2023-04-20, 22:26
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Hela diskussionen är löjlig för Malmö och Stockholm är två olika städer med helt olika förutsättningar. Anledningen till att det inte skulle funka i Stockholm är ju för att ni har tre (eller fyra) konkurrerande allsvenska lag i staden vars politiker och beslutsfattare förmodligen är anhängare till något av lagen. Är ju helt orimligt att Stockholm stad med politiker väljer att ge ett fördelaktigt lån till Bajen men inte till AIK som exempel. I Malmö är MFF laget, ett lag i en stad, en stad bakom ett lag. Hade ni haft ett lag som hetat Stockholm FK som enda lag i Allsvenskan som nästan alla stockholmare stod bakom skulle er stad definitivt backat det laget på ett eller annat sätt också.

Hela diskussionen är totalt trött och ovidkommande egentligen. Tycker helt ärligt inte att det är något fel att kommuner och städer "dopar" sina idrottslag på olika sätt för att gynna sportsliga framgångar, så länge inte rena brott begås. I längden är det en välgärning som gynnar hela det lokala samfundet i slutändan. Fler städer, kommuner, landskap osv borde bli mer lokalpatriotiska och gynna samt stötta sina idrottslag för fortsatt sportslig utveckling och framgångar.
Det kan man tycka men då ska man inte heller gnälla på lag som spelar på plast ska kastas ut för att kommunen inte slänger iväg mer pengar på en arena. Eller ska hur rik en kommun är bestämma över det sportsliga. Vet inte din ståndpunkt men Malmö fansen framförallt är ett gäng jävla översittare som skryter om sitt jävla gräs som kommunen dränker pengar över trots behov inom andra områden samtidigt som man cashar in på Europaspel som går åt till att kasta pengar på redan rika fotbollsspelare.

Lägg därtill att en stor del av skattepengarna Malmö har kommer från andra områden i Sverige. Så mycket för lokalpatrionism när det är andra orter som betalar för skiten.

För att inte tal om den moraliska aspekten i att Malmö kastar pengar på en fotbollsarena när det finns behov i sjukvård/äldreomsorg osv. Ska ett lag gynnas av kommunpolitiker som saknar vettig människosyn?
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2023-04-20 kl. 22:34.
Citera
2023-04-20, 22:46
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Det kan man tycka men då ska man inte heller gnälla på lag som spelar på plast ska kastas ut för att kommunen inte slänger iväg mer pengar på en arena. Eller ska hur rik en kommun är bestämma över det sportsliga. Vet inte din ståndpunkt men Malmö fansen framförallt är ett gäng jävla översittare som skryter om sitt jävla gräs som kommunen dränker pengar över trots behov inom andra områden samtidigt som man cashar in på Europaspel som går åt till att kasta pengar på redan rika fotbollsspelare.

Lägg därtill att en stor del av skattepengarna Malmö har kommer från andra områden i Sverige. Så mycket för lokalpatrionism när det är andra orter som betalar för skiten.

För att inte tal om den moraliska aspekten i att Malmö kastar pengar på en fotbollsarena när det finns behov i sjukvård/äldreomsorg osv. Ska ett lag gynnas av kommunpolitiker som saknar vettig människosyn?

dom 100 miljoner stockholms skattebetalare betalar per år för att hålla igång tele2 vet jag många saker man kunde lagt på i min stad förutom dom 2.7 miljarder bland annat jag fick betala för byggandet av tele2 arena så vet inte vad du vill ha sagt med allt detta bor du ens i stockholm ? av någon anledning verkar mestadels av djur fansen som skriver skit här bo långt ifrån stockholm
Citera
2023-04-21, 01:46
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Inte fan hade du koll på honom :P

Nej men kul med något externt och nytt.
Citera
2023-04-21, 01:48
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Upplever du honom som en intressant värvning?

Vad har han presterat i Norge?

Gillar du att din klubb tar in extern kompetens ist för att värva internt?

Absolut ser jag att vi tar in något nytt utifrån än någon trött gammal spelade tex Djordjic som ryktades förut.

Dessutom har han kontakter runt i hela Norge och kan fiska där.
Citera
2023-04-21, 02:40
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Lyssnade precis på Ljugarbänkens senaste avsnitt och det var skrämmande att höra Lasse-Liten snacka om att Cifuentes fått hybris när han bytte ut alla sina anfallare till matchen mot AIK och bara spelade med junisar. När han istället borde spelat med "det han vet fungerar".

Vad fan är det som fungerat med Hammarbys anfall? Har deras anfallare ens haft ett skott på mål ännu efter 3 omgångar i allsvenskan?

Nej det var inte hybris Lasse, det var desperation.

Just det, Djukanovic hade ett skott på mål som t o m blev mål när Campos 147cm duckade för bollen.

Det som är obegripligt är att dom sålde både Bojanic och Ludwigsson och tog in nån ny videoljugge.
Citera
2023-04-21, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
dom 100 miljoner stockholms skattebetalare betalar per år för att hålla igång tele2 vet jag många saker man kunde lagt på i min stad förutom dom 2.7 miljarder bland annat jag fick betala för byggandet av tele2 arena så vet inte vad du vill ha sagt med allt detta bor du ens i stockholm ? av någon anledning verkar mestadels av djur fansen som skriver skit här bo långt ifrån stockholm

Jättevanligt att man får höra att Tele2 kostar pengar. Skulle tippa på att det drar in minst ett par hundra miljoner per år i biljettintäkter, långt mycket mer på restaurangverksamhet och försäljning i både arenan, i närområdet och faktiskt över hela stan. Allt detta betalas det moms och hundra andra skatter på. Det skapas arbetstillfällen.

Blandar man dessutom in mjuka värden som hur många ungdomar fångas upp av fotbollen är de där 100 miljonerna kaffepengar. Stockholms stad blåste en miljard på sin helt värdelösa skolplattform som precis stektes.

De positiva faktorerna med arenan jämförs aldrig fullt ut med de negativa. Folk tar bara en siffra de hört nånstans och säger "så här mycket kostar det".

Stockholms problem är inte ett par stora arenor, det är att det saknas fotbollsplaner, hockeyrinkar och idrottsanläggningar. Vi kan helt enkelt inte ge alla barn som vill hålla på med idrott en ärlig chans.
Citera
2023-04-21, 07:22
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ja det var jätteduktigt av Tekie att han lyckades slå en stillaliggande boll som svävade som en jävla ballong mot mål. Du vet like väl som jag att det var ett misslyckat inlägg, sluta tramsa.

Att Abrahamsson är slut är en helt annan diskussion. Detta lyfte jag redan i vintras när jag gapade om att vi borde värvat Hahn.
Uppenbarligen så driver jag. Jag trodde göteborgare var kända för att vara goa gubbar men på Hisingen verkar det bara vara elda sked och grina.
Citera
2023-04-21, 08:37
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Uppenbarligen så driver jag. Jag trodde göteborgare var kända för att vara goa gubbar men på Hisingen verkar det bara vara elda sked och grina.

Var inte för hård nu, det är tuffa tider när verkligheten spottar en i ansiktet
Citera
2023-04-21, 08:50
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samba76
Jättevanligt att man får höra att Tele2 kostar pengar. Skulle tippa på att det drar in minst ett par hundra miljoner per år i biljettintäkter, långt mycket mer på restaurangverksamhet och försäljning i både arenan, i närområdet och faktiskt över hela stan. Allt detta betalas det moms och hundra andra skatter på. Det skapas arbetstillfällen.

Blandar man dessutom in mjuka värden som hur många ungdomar fångas upp av fotbollen är de där 100 miljonerna kaffepengar. Stockholms stad blåste en miljard på sin helt värdelösa skolplattform som precis stektes.

De positiva faktorerna med arenan jämförs aldrig fullt ut med de negativa. Folk tar bara en siffra de hört nånstans och säger "så här mycket kostar det".

Stockholms problem är inte ett par stora arenor, det är att det saknas fotbollsplaner, hockeyrinkar och idrottsanläggningar. Vi kan helt enkelt inte ge alla barn som vill hålla på med idrott en ärlig chans.

Evenemangsgrejer brukar sällan vara en större nettovinst tyvärr, nu har jag inte kollat närmre på just tele2 men det är det vanliga mönstret. Utöver att hela slakthusområdet ska bli oigenkännligt inom ett par år.
Citera
2023-04-21, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Evenemangsgrejer brukar sällan vara en större nettovinst tyvärr, nu har jag inte kollat närmre på just tele2 men det är det vanliga mönstret. Utöver att hela slakthusområdet ska bli oigenkännligt inom ett par år.

Som sagt, du måste räkna helheten. Var på cirka 25 matcher på Tele2 förra året med familj och vänner. Säg att vi blåste 25 000 på biljetter, men vi lade ännu mer på allt runt omkring. Mat, bärs, transport, souvenirer. Ofta käkar man i nån restaurang vid Tele2, men lika ofta i närområdet eller nere på stan. Mycket pengar till näringslivet som sedan blir skattemedel.
Citera
2023-04-21, 13:01
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Som sagt, du måste räkna helheten. Var på cirka 25 matcher på Tele2 förra året med familj och vänner. Säg att vi blåste 25 000 på biljetter, men vi lade ännu mer på allt runt omkring. Mat, bärs, transport, souvenirer. Ofta käkar man i nån restaurang vid Tele2, men lika ofta i närområdet eller nere på stan. Mycket pengar till näringslivet som sedan blir skattemedel.

Ja, men då måste du även fundera över vad som är tillkommande och vad som hade skett ändå. Man får anta att merparten av oss bor i Stockholms kommun och bidrar med vår skatt och konsumtion ändå..
Citera
2023-04-21, 13:12
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Finns utgifter också.

Problemet är att evenemangsarenor för det mesta står oanvända. De flesta dagar om året är de bara en kostnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in