2023-05-08, 08:20
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Jag är fortfarande orolig inför varje match.
Men har börjat inse denna säsong kommer nog sluta bra.
En stor faktor till varför jag redan börjat ha guld i sinne är vi ska inte ut i Europa i år,varje år har de slitit på trupp,men vi på nåt sätt lyckats ta guld ändå hemma medan harvat i Europa,det slipper vi i år..
Sen att vi har en av de bättre trupper på länge,med anfallet som behöver förstärkas samt PJ kommer in.
Vi har en trupp som klarar skador på flesta platser.
Visst kommer nån svacka ,men det kommer bli kortvarig sådan.

Så känner jag
Det som bådar gott är att det finns en inställning i det här laget att aldrig backa eller hänga med huvudet. Tvärt om verkar det finnas en högre växel att lägga i när det går lite emot, vi såg det när Bajen reducerade och igår när aik gör första målet - det är som att spelarna bara ger sig fan på det och stänker in ett mål.

Tidigare år har ju problemet snarare varit det omvända, så fort vi gör mål slappnar vi av och får ett baklängesmål direkt efteråt.

Sedan börjar defensiven sitta bättre och bättre, våra ytterbackar/yttermittfältare kan kliva upp när de vet att det finns pålitligt folk där bak. Den enda som är lite osäker är Nielsen som vanligt, men han kommer inte spela så mycket när Ponne anländer.
Citera
2023-05-08, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Det som bådar gott är att det finns en inställning i det här laget att aldrig backa eller hänga med huvudet. Tvärt om verkar det finnas en högre växel att lägga i när det går lite emot, vi såg det när Bajen reducerade och igår när aik gör första målet - det är som att spelarna bara ger sig fan på det och stänker in ett mål.

Tidigare år har ju problemet snarare varit det omvända, så fort vi gör mål slappnar vi av och får ett baklängesmål direkt efteråt.

Sedan börjar defensiven sitta bättre och bättre, våra ytterbackar/yttermittfältare kan kliva upp när de vet att det finns pålitligt folk där bak. Den enda som är lite osäker är Nielsen som vanligt, men han kommer inte spela så mycket när Ponne anländer.
Tycker Nielsen gjort de bättre än förväntat,men blir nog en inhoppare när PJ kommer,en stabil sådan.

Om vi pratar transfer i sommar vem riskerar vi mer än Hugo förlora?visst alla i truppen riskerar ju få ett Saudi bud men om vi tänker konkret?

Vem är anfallaren MFF har i tankar värva hem?
Citera
2023-05-08, 08:29
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vi blev mosade av Halmstad... Det var fan närmare 4-0 än 1-1.
Tror det börjar gå upp för dig vad jag menade med att ingen kommer underskatta Häcken i år så som större delen av förra säsongen... Bra så.
Citera
2023-05-08, 08:31
På tal om supporterhjärna.

Just nu är man helt jävla vansinnig.

Men zoomar man ut litegrann så har vi 1 poäng mer jämfört med vad vi hade efter 7 omgångar 2022. Vi har haft ett svårare spelschema än 2022 och vi har saknat vad som kan vara allsvenskans bäste back, mittfältare och anfallare. Dessutom har vi svåra formsvackor på Rygaard och Hovland. Saknar Rygaard Simon? Många lag väljer att punktmarkera Samuel så det blir svårare för Rygaard att hitta passningar, får vi tillbaka Simon kommer det inte räcka med att plocka bort Samuel. Romeo är en duktig ersättare i enstaka matcher, men över en hel säsong är han såklart inte redo att täcka upp för en Simon som håller hög landslagsklass.

På samma sätt som Rygaard saknar Simon verkar Hovland sakna Hammar. Sandberg är tyvärr inte tillräckligt bra som mittback. Undrar om inte Tobias Carlsson startar där nu när han är fit, fram tills dess att Hammar är tillbaka?

Vi har fortfarande alla chanser att ta hem detta Som sagt, förra året gapades det om att Bajen var klara segrare efter typ 7 omgångar, 2020 var det väl Norrköping som skulle vinna lätt men slutade 6.a till slut.
Citera
2023-05-08, 08:31
Medlem
bananjuices avatar
Tur att Mjällby ser ut som de gör just nu (de lär väl knäcka bajen nu bara för det), annars är väl nästa års europaspel tvekis för Häcken?
Citera
2023-05-08, 08:34
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Tror det börjar gå upp för dig vad jag menade med att ingen kommer underskatta Häcken i år så som större delen av förra säsongen... Bra så.

Är det inte alldeles för tidigt att dra sådana slutsatser....?

Vi ligger ändå 2:a, ni däremot ser precis ut som jag förutspådde i december. Så du bör nog återgå till din skamvrå.
Citera
2023-05-08, 08:36
Citat:
Är det inte alldeles för tidigt att dra sådana slutsatser....?

Vi ligger ändå 2:a, ni däremot ser precis ut som jag förutspådde i december. Så du bör nog återgå till din skamvrå.
Hehe, jag vet inte om DU av alla har rätt att ifrågasätta andra om det "är för tidigt att dra slutsatser"...
Citera
2023-05-08, 08:40
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Hehe, jag vet inte om DU av alla har rätt att ifrågasätta andra om det "är för tidigt att dra slutsatser"...

Fair enough.

Vi ligger 2:a och är i högsta grad inblandade i toppstriden.

Ni ligger 11:a, ett gäng placeringar ifrån övre halvan av tabellen.
Citera
2023-05-08, 08:46
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Kan du hacka Rissnekebabens kostschema?
Haha, mja det är nog fel person att fråga om sånt men jag kan skicka vidare din förfrågan till våra pen testers

Hur som helst vill jag understryka igen att ingen fotbollssupporter oaktat lagtillhörighet är särskilt glad över att agenter smusslar bort pengar från klubbarna. Vi vill ju se klubben behålla så mycket pengar så möjligt och gärna kunna återinvestera pengarna i truppen. Att laddkingen verkar tro att jag skulle ha en annan uppfattning är bara löjligt. Det enda jag vänder mig emot är att man lägger så oerhört mycket fokus på Lemic och AIK specifikt när det är en bransch där det är snarare regel än undantag att som bäst ligga i en laglig gråzon och försöka blåsa såväl klubbar som staten på pengar. Lite som ungdomsfotbollen eller FIFA/UEFA, där alla vet att det luktar skit på långa vägar men blir bara deprimerade av att gräva i det.

För att klargöra för dig, laddkingen, en allra sista gång innan jag ignorerar ämnet för all framtid så skulle jag inte bli särskilt upprörd om Lemic blev påkörd imorgon. Men jag hade reagerat ungefär likadant om Mörk, Cetinkaya eller resten av packet försvann. Att du och några andra verkar tro att situationen med agenter i AIK är unik är bara skrattretande, tyder på en grov naivitet från er sida och det är denna naivitet som irriterar mig när ni tvunget ska dra upp Lemic hela tiden. Om inte minnet sviker mig så hade Bajen ganska mycket högre agentkostnader än vad vi hade trots att ni omsatt bra mycket mindre pengar på övergångar än vad vi har. Var tror du dom pengarna går och tror du på fullaste allvar att allt där är above board? Malmö hade väl också ganska höga agentkostnader även om det i deras fall är betydligt mer logiskt än i ert fall då dom omsätter tveklöst mest på spelare i Allsvenskan men det är väl knappast som om dom är immuna från agentmygel. Sen ska det tilläggas att detta knappast är något nytt i fotbollen. Göteborg fick en smäll av skatteverket redan under tidigt 2000-tal när dom fick hybris och skulle skapa "Real Göteborg" med Ijeh och Selakovic där agenter var i allra högsta grad inblandade.
Senast redigerad av Teu 2023-05-08 kl. 08:51.
Citera
2023-05-08, 09:19
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Om du tvunget vill veta så arbetar jag med att skapa säkerhetslösningar åt företag på IT sidan. Agentbranschen skulle jag aldrig sätta min fot i. Tydligt nog?

Du lär ha att göra nästkommande år

Jag har hånat JG och Manuel baserat på första intryck och har väl haft hyfsat rätt hittills i min intuition. Dessvärre säger samma magkänsla att ni fått in en riktig vinnare i Berntsen. Sade han en bokstav fel i den relativt långa intervjun med Discovery igår? Lugn, strukturerad, metodisk och klar idé kring vad han vill åstadkomma.

Enda risken med denna värvning är väl om han inte får det mandat han behöver för att operera. Skicka Manuel till hispan för gott vore ett bra första steg för er i arbetet med att vända på skutan.
Citera
2023-05-08, 09:24
Citat:
Fair enough.

Vi ligger 2:a och är i högsta grad inblandade i toppstriden.

Ni ligger 11:a, ett gäng placeringar ifrån övre halvan av tabellen.
Än har vi inte förlorat mot Kalmar och Halmstad, så hoppet lever.
Citera
2023-05-08, 09:28
Medlem
GrytjaMennakandFyts avatar
Citat:
På tal om supporterhjärna.

Just nu är man helt jävla vansinnig.

Men zoomar man ut litegrann så har vi 1 poäng mer jämfört med vad vi hade efter 7 omgångar 2022. Vi har haft ett svårare spelschema än 2022 och vi har saknat vad som kan vara allsvenskans bäste back, mittfältare och anfallare. Dessutom har vi svåra formsvackor på Rygaard och Hovland. Saknar Rygaard Simon? Många lag väljer att punktmarkera Samuel så det blir svårare för Rygaard att hitta passningar, får vi tillbaka Simon kommer det inte räcka med att plocka bort Samuel. Romeo är en duktig ersättare i enstaka matcher, men över en hel säsong är han såklart inte redo att täcka upp för en Simon som håller hög landslagsklass.

På samma sätt som Rygaard saknar Simon verkar Hovland sakna Hammar. Sandberg är tyvärr inte tillräckligt bra som mittback. Undrar om inte Tobias Carlsson startar där nu när han är fit, fram tills dess att Hammar är tillbaka?

Vi har fortfarande alla chanser att ta hem detta Som sagt, förra året gapades det om att Bajen var klara segrare efter typ 7 omgångar, 2020 var det väl Norrköping som skulle vinna lätt men slutade 6.a till slut.
Du är fruktansvärt svag på att blanda bort korten.
Att era spelare är skadade och ur form är inte ett styrkebesked. Ett lag är inte bättre än de spelare som de klarar att ställa på banan. Av detta följer att MFF är Sveriges klart bästa lag just nu deras spelare är till skillnad från Häckens hela och i form. Att ni ska dubblera i Europa med en skadedrabbade trupp är ytterligare ett tecken på att MFF har en klar fördel i guldracet.

Anekdotisk hänvisning till och jämförelser med tidigare frontrunners (med helt olika förutsättningar mot MFF av idag) som kollapsat är bara pinsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in