2023-01-11, 00:43
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Som sagt, absolut en stor spelare som skapat många fina minne för oss supportrar men kulturbärare eller ikon tycker jag är lite väl att ta i. Det gjorde mer ont för min del att se Pertan lägga skorna på hyllan även om det var väntat än att se Nabbe lämna särskilt när han väljer att gå ut i sociala medier och käfta.
Ja, klart att Pertan är större, det fattar jag.

Meeen, nu är det Nabbe vi diskuterar, en spelare som hade potential att bära vidare arvet från Pertan. Jag skulle tycka att det vore surt att se någon av samma rang i mitt lag behandlas på det viset.
Citera
2023-01-11, 00:56
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ja, klart att Pertan är större, det fattar jag.

Meeen, nu är det Nabbe vi diskuterar, en spelare som hade potential att bära vidare arvet från Pertan. Jag skulle tycka att det vore surt att se någon av samma rang i mitt lag behandlas på det viset.
Nej, nej, nej, nej. Nabil Bahoui i all ära, men att dra av meningen ”hade potential att bära vidare arvet från Pertan” är ett direkt hån mot sistnämnde. Nabil Bahoui är en stor AIK-man på 2010- och 2020-talet, men Per Karlssons nivå är han inte i närheten av. Däremot har du helt rätt i att ”avtackningen”, eller snarare offentliggörandet, hade kunnat göras snyggare - från bådas håll.

Sportsligt kommer jag inte sakna Bahoui det minsta. Tyvärr för skadedrabbad och dålig för ett topplag, dessutom väldigt dyr. Längesedan AIK byggde om som de gör i år och jag är så ruskigt förväntansfull inför säsongen.

Jag har efterfrågat en generationsväxling och förändrad riktkurs i flera år – och nu är den här!
Citera
2023-01-11, 06:40
Fan vad jag är taggad inför nästa veckans första match för säsongen. Främst vill jag se hur offensiven formar sig. Rydström har varit rätt så glad över att äntligen ha en riktig "nia" som han inte haft tidigare. Så det låter som att det blir Nanasi - IKT - Sejdiu/Ali längst fram. De två/tre (nja på Sejdiu) på kanterna kan verkligen göra sina gubbar och öppna upp lågt stående försvar, vilket vi haft enormt stora problem med över flera säsonger och istället har det blivit för mycket sidled. Men det känns som att IKT är lite för statisk för att det ska fungera med hur Rydström vill att spelet ska flyta...

Frågan är hur det hade funkat med Buya istället för IKT? Blir ganska mycket fart och flärd där framme dock tappar man tyngden som IKT för med sig och det kanske blir lite väl mycket djupledstänk. Frågan uppstår även hur bra samarbetet med de tre längst fram hade fungerat utan IKT, Buya känns inte riktigt som en lirare som hade hjälpt de övriga utan går mest är och flänger med armarna när han inte får de pass han vill ha.

Med AC/Zeidan som ligger precis utanför straffområdet har vi även bra vapen som kan slå till utanför straffområdet och erbjuder ytterligare ett annat anfallsvapen som motståndarna kommer behöva ha koll på.

Nej, ska bli spännande att se hur Rydström formar laget.
Citera
2023-01-11, 07:03
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Älskar klubbens mantra för 2023. "Vi skall inte försvara guldet, vi skall vinna det igen."

Avd. Vinnarkultur.

Små hundar kan också skälla högt.
Citera
2023-01-11, 09:11
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Fast är man en sådan liten hund om man vunnit näst flest titlar i landet senaste 6 åren?

Det är helt sjukt att folk inte ser vad som håller på att hända. Vi är i topp gällande att vinna flest titlar men ändå är det ingen som tror att laget kan vinna... 😄

Når vi CL i år kan vi lägga ned allsvenskan dom närmaste 5-10 åren.
Senast redigerad av trazke 2023-01-11 kl. 09:14.
Citera
2023-01-11, 09:24
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Älskar klubbens mantra för 2023. "Vi skall inte försvara guldet, vi skall vinna det igen."

Avd. Vinnarkultur.

Tror du har missuppfattat vad vinnarkultur är gubben.
Citera
2023-01-11, 09:47
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Tror du har missuppfattat vad vinnarkultur är gubben.
Är inte det motsatsen till att skita ned sig varje gång man råkar hamna i serieledning?

Lite som när ni inte klarade pressen av att leda allsvenskan mer än 2 omgångar i stöten 2022 innan ni tappade ledningen igen?
Citera
2023-01-11, 09:56
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Mitt i prick!
Citera
2023-01-11, 09:57
Medlem
Londons avatar
Citat:
Fast är man en sådan liten hund om man vunnit näst flest titlar i landet senaste 6 åren?

Det är helt sjukt att folk inte ser vad som håller på att hända. Vi är i topp gällande att vinna flest titlar men ändå är det ingen som tror att laget kan vinna... 😄

Europaspel är faktiskt ganska kul, fattar som sagt inte varför vi inte pysslat med det tidigare

Här är en liten gåva till dig om du gillar siffror som jag:

https://www.fotcalc.com/prize-money-calculator

Välj Häcken och klicka runt lite till vänster så ser du samtliga potentiella intäkter för de tre respektive turneringarna.
Citera
2023-01-11, 10:04
Citat:
Ursprungligen postat av London

Europaspel är faktiskt ganska kul, fattar som sagt inte varför vi inte pysslat med det tidigare

Här är en liten gåva till dig om du gillar siffror som jag:

https://www.fotcalc.com/prize-money-calculator

Välj Häcken och klicka runt lite till vänster så ser du samtliga potentiella intäkter för de tre respektive turneringarna.
Grymt! Får kolla hemma på datorn ikväll. På mobilen är alla fält bara gråa.

Ser nu att det är en sådan käck man fyller i själv. 🤣 🤭

Får kika på det sedan ändå.
Senast redigerad av trazke 2023-01-11 kl. 10:08.
Citera
2023-01-11, 11:08
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Du menar som ni tidigare år och bara deltagit.

Hälsar Blådåre.
Citera
2023-01-11, 16:37
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Är inte det motsatsen till att skita ned sig varje gång man råkar hamna i serieledning?

Lite som när ni inte klarade pressen av att leda allsvenskan mer än 2 omgångar i stöten 2022 innan ni tappade ledningen igen?

Nej det är det inte. En vinnarkultur är inte baserat på en säsong, det är som att påstå att leicester har vinnarkultur i England.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in