, den var ruggigt ful, men jag tror i alla fall att det inte var avsiktligt. Skitsamma enligt regelboken. Hade situationen varit omvänd hade jag varit lika vansinnig som häckens tränare.
Citera
2023-05-21, 22:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
AC skulle ha haft rött, den var ruggigt ful, men jag tror i alla fall att det inte var avsiktligt. Skitsamma enligt regelboken. Hade situationen varit omvänd hade jag varit lika vansinnig som häckens tränare.

Med VAR hade han troligen fått det.
Citera
2023-05-21, 22:52
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är ju sånt jävla skämt att Sveriges högsta serie inte ens har målkameror. Nu har vi ju ett gäng "ultras", kommunister och nerpissade förtidspensionärer (dessa utgör "föreningsdemokratin") som med näbbar och klor arbetar för att stoppa all utveckling av svensk fotboll. Det sjukaste är kanske inte att dessa existerar, utan att de tillåts sätta agendan och göra svensk elitfotboll till ett löjligt skämt. Ingen vuxen i rummet vågar säga ifrån. Det är så jävla pinsamt att se dessa drägg gnälla på domare match efter match samtidigt som de gör allt för att just den situationen de gnäller över ska fortsätta råda.

På grund av det fetade är du diskvalificerad för att ens kunna framföra en egen åsikt om 51% regeln.

Du som låtsats vara vuxen i dessa diskussioner är alltid den som är mest PK.
Citera
2023-05-21, 22:58
Medlem
cokehyenas avatar
Skulle vara intressant med en kommentar från forumets Solnalojalister.

Jag har nämligen varnat för årets utveckling sedan min första post på detta forumet.

Tidigare lät det hä hä och hö hö, men nu har skrattet fastnat i vrångstrupen.
Citera
2023-05-22, 02:13
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är det så enkelt? Brännan har ändå snart haft ett halvår. (Det går att kritsera flera delar som truppbygget.)

Vi har en ändå en möjligt startelva

Guidetti-Faraj
Thill- Hussein-Fisher-Modesto
Otieno-Sotte-Milo--Haliti.

Avbytare/Möjligt startspelare i olika lagdelar, och formationer
Keita
Durmaz
Tihi
Magashy
Björnström
Fesshaie

Det är i mina ögon inte en trupp för bottenstrid. Sedan att spelare inte verkar köpa/förstå spelidén (kan du förklara den?), vara "påkopplade", inte tränade.... en del av del faller väl ändå rimligen på tränaren.

Sedan har det varit "motstuds", olyckliga skador som Keita i cupen med mera.

Jag menar inte att det är självklart att Brännan ska få gå, men vad har han bidragit med jämfört Bartosz/Goitom,...
Som jag ser det uppstod problemen när Jordan lämnade och blev succesivt värre därefter när Stefanelli och Ayari stack. Alla dom 3 spelarna bidrog med löpningar, attityd och aggressivitet på planen och detta är något som lyser med sin frånvaro i dagsläget. Eftersom vi lyckas kriga för varje centimeter av planen i matchen mot Bajen där vi aldrig ger dom en möjlighet till att komma in i det så finns uppenbarligen potentialen där. Inte heller var det några större problem med coaching, spelidé eller annat i den matchen vilket gör det tydligt för mig att skulden ligger på spelarna. Inte att dom är dåliga alltså, truppen hade mycket väl kunnat ta hem hela skiten, men att dom är lata, bortskämda horungar som tror att lag som Degerfors bara kommer ge bort 3 poäng för att vi är AIK. Motstuds tycker jag inte heller det är. Vi ska vara såpass överlägsna mot lag som Halmstad och Degerfors att all otur i världen inte ska kunna rädda dom. Att vi spelar jämt och mycket väl kunnat åka hem med en poäng mot Degerfors är ingen ursäkt eller tröst. Den enda matchen jag tycker ligger bortom våra händer där vi är överlägsna och förtjänar att vinna är cup-förlusten mot Bajen på ett handsmål, den lastar jag ingen i laget för.

Sen klagomålen om att det skulle vara spelidén; Hade inte problemen funnits under Bartosz, Henok och nu Brännström hade kanske även jag gått på försöken från spelarna att lägga över allt ansvar på Brännström likt man gjorde med Bartosz men nu blir det bara pinsamt. Att JG som kom tillbaka efter semestern i sämre form än vad han var i när han först anlände från ha varit bänkad en längre tid vågar ta sig ton och prata om "back to basic" är milt uttryckt upprörande och får mig att drömma om en värld där jag hade befogenheten att skeppa folk till den Ukrainska fronten på allvar. Sure, Brännström ska ha kritik för att han inte lyckats lösa problemen i laget, men vi ska inte lura oss till att tro att det är Brännström som skapat problemen.

Hipp som happ blir det Brännan som får flytta på sig. Vi måste få till en förändring och signalera tydligt att nu jävlar blir det gatlopp för nästa spelare som får för sig att jogga på planen och då är det helt enkelt lättare att flytta på Brännström än 7-8 spelare hur mycket dom än må förtjäna det.

Jag hoppas som sagt på en riktig jävla butcher till tränare som inte räds att dela ut örfilar vid behov. Kanske vi kan skicka ut en förfrågan till Connor McGregor? Han är väl slut i UFC men skulle vara guld värd nästa gång Billy vägrar delta i försvarsspelet.

Nåväl, drömnamn Rösler, realistnamn Norling/Stahre.
Citera
2023-05-22, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Dagens fråga:

Vad är det för likhet mellan Ulf Kristersson och Andreas Brännström?

Båda har misslyckats kapitalt

Vad är skämtet?

Du verkar gilla att diskutera politik här.
Senast redigerad av Mandelgubben 2023-05-22 kl. 02:46.
Citera
2023-05-22, 03:59
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det här med att Karlström satt på läktaren. Är han tänkt som ersättare när Hugo försvinner?

Har ju visserligen långt kontrakt, men MFF skulle med lätthet kunna köpa loss honom och erbjuda en bra lön om dom får +100 milj kr för Hugo.

Nä, svårt att se polackerna släppa honom, speciellt när han förlängde med 3,5 år nyligen. Mest troligt var Malmö närmast "hem" och en förväntad toppmatch Mackan bjöd honom på.

Skulle nog inte lägga mycket i det.
Citera
2023-05-22, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag hoppas som sagt på en riktig jävla butcher till tränare som inte räds att dela ut örfilar vid behov. Kanske vi kan skicka ut en förfrågan till Connor McGregor? Han är väl slut i UFC men skulle vara guld värd nästa gång Billy vägrar delta i försvarsspelet.

Beskriver du inte Alex Miller nu?
Citera
2023-05-22, 08:16
Lika blandade känslor som man hade inför matchen igår har man nu såhär i efterhand.

Givet förutsättningarna är oavgjort ok. MFF är ett bra lag och dom är jäkligt tunga på Eleda. Vi hade nog behövt Simon och Sadiq för att kunna trycka till dom på allvar. Det var tydligt att Sonko inte hade en bra dag när t o m Tjocko tilläts dominera på vänsterkanten. Med Sadiq på plan hade dom aldrig kunnat gå så högt som dom gjorde där oavsett om det hade varit Tjocko eller Busanello som startat. Amane gjorde det ok men blev onödigt stressad ibland och gömde sig vid tillfällen.

Som sagt, oavgjort är ok men vetskapen om att vi var ett darrigt mål ifrån att plocka alla 3 poäng och få möjlighet att gå upp i tillfällig serieledning på onsdag och sätta press på MFF hade varit fenomenalt. Samtidigt tryckte MFF på i slutet och en förlust hade varit ödesdiger. Men samtidigt borde inte AC varit på plan så trycket kanske borde varit mindre med en man kort?

Fan. Jag får hjärnblödning av att försöka bestämma mig. Det var ok.
Senast redigerad av trazke 2023-05-22 kl. 08:28.
Citera
2023-05-22, 08:52
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Som jag ser det uppstod problemen när Jordan lämnade och blev succesivt värre därefter när Stefanelli och Ayari stack. Alla dom 3 spelarna bidrog med löpningar, attityd och aggressivitet på planen och detta är något som lyser med sin frånvaro i dagsläget. Eftersom vi lyckas kriga för varje centimeter av planen i matchen mot Bajen där vi aldrig ger dom en möjlighet till att komma in i det så finns uppenbarligen potentialen där. Inte heller var det några större problem med coaching, spelidé eller annat i den matchen vilket gör det tydligt för mig att skulden ligger på spelarna. Inte att dom är dåliga alltså, truppen hade mycket väl kunnat ta hem hela skiten, men att dom är lata, bortskämda horungar som tror att lag som Degerfors bara kommer ge bort 3 poäng för att vi är AIK. Motstuds tycker jag inte heller det är. Vi ska vara såpass överlägsna mot lag som Halmstad och Degerfors att all otur i världen inte ska kunna rädda dom. Att vi spelar jämt och mycket väl kunnat åka hem med en poäng mot Degerfors är ingen ursäkt eller tröst. Den enda matchen jag tycker ligger bortom våra händer där vi är överlägsna och förtjänar att vinna är cup-förlusten mot Bajen på ett handsmål, den lastar jag ingen i laget för.

Sen klagomålen om att det skulle vara spelidén; Hade inte problemen funnits under Bartosz, Henok och nu Brännström hade kanske även jag gått på försöken från spelarna att lägga över allt ansvar på Brännström likt man gjorde med Bartosz men nu blir det bara pinsamt. Att JG som kom tillbaka efter semestern i sämre form än vad han var i när han först anlände från ha varit bänkad en längre tid vågar ta sig ton och prata om "back to basic" är milt uttryckt upprörande och får mig att drömma om en värld där jag hade befogenheten att skeppa folk till den Ukrainska fronten på allvar. Sure, Brännström ska ha kritik för att han inte lyckats lösa problemen i laget, men vi ska inte lura oss till att tro att det är Brännström som skapat problemen.

Hipp som happ blir det Brännan som får flytta på sig. Vi måste få till en förändring och signalera tydligt att nu jävlar blir det gatlopp för nästa spelare som får för sig att jogga på planen och då är det helt enkelt lättare att flytta på Brännström än 7-8 spelare hur mycket dom än må förtjäna det.

Ni hade ett decennium utan relevant konkurrens från derbykonkurrenter. Under denna tid byggdes en svulstig självbild och uppsvälld organisation. På senare år har Djurgården och Bajen höjt sig rejält, vilket har blottlagt den utbredda inkompetensen i er organisation.

Ni var aldrig en riktig toppklubb under 2010-talet, det var vi andra som var usla.

Välkomna till stålbadet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in