2023-03-25, 20:11
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Här gick jag och trodde att du var raketkirurg!

Skillnad på att lämpa över favoritskapet och att nästan stå och gråta över hur mosad man blivit av ett annat lag dagarna innan... 😄
Seriöst dock, så var DIF favoriter enligt oddsen trots färre poäng och stundande gruppspel förra året.

Samuel G har ju också pekat på hur de behandlades mer bryskt mot hösten jämfört med innan. Något han satte ihop med ökad medvetenhet kring era guldchanser. Han menar att detta fortsatt under Cupen och därför kritiserat domarna.

Sen är det väl allmänt känt att tränare och ledare gärna lämpar över favoritskapet på motståndaren inför matcher.
Citera
2023-03-25, 20:25
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
tänk dig hur du stört dig på klubbar med historia haft fördelar genom åren men insett att häckens enda fördel inte är gothia cup som smålänningen cokhyena, media och övriga avundsjuka motståndarfans fokuserat på att gå i taket för spelar någon roll
er enda fördel gentemot hela serien är att ni kan glida och arbeta ostört så länge boskapen ser er som gbgs bp och inte ett riktigt hot och göteborgs största klubb

jag häcken-laul bonden lundh trollen cokhyena och mrskarsgard som bor på gruppboende njutit och nämnt ni är värdelösa utan jeremejeff och varje gång har ni klätt av allt motstånd lättare än med statyn alla hyllat

Ge det 5 raka guld och några finaler i CL så kanske experterna tror att vi klarar av att slåss om guldet det svåra 6:e året... 😜

Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Seriöst dock, så var DIF favoriter enligt oddsen trots färre poäng och stundande gruppspel förra året.

Samuel G har ju också pekat på hur de behandlades mer bryskt mot hösten jämfört med innan. Något han satte ihop med ökad medvetenhet kring era guldchanser. Han menar att detta fortsatt under Cupen och därför kritiserat domarna.

Sen är det väl allmänt känt att tränare och ledare gärna lämpar över favoritskapet på motståndaren inför matcher.

Jag var seriös. Det var tydligt att ME skämdes över medias tips efter att precis ha blivit fullständigt avklädd inför hela svenska folket.
Citera
2023-03-25, 20:28
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ge det 5 raka guld och några finaler i CL så kanske experterna tror att vi klarar av att slåss om guldet det svåra 6:e året... 😜

Jag var seriös. Det var tydligt att ME skämdes över medias tips efter att precis ha blivit fullständigt avklädd inför hela svenska folket.
Dålig på att ta komplimanger snarare.

Tolle fick ju gripa in i Tuttosvenskan när Mange var ödmjuk över sin arbetskapacitet under matcherna.
Citera
2023-03-25, 20:37
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Dålig på att ta komplimanger snarare.

Tolle fick ju gripa in i Tuttosvenskan när Mange var ödmjuk över sin arbetskapacitet under matcherna.
Nä du Kukräven. Det var tydlig småkuksångest när han stod bredvid stordrulen Samuel!
Citera
2023-03-25, 21:15
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Olof Lundh är näste person i ordningen att tippa Häcken 3:a eftersom "det är svårt att vara regerande mästarlag" utan en tanke på
varför mästarlag brukar få det tufft. Att inte "experter" förstår att det då brukar handla om spelarflykt är fan bisarrt! Dom verkar snarare tro att det handlar om något monster som ligger under sängen och snor poäng från mästarlagen? Idioter.

Men dom skall få se...

Äh Lundh är en jävla clown han är alldeles för generös. Jag skulle inte bli förvånad om ni tar en hedersam kvalplats i år.

Skämt åsido ni slutar på plats nr 2 efter Sveriges största klubb AIK.
Citera
2023-03-26, 03:49
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Salomonsson har ju faktiskt varit bättre nu än när han lämnade

Bra av Stahre att han fick ut så mycket kvalite från en 33-åring.
Citera
2023-03-26, 08:54
Medlem
Utan att ha sett hela matchen, BP slog Peking borta i premiärrepet med 2-1 och innan dess Sundsvall med 4-2.

De kanske kan ta fler poäng än vad jag trott? Kaxigt att repa mitt allsvenskt motstånd.
Citera
2023-03-26, 10:16
Medlem
cokehyenas avatar
Högmo med två högklassiga kommentarer:
Citat:
9. Vilket lag har bästa supportrarna (du får inte säga ditt eget lag)?
– Djurgården.
10. Vilket är svensk fotbolls största problem?
– Jag skulle vilja ha större krav på en standard, oavsett om det är gräs eller konstgräs. Det ska vara kortklippt och vattnat. Det utvecklar snabbheten i spelet. Det måste vara hårdare licenskrav på det viktigaste vi har, själva fotbollsplanen.
Halmstads Haglund ansluter till min spaning från Häcken-Peking:
Citat:
8. Vilken allsvensk spelare skapar flest rubriker, och varför?
– Simon Gustafson kommer bli sparkad på benen precis som sin bror och det kommer få honom att koka över. Även när det sparkas på hans bror, Samuel.
Rydström om Dragkampen™:
Citat:
6. Om du får plocka en egenskap från en annan allsvensk spelare in i din trupp, vem och vad hade du valt?
– Oliver Bergs klokhet och driv är något som alla lag mår bra av.
Rydström efterfrågar mer långsiktighet på tränarposten:
Citat:
10. Vilket är svensk fotbolls största problem?
– Hur kan vi bedriva träningar, vara metodiska, utbilda spelare och lag så att vi med våra resurser hävdar oss bättre i mellanskiktet i Europa. Vi får inte landa i att vi skyller på konstgräs, klimat eller vad det är. Det har blivit lite för kortsiktigt i tålamodet kring kraven på tränarna. Det är inte sunt för då vågar man inte spela unga spelare för att man riskerar att ryka utan bra resultat. Vi behöver mer långsiktighet.
Senast redigerad av cokehyena 2023-03-26 kl. 10:42.
Citera
2023-03-26, 10:52
Medlem
serjisnebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Utan att ha sett hela matchen, BP slog Peking borta i premiärrepet med 2-1 och innan dess Sundsvall med 4-2.

De kanske kan ta fler poäng än vad jag trott? Kaxigt att repa mitt allsvenskt motstånd.

Imponerande, de kommer nog överraska många! Några spaningar: Målskytten Vlasic utgick skadad. Norrköping hade inte med Sigurdsson eller Victor Lind. Vet inte om någon mer ordinarie saknades i truppen.
Citera
2023-03-26, 13:02
Citat:
Ursprungligen postat av London
En vecka kvar nu och såklart dumt att tippa något i december. Vi skulle kunna kalla dom som gjorde det ”december-gissare”.

Förutsätter att värvningarna som skett till Bajen efter ditt inlägg är till lags nu när fönstret snart stänger. Häckens trupp lär som du är inne på suga i år och de har inte gjort mycket för att förändra detta under fönstret.

För Djurgården del har det på senaste riktats mycket uppmärksamhet runt backlinjen. Själv är jag mer orolig över att vi inte gjort mål framåt de senaste tre matcherna, inklusive en från träningsmatchen med Gävle. Handbolls-Fotboll är inte min förslagna melodi.

Väl mött AS 2023.

Jag håller MFF som vinnare, och jag får erkänna att Häcken är den främsta utmanaren (dock fortfarande något som var svårt att garantera i december).
Sedan är det jämt skägg mellan Bajen och Dif om 3:e platsen. Dif har inte övertygat alls på mig, kan vara ordentligt överskattade med en svajig defensiv.
Aik är inte långt bakom men jag är osäker på Fischers kapacitet samt att man är beroende av Guidetti, som inte lär göra 30 matcher och än mindre garanterar upp mot 10 mål. Milosevic var en av allsvenskans bästa backar, men har inte varit i närheten i de matcher jag sett. Durmaz bröderna är båda överskattade, på olika sätt tror jag.

* När det gäller mitt Bajen så har vi gjort en mycket fin försäsong trots att tunga pjäser som Mikkelsen och Nalic inte kunnat spela. Har väldigt höga krav på Mikkelsen när han blir spelklar.
* Tekie ser ut att fylla den plats som Bojanic lämnar efter sig och Djukanovic skall kunna leverera i paritet med Ludwigsson.
* Madjed och Erabi är två förstärkningar som kan ge väldigt hög utväxling på något som vi inte hade förra året.
* Pinas ersätter ett tungt tapp av Jehaze. Spelmässigt två helt olika ytterbackar, men kvalitetsmässigt så tror jag det är jämt skägg.
* Var inte sugen på Strand när han värvades, men han har redan börjat jobba på att få mig att ändra åsikt om honom. Ersätter Sandberg, och ser ut att kunna göra det rakt av.

Hade ju helst velat ha in en håll-käften-värvning på någon av ytterbacksplatserna för då hade jag vågat tippa oss som en guldkandidat. Nu kom det inte, så då blir vi en topp 3 kandidat.

Till sommaren kommer mycket att hända och det lär finnas anledning att omvärdera några lag efter det (lagen i Europaspel borde bara kunna bli starkare).

tdlr:
Vi har massor av toppklass i laget, kombinerat med ett par spelare med otrolig talang. Faller alla kort på plats så blir det guld, men frågan är om alla kort faller på plats?
Senast redigerad av se_där... 2023-03-26 kl. 13:11.
Citera
2023-03-26, 13:22
Citat:
Ursprungligen postat av London
En vecka kvar nu och såklart dumt att tippa något i december. Vi skulle kunna kalla dom som gjorde det ”december-gissare”.

Förutsätter att värvningarna som skett till Bajen efter ditt inlägg är till lags nu när fönstret snart stänger. Häckens trupp lär som du är inne på suga i år och de har inte gjort mycket för att förändra detta under fönstret.

För Djurgården del har det på senaste riktats mycket uppmärksamhet runt backlinjen. Själv är jag mer orolig över att vi inte gjort mål framåt de senaste tre matcherna, inklusive en från träningsmatchen med Gävle. Handbolls-Fotboll är inte min förslagna melodi.

Väl mött AS 2023.

Hur fan lyckades jag missa detta guldinlägg igår?
Citera
2023-03-26, 13:24
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Jag håller MFF som vinnare, och jag får erkänna att Häcken är den främsta utmanaren (dock fortfarande något som var svårt att garantera i december).
Sedan är det jämt skägg mellan Bajen och Dif om 3:e platsen. Dif har inte övertygat alls på mig, kan vara ordentligt överskattade med en svajig defensiv.
Aik är inte långt bakom men jag är osäker på Fischers kapacitet samt att man är beroende av Guidetti, som inte lär göra 30 matcher och än mindre garanterar upp mot 10 mål. Milosevic var en av allsvenskans bästa backar, men har inte varit i närheten i de matcher jag sett. Durmaz bröderna är båda överskattade, på olika sätt tror jag.

* När det gäller mitt Bajen så har vi gjort en mycket fin försäsong trots att tunga pjäser som Mikkelsen och Nalic inte kunnat spela. Har väldigt höga krav på Mikkelsen när han blir spelklar.
* Tekie ser ut att fylla den plats som Bojanic lämnar efter sig och Djukanovic skall kunna leverera i paritet med Ludwigsson.
* Madjed och Erabi är två förstärkningar som kan ge väldigt hög utväxling på något som vi inte hade förra året.
* Pinas ersätter ett tungt tapp av Jehaze. Spelmässigt två helt olika ytterbackar, men kvalitetsmässigt så tror jag det är jämt skägg.
* Var inte sugen på Strand när han värvades, men han har redan börjat jobba på att få mig att ändra åsikt om honom. Ersätter Sandberg, och ser ut att kunna göra det rakt av.

Hade ju helst velat ha in en håll-käften-värvning på någon av ytterbacksplatserna för då hade jag vågat tippa oss som en guldkandidat. Nu kom det inte, så då blir vi en topp 3 kandidat.

Till sommaren kommer mycket att hända och det lär finnas anledning att omvärdera några lag efter det (lagen i Europaspel borde bara kunna bli starkare).

tdlr:
Vi har massor av toppklass i laget, kombinerat med ett par spelare med otrolig talang. Faller alla kort på plats så blir det guld, men frågan är om alla kort faller på plats?
Det var inte alls svårt att gissa Häckens trupp. Det var bara att titta på åldersstruktur, kontraktssituation, organisation och framtida morötter. Det var snarare så att jag personligen var överdrivet orolig i min förutsägelse att vi riskerade att tappa Samuel och Sadiq. Samuel var ju inte ens nära att lämna i vinter. Fast det är lite så jag jobbar, försöker undvika att hoppas på för mycket.
Senast redigerad av trazke 2023-03-26 kl. 13:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in