2023-05-02, 17:54
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Läser du ens stycket du citerat..? Det står ordagrant att det är Nordfeldt som sagt det där men i denna väldigt väldigt korta mening får du det till Guidetti

Och nej jag är inte ett dugg nöjd med Guidetti för den sakens skull och han är årets flopp tillsammans med Durmaz än så länge. Vid eventuell seger imorgon vore det en brutal lättnad för inte fan tar vi poäng borta mot Malmö.

sluta med ful tjacket

Citat:
Nu ställer John Guidetti, Alexander Milosevic och Kristoffer Nordfeldt krav på sina lagkamrater.

åter till min fråga bör el gordo ingå i en grupp som ställer krav på att bevisa att man både ska finnas i klubben och kan hantera att spela där ? jag menar han själv har inte gjort det sen han anslöt för 10 miljoner i sign on så vem är han att ställa krav på någon !
Senast redigerad av laddkingen 2023-05-02 kl. 17:56.
Citera
2023-05-02, 18:02
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruken
När Edvardsen var hos oss i Degerfors utgick han framför allt från vänster och skördade stora framgångar när han fick lite yta framför sig och kunde använda högerfoten. Där har ju dock Wikheim fått upp farten hos er nu.
Men han är väl mer av en vass omställningsspelare, snabb och stark när han får upp farten, än vad djurgårn behöver av en nia i matcher som den på Stora Valla häromdagen (men han funkade väl bra i Europaspelet när ni kanske låg lite lägre?).
Degerfors backade ner och gjorde det trångt för både honom och Berg som ju båda är bra på att flytta bollen. Kanske borde spelat Bergström och lyft in bollar på honom?
Och lite 4-4-2 på det?
Citera
2023-05-02, 18:03
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Föredrar du om Häcken upprepar Malmös eller DIFs resultatrad i Europa 2022?

CL, jaja.

Är mer intresserad av en diskussion kring de olika fördelarna i Europa.

Först och främst ser jag våran chans till spel i Europa som ett sätt att kraftigt boosta våran ekonomi. Så mitt absoluta drömscenario är CL även om det skulle innebära att vi blev en slagpåse där.

Sedan har jag inte riktigt koll på det ekonomiska mellan MFF:s mindre bra spel i EL jämfört med erat mosande i ECL. Om det ekonomiskt var ungefär likvärdigt väljer jag definitivt erat äventyr. Mycket roligare rent sportsligt.

Angående matchen imorgon. Du har väl sett att Sånken är tillbaka i truppen? Hur är det med Schuller? Spelar han?
Citera
2023-05-02, 18:11
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Först och främst ser jag våran chans till spel i Europa som ett sätt att kraftigt boosta våran ekonomi. Så mitt absoluta drömscenario är CL även om det skulle innebära att vi blev en slagpåse där.

Sedan har jag inte riktigt koll på det ekonomiska mellan MFF:s mindre bra spel i EL jämfört med erat mosande i ECL. Om det ekonomiskt var ungefär likvärdigt väljer jag definitivt erat äventyr. Mycket roligare rent sportsligt.

Angående matchen imorgon. Du har väl sett att Sånken är tillbaka i truppen? Hur är det med Schuller? Spelar han?
UEFA Prize money Calculator
https://www.fotcalc.com/prize-money-calculator

You are welcome...
Citera
2023-05-02, 18:11
Medlem
Citat:

EDIT: Nevermind. Rankingpoäng it is!
Citera
2023-05-02, 18:13
Medlem
Londons avatar
Citat:

Dels roligare sportsligt men även en enorm fördel i möjligheten att spela in koefficienter som gör det enklare att återkvalificera efterföljande år.

EL ger ish 20 % mer på samtliga intäkter så inte i närheten av att vara intressant. CL för klumpsumman man får när man kvalificerar sig som du säger eller ECL för poängen. Lyckas man bygga en fin hög över ett par år i ECL är det heller inte omöjligt att man blir seedad trea i CL (om man skulle ta sig dit) vilket betyder att man kan få en relativ sopa som fyra. En vinst i gruppspelet hemma mot denna är värd lika mycket som kvalifikation till ECL.
Citera
2023-05-02, 18:43
Medlem
Londons avatar
Nu jävlar stormar det i Häcken.

”Därför läxade Högmo upp Häckenstjärnan”:
https://www.aftonbladet.se/sportblad...mo-allsvenskan

Uppläxad för att visa god laganda (med bra motiveringar från båda håll). BKH mår ruskigt bra som organisation, det är ofrånkomligt.
Citera
2023-05-02, 19:09
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London

Uppläxad för att visa god laganda (med bra motiveringar från båda håll). BKH mår ruskigt bra som organisation, det är ofrånkomligt.
Larvigt, vad är det för konstigt att han vill ge det till sambon Romeo, det var ju gjort med kärlek!
Citera
2023-05-02, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Och lite 4-4-2 på det?

För mig får djurgårn iofs gärna köra på i samma hjulspår och fortsätta rada upp förluster på Stora Valla.
Citera
2023-05-02, 19:16
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Larvigt, vad är det för konstigt att han vill ge det till sambon Romeo, det var ju gjort med kärlek!

Oprofessionellt och utanför mandat som Högmo påpekar. Samtidigt är Traores motivering till varför han gjorde det insiktsfull och välmotiverad. Samtliga går förmodligen stärkta ur ”situationen”.

Det osar harmoni om klubben.
Citera
2023-05-02, 19:27
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:

Kanske annorlunda mot er än mot Degerfors, men generellt är Schüllers specialitet att avstyra omställningar som ensam 6:a. Som en av två sittande mittfältare blir hans brister i spelet med boll tydligare.

Berg har lite samma problem åt andra hållet. Båda glänser när de får fokusera på offensiven eller defensiven.

Får se hur tränarna ställer upp.
Citera
2023-05-02, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av London

Och straffar lär dom säkert få, dom har ju redan fått typ 85% av alla straffar dömda hittills och ett antal rent ut sagt felaktiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in