Citat:
Ursprungligen postat av
laddkingen
dom 100 miljoner stockholms skattebetalare betalar per år för att hålla igång tele2 vet jag många saker man kunde lagt på i min stad förutom dom 2.7 miljarder bland annat jag fick betala för byggandet av tele2 arena så vet inte vad du vill ha sagt med allt detta bor du ens i stockholm ? av någon anledning verkar mestadels av djur fansen som skriver skit här bo långt ifrån stockholm
Jättevanligt att man får höra att Tele2 kostar pengar. Skulle tippa på att det drar in minst ett par hundra miljoner per år i biljettintäkter, långt mycket mer på restaurangverksamhet och försäljning i både arenan, i närområdet och faktiskt över hela stan. Allt detta betalas det moms och hundra andra skatter på. Det skapas arbetstillfällen.
Blandar man dessutom in mjuka värden som hur många ungdomar fångas upp av fotbollen är de där 100 miljonerna kaffepengar. Stockholms stad blåste en miljard på sin helt värdelösa skolplattform som precis stektes.
De positiva faktorerna med arenan jämförs aldrig fullt ut med de negativa. Folk tar bara en siffra de hört nånstans och säger "så här mycket kostar det".
Stockholms problem är inte ett par stora arenor, det är att det saknas fotbollsplaner, hockeyrinkar och idrottsanläggningar. Vi kan helt enkelt inte ge alla barn som vill hålla på med idrott en ärlig chans.