2023-05-28, 19:49
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Argumentet! Idioter finns i alla lag" känns inte som ett hållbart argument hos AIK längre .

Var det inte förra säsongen några AIK-supportrar kastade bengaler och dylikt upp bland sittplatspubliken? Och nu skämmer man ut sig igen .

Förstår inte hur man ens kan försvara detta .

Vem har försvarat vad dom där idioterna gjorde idag?

Att du dessutom Flashbacks egna lilla fuhrer sitter och uttalar dig är skrattretande.
Citera
2023-05-28, 19:49
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Svårt med att gå för guld när man redan har fyra förluster. Om inte Djurgården i framtiden börjar spela på åtminstone hybridgräs så kommer bortafacit att förmodligen se ut så här som det gör. Att det gick så bra i bortamatcherna i ECL är ett under.
Jag menar inför varje säsong. Det känns aldrig som att truppen är byggd enbart för att vinna ett guld.
Långsiktigt som måste byggas om då spelare säljs.
In med en riktig målskytt så ska vi nog kunna ta tre poäng även mot Degerfors
Citera
2023-05-28, 19:50
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Nja. Vi visade dom vilka som är allsvenskans bästa lag när vi mosade dom på Borås IP tidigare i år. Utan allsvenskans bäste spelare Simon Gustafson.
Dessutom slog ni Mjällby (också gulsvart) i Cupfinalen. Jag håller med dig. BK Häcken är bäst.
Citera
2023-05-28, 19:51
Medlem
Salorms avatar
Adla Manuel!

Lycka är att vara Djurgårdare.
Citera
2023-05-28, 19:55
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Jag menar inför varje säsong. Det känns aldrig som att truppen är byggd enbart för att vinna ett guld.
Långsiktigt som måste byggas om då spelare säljs.
In med en riktig målskytt så ska vi nog kunna ta tre poäng även mot Degerfors

Jag har skrivit det i några säsonger sedan guldet 2019 att föreningen har varit dumsnål med värvningar. Men inför den här säsongen så värvade man rätt framtidsnamn från BP iallafall. Berg har väl inte färgat så här långt men han spelar på fel position. Ja, Djurgården skulle verkligen behöva en sniper som Elmander, den Ouden eller Larsen.
Citera
2023-05-28, 20:00
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Jag har skrivit det i några säsonger sedan guldet 2019 att föreningen har varit dumsnål med värvningar. Men inför den här säsongen så värvade man rätt framtidsnamn från BP iallafall. Berg har väl inte färgat så här långt men han spelar på fel position. Ja, Djurgården skulle verkligen behöva en sniper som Elmander, den Ouden eller Larsen.
Är det Bosse som inte kan komma ur "spara pengar/rädda klubben tänket" eller vad är anledningen ?
Framtidsnamn ja, men risken är ju att han säljs senast efter säsongen och att det då enbart blev en säsong och pengar in. Även om han spelar på fel position så ska han kunna göra mål på chanserna han får. Visst ser det bättre ut när han är längre bak men det är fortfarande inte okej att bränna så mycket. Det var riktiga anfallare som levererade! Men att Bosse även slutat ta in sina afrikaner är ju konstigt. Med lite tid så började även dom göra mål :/
Citera
2023-05-28, 20:07
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Är det Bosse som inte kan komma ur "spara pengar/rädda klubben tänket" eller vad är anledningen ?
Framtidsnamn ja, men risken är ju att han säljs senast efter säsongen och att det då enbart blev en säsong och pengar in. Även om han spelar på fel position så ska han kunna göra mål på chanserna han får. Visst ser det bättre ut när han är längre bak men det är fortfarande inte okej att bränna så mycket. Det var riktiga anfallare som levererade! Men att Bosse även slutat ta in sina afrikaner är ju konstigt. Med lite tid så började även dom göra mål :/

Bosse hittade alla tre jag nämnde utomlands, han hittade även Buya utomlands. Ett lån behöver inte vara fel. Det är väl där han får leta (Holland, Belgien, Danmark m m), speciellt nu när föreningen gjorde en så bra ekonomisk vinst på ECL.

Ja, Berg har bränt en jävla massa lägen. När han väl kommit till vissa av dem så borde han ha gjort några mål.
Citera
2023-05-28, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vem har försvarat vad dom där idioterna gjorde idag?.

Kan tycka att Otieno och grekens uttalande kan ses som ett försvar.

Att gå ut och säga att man har förståelse för att de gör detta och att man måste få uttrycka sig är ju totalt hjärndött.
Citera
2023-05-28, 20:14
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Bosse hittade alla tre jag nämnde utomlands, han hittade även Buya utomlands. Ett lån behöver inte vara fel. Det är väl där han får leta (Holland, Belgien, Danmark m m), speciellt nu när föreningen gjorde en så bra ekonomisk vinst på ECL.

Ja, Berg har bränt en jävla massa lägen. När han väl kommit till vissa av dem så borde han ha gjort några mål.
Jag vet, men det var ju evigheter sedan.. Buya "hittade" han inte dock :P Men då ska det vara lån en hel säsong och inte att han enbart är med till sommaren. Ta tillbaka Chili? Eller är han helt slut?

Jo så det känns inte som att han ens ska vara på planen. Fan om Danielsson kan slå in den så ska en offensiv spelare kunna göra det också
Citera
2023-05-28, 20:16
Medlem
Illusioners avatar
Riktigt coolt när det vevas mot OV och sen springs för livet så fort polisen närmar sig.

Hoppas Brännan avgår självmant och lämnar AIK i den skit man förtjänar att ligga kvar i.
Citera
2023-05-28, 20:17
Medlem
TheJackets avatar
Fan va roligt att någon kastade något i huvudet på Rissnekebaben
Citera
2023-05-28, 20:20
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Fast AIK spelare verkar ju förstå agerandet, vilka fega människor som inte ens kan fördöma detta.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...iss-forstaelse

” – Det är så klart tråkigt, men det finns inte så mycket att säga. Man har en viss förståelse ändå; de är arga och det är mycket känslor. Jag kan inte säga så mycket mer, säger Sotirios Papagiannopoulos.”
Helt otroligt att de inte ens fördömer det som skedde idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in