Citat:
Ursprungligen postat av
TheJacket
Kan du hacka Rissnekebabens kostschema?
Haha, mja det är nog fel person att fråga om sånt men jag kan skicka vidare din förfrågan till våra pen testers
Hur som helst vill jag understryka igen att ingen fotbollssupporter oaktat lagtillhörighet är särskilt glad över att agenter smusslar bort pengar från klubbarna. Vi vill ju se klubben behålla så mycket pengar så möjligt och gärna kunna återinvestera pengarna i truppen. Att laddkingen verkar tro att jag skulle ha en annan uppfattning är bara löjligt. Det enda jag vänder mig emot är att man lägger så oerhört mycket fokus på Lemic och AIK specifikt när det är en bransch där det är snarare regel än undantag att som bäst ligga i en laglig gråzon och försöka blåsa såväl klubbar som staten på pengar. Lite som ungdomsfotbollen eller FIFA/UEFA, där alla vet att det luktar skit på långa vägar men blir bara deprimerade av att gräva i det.
För att klargöra för dig, laddkingen, en allra sista gång innan jag ignorerar ämnet för all framtid så skulle jag inte bli särskilt upprörd om Lemic blev påkörd imorgon. Men jag hade reagerat ungefär likadant om Mörk, Cetinkaya eller resten av packet försvann. Att du och några andra verkar tro att situationen med agenter i AIK är unik är bara skrattretande, tyder på en grov naivitet från er sida och det är denna naivitet som irriterar mig när ni tvunget ska dra upp Lemic hela tiden. Om inte minnet sviker mig så hade Bajen ganska mycket högre agentkostnader än vad vi hade trots att ni omsatt bra mycket mindre pengar på övergångar än vad vi har. Var tror du dom pengarna går och tror du på fullaste allvar att allt där är above board? Malmö hade väl också ganska höga agentkostnader även om det i deras fall är betydligt mer logiskt än i ert fall då dom omsätter tveklöst mest på spelare i Allsvenskan men det är väl knappast som om dom är immuna från agentmygel. Sen ska det tilläggas att detta knappast är något nytt i fotbollen. Göteborg fick en smäll av skatteverket redan under tidigt 2000-tal när dom fick hybris och skulle skapa "Real Göteborg" med Ijeh och Selakovic där agenter var i allra högsta grad inblandade.