Citat:

Ursprungligen postat av 
London

En vecka kvar nu och såklart dumt att tippa något i december. Vi skulle kunna kalla dom som gjorde det ”december-gissare”.  

Förutsätter att värvningarna som skett till Bajen efter ditt inlägg är till lags nu när fönstret snart stänger. Häckens trupp lär som du är inne på suga i år och de har inte gjort mycket för att förändra detta under fönstret. 

För Djurgården del har det på senaste riktats mycket uppmärksamhet runt backlinjen. Själv är jag mer orolig över att vi inte gjort mål framåt de senaste tre matcherna, inklusive en från träningsmatchen med Gävle. Handbolls-Fotboll är inte min förslagna melodi.
Väl mött AS 2023.

Jag håller MFF som vinnare, och jag får erkänna att Häcken är den främsta utmanaren (dock fortfarande något som var svårt att garantera i december).
Sedan är det jämt skägg mellan Bajen och Dif om 3:e platsen. Dif har inte övertygat alls på mig, kan vara ordentligt överskattade med en svajig defensiv.
Aik är inte långt bakom men jag är osäker på Fischers kapacitet samt att man är beroende av Guidetti, som inte lär göra 30 matcher och än mindre garanterar upp mot 10 mål. Milosevic 
var en av allsvenskans bästa backar, men har inte varit i närheten i de matcher jag sett. Durmaz bröderna är båda överskattade, på olika sätt tror jag. 
* När det gäller mitt Bajen så har vi gjort en mycket fin försäsong trots att tunga pjäser som Mikkelsen och Nalic inte kunnat spela. Har väldigt höga krav på Mikkelsen när han blir spelklar.
* Tekie ser ut att fylla den plats som Bojanic lämnar efter sig och Djukanovic skall kunna leverera i paritet med Ludwigsson.
* Madjed och Erabi är två förstärkningar som kan ge väldigt hög utväxling på något som vi inte hade förra året.
* Pinas ersätter ett tungt tapp av Jehaze. Spelmässigt två helt olika ytterbackar, men kvalitetsmässigt så tror jag det är jämt skägg.
* Var inte sugen på Strand när han värvades, men han har redan börjat jobba på att få mig att ändra åsikt om honom. Ersätter Sandberg, och ser ut att kunna göra det rakt av.
Hade ju helst velat ha in en håll-käften-värvning på någon av ytterbacksplatserna för då hade jag vågat tippa oss som en guldkandidat. Nu kom det inte, så då blir vi en topp 3 kandidat.
Till sommaren kommer mycket att hända och det lär finnas anledning att omvärdera några lag efter det (lagen i Europaspel borde bara kunna bli starkare).
tdlr:
Vi har massor av toppklass i laget, kombinerat med ett par spelare med otrolig talang. Faller alla kort på plats så blir det guld, men frågan är om alla kort faller på plats?