2023-05-22, 09:04
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Lika blandade känslor som man hade inför matchen igår har man nu såhär i efterhand.

Givet förutsättningarna är oavgjort ok. MFF är ett bra lag och dom är jäkligt tunga på Eleda. Vi hade nog behövt Simon och Sadiq för att kunna trycka till dom på allvar. Det var tydligt att Sonko inte hade en bra dag när t o m Tjocko tilläts dominera på vänsterkanten. Med Sadiq på plan hade dom aldrig kunnat gå så högt som dom gjorde där oavsett om det hade varit Tjocko eller Busanello som startat. Amane gjorde det ok men blev onödigt stressad ibland och gömde sig vid tillfällen.

Som sagt, oavgjort är ok men vetskapen om att vi var ett darrigt mål ifrån att plocka alla 3 poäng och få möjlighet att gå upp i tillfällig serieledning på onsdag och sätta press på MFF hade varit fenomenalt. Samtidigt tryckte MFF på i slutet och en förlust hade varit ödesdiger. Men samtidigt borde inte AC varit på plan så trycket kanske borde varit mindre med en man kort?

Fan. Jag får hjärnblödning av att försöka bestämma mig. Det var ok.
Lugnt, domsluten ni fick emot er kommer jämna ut sig mot oss.
Citera
2023-05-22, 09:07
Medlem
mishimas avatar
Har varit i stugan så kunde inte närvara och såg matchen på skakig lina. Så ska inte uttala mig om matchen i sig.

Men urstarkt att ta poäng mot ett lag som ska vara flera klasser bättre än oss och fortfarande hålla dem sex poäng bakom.
Citera
2023-05-22, 09:10
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
För Djurgården får aldrig felaktiga eventuellt matchavgörande domslut med sig? Vaiho till exempel har aldrig klarat sig från en utvisning när han har skallat en motspelare?

Tröttnar du aldrig på att bete dig som en idiot?
Citera
2023-05-22, 09:19
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
För Djurgården får aldrig felaktiga eventuellt matchavgörande domslut med sig? Vaiho till exempel har aldrig klarat sig från en utvisning när han har skallat en motspelare?

Tröttnar du aldrig på att bete dig som en idiot?
Skallning?!

Nu får du ge dig.

Vaiho sliter loss sin arm och puttar till er spelare i bröstet. Rivaldo-nivå på filmningen.

https://www.youtube.com/watch?v=OiW0IPrv1Ro
Citera
2023-05-22, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är ju sånt jävla skämt att Sveriges högsta serie inte ens har målkameror. Nu har vi ju ett gäng "ultras", kommunister och nerpissade förtidspensionärer (dessa utgör "föreningsdemokratin") som med näbbar och klor arbetar för att stoppa all utveckling av svensk fotboll. Det sjukaste är kanske inte att dessa existerar, utan att de tillåts sätta agendan och göra svensk elitfotboll till ett löjligt skämt. Ingen vuxen i rummet vågar säga ifrån. Det är så jävla pinsamt att se dessa drägg gnälla på domare match efter match samtidigt som de gör allt för att just den situationen de gnäller över ska fortsätta råda.
Reinfeldt sa väl nåt förra veckan att VAR kommer diskuteras i höst,ska man hänga med i utvecklingen så är detta en bra början
Varför ska inte svensk fotboll ha VAR så vi slipper såna här situationer som skedde igår.
MFF kvittering säger man va inne,men hur säker?
Kurtulus som tar bollen helt med handen i en situation i deras mark ch igår, Göteborg skulle ha straff.
Jag tror och hoppas på VAR nästa säsong
Citera
2023-05-22, 09:42
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Reinfeldt sa väl nåt förra veckan att VAR kommer diskuteras i höst,ska man hänga med i utvecklingen så är detta en bra början
Varför ska inte svensk fotboll ha VAR så vi slipper såna här situationer som skedde igår.
MFF kvittering säger man va inne,men hur säker?
Kurtulus som tar bollen helt med handen i en situation i deras mark ch igår, Göteborg skulle ha straff.
Jag tror och hoppas på VAR nästa säsong

Mållinjeteknologi och VAR är inte samma sak. Man behöver alltså inte det fotbollsmördande feltänket VAR - som ju definitivt inte är nån garanti för "rättvisa", det har vi sett otaliga exempel på - för att införa smart mållinjeteknologi som omedelbart signalerar om bollen var inne eller ej. Väldigt få, om ens någon, är emot mållinjeteknologi men kanske är det just den felaktiga tron att man måste införa VAR samtidigt som är problemet.

Vad gäller MFF:s kvittering kan du nog vara lugn, linjedomaren stod perfekt i linje och hade fri sikt och lyfte flaggan direkt. Vad gäller Kurtulus var det ju ingen på planen som reagerade så det finns inget som säger att VAR-rummet hade gjort det heller.
Citera
2023-05-22, 09:43
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Skallning?!

Nu får du ge dig.

Vaiho sliter loss sin arm och puttar till er spelare i bröstet. Rivaldo-nivå på filmningen.

https://www.youtube.com/watch?v=OiW0IPrv1Ro
Bra jobbat, länka för all del inte till själva händelsen utan nått helt annat.
För dom som vill se det själva så finns det här.
https://www.fotbollskanalen.se/allsv...allbys-attack/
Vaiho har för vana att knuffa med huvudet? Det går inte att se om han träffar från den vinkeln men det är definitivt en huvudrörelse mot Herman.

Tilläggas kan ju att domaren helt hade tappat den matchen långt tidigare, det var inte bara där han var ute och cyklade och det gick åt båda hållen. Den sämsta domarinsatsen jag har sett på bra länge.

EDIT: Herman säger i efterhand att Vaihos skalle träffade honom på kinden. Det låter också som att Vaiho eventuellt erkänner för någon (andrahandsuppgifter), enligt Anders Torstensson ska tydligen Vaiho ha sagt "Fan vad rädd jag var, jag tappade det helt". Var han rädd för Herman? Eller var han rädd för att domaren hade sett hans skallning och han skulle bli utvisad?
Senast redigerad av Kung_Ingenting 2023-05-22 kl. 09:58.
Citera
2023-05-22, 09:52
Medlem
laddkingens avatar
Citat:

jag vet inte om du hunnit byta över till att hålla på diffen redan 2019 men den säsongen minns man med fasa när spela med 12 man fick en ny innebörd när dif alltid spela med 12 man pga domarna gjorde allt för dif skulle vinna (jag vägrar skriva ni om dig och diffen för du är ingen äkta djurgårdare)

så skit ner dig med dina ständiga trollförsök märks att det börjar bli fler än jag som tröttnat på din attityd nu
ponera om någon gjort de som fettot gjorde mot dif istället hur du i spaltmetrar gnällt om orättvisa och att det borde varit rött
Senast redigerad av laddkingen 2023-05-22 kl. 09:55.
Citera
2023-05-22, 10:01
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Bra jobbat, länka för all del inte till själva händelsen utan nått helt annat.
För dom som vill se det själva så finns det här.
https://www.fotbollskanalen.se/allsv...allbys-attack/
Vaiho har för vana att knuffa med huvudet? Det går inte att se om han träffar från den vinkeln men det är definitivt en huvudrörelse mot Herman.

Tilläggas kan ju att domaren helt hade tappat den matchen långt tidigare, det var inte bara där han var ute och cyklade och det gick åt båda hållen. Den sämsta domarinsatsen jag har sett på bra länge.
Haha, nej.

1. Er spelare håller fast Vaiho.
2. Vaiho puttar honom i bröstet med armen.
3. Er spelare tar sig för ansiktet och kastar sig på marken.
4. En annan spelare puttar Vaiho i ryggen.
Citera
2023-05-22, 10:02
Medlem
ingetbranicks avatar
Efter att ha sett händelsen ett antal gånger ur olika vinklar och i slow motion är jag rätt säker på att Vaiho träffar med vänster axel/armbåge och att den rörelse med huvudet han gör syftar till att ge mer tryck i slaget/knuffen, ungefär som när en boxare sänker huvudet inför ett slag. Sen filmar Mjällbyspelaren grovt och tar sig för huvudet. Inte riktigt i klass med Rivaldo (som fick bollen på låret och tog sig för huvudet) men ett gott försök. Här har domaren den bästa vinkeln att bedöma situationen.
Citera
2023-05-22, 10:11
Medlem
Pancevs avatar
[quote=laddkingen|84538699] men den säsongen minns man med fasa när spela med 12 man fick en ny innebörd när dif alltid spela med 12 man pga domarna gjorde allt för dif skulle vinna (jag vägrar skriva ni om dig och diffen för du är ingen äkta djurgårdare) /QUOTE]

App app app...glöm inte Bajens 4 byten nu
Med lite distans o humor..
1 kan bara hända i Bajen att detta skedde, inte ens spelarna på bänken tänker på att alla byten är gjorda.
2 Kan bara hända Bajen att detta går igenom o domarteamet har dålig koll.

Precis som att det endast är i Bajen som det kan hända att Kennedy tar en bira i faren o sveper och att Aybunn stavas på tröjan, o han får spela även i bortastället med fel namn
Citera
2023-05-22, 10:18
Moderator
easy_dans avatar
Här är en stillbilder från när Vaiho knuffar spelaren med axeln/puttar honom i bröstet eller vad det nu kallas för. Mycket möjligt att han bara ville lukta ordentligt på spelaren.

https://twitter.com/bajenstatistik/s...612672/photo/1

https://twitter.com/SimiaBellator/st...62704832405505
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in