2023-10-12, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Imponerad av hur mycket statistik du kan dra fram bara sådär måste jag säga. Hoppas ni tar er upp!

Tack, jag har inte mått så bra sedan 2011 då vi ju hade ett skapligt lag, året efter blev ju en katastrof och sedan har det i princip varit mörker.

Som Gaisare är man ju van vid en mera blandad kompott av upp och nedflyttningar, vi tillhör ju de lag som flyttats upp och ned flest gånger.

Vi leder så vitt jag vet en maratontabell- kvalmatcher till AS.
Senast redigerad av gnirfengnorfen 2023-10-12 kl. 22:43.
Citera
2023-10-12, 22:42
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
bidrog starkt till vår usla ekonomi

Det är ju dom som skrev hans kontrakt skyldiga till, inte han.
Citera
2023-10-13, 15:18
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Äsch, han är bara arg över att inte kunna kolla på Old School längre nu när Will Ferrell kommit ut som rättrogen.

För övrigt är Mutumba vår ledstjärna i lingvistik, inte Guidetti.
Snacka om att Will Ferrells förfall accelerat...
Citera
2023-10-13, 18:37
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Äsch, han är bara arg över att inte kunna kolla på Old School längre nu när Will Ferrell kommit ut som rättrogen.

För övrigt är Mutumba vår ledstjärna i lingvistik, inte Guidetti.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Snacka om att Will Ferrells förfall accelerat...

Lite lack är man allt. Frank the Tank är kung.

Gnaget norpar ju iof de flesta semisvenska, halvsvenska, nysvenska, osvenska, dörrskjutare och allt vad det heter så är väl kanske inte helt otippat
Citera
2023-10-13, 20:01
Medlem
Skarparattarns avatar
Vilka vinner guldet då tro?

Vilka åker ur och vilka får kvala? Jag tror vi klarar oss kvar utan kval.

Guldet ser jag helst att Häcken eller Elfsborg tar.
Citera
2023-10-13, 21:50
Medlem
cokehyenas avatar
Missa inte granskningen på http://etc.se imorgon: En av Sveriges mest framgångsrika fotbollsagenter misstänks rekrytera unga fotbollsspelare med gängpengar • Pengarnas väg – från gängen till agenten.

Undrar vilken klubb det rör sig om? 🤔
Citera
2023-10-13, 22:31
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vilka vinner guldet då tro?

Vilka åker ur och vilka får kvala? Jag tror vi klarar oss kvar utan kval.

Guldet ser jag helst att Häcken eller Elfsborg tar.

Hoppas Elfsborg tar guldet, annars Häcken och sist Malmö.

Varberg och Degen åker ur. BP får kvala, precis som tabellen ser ut nu med andra ord.
Citera
2023-10-13, 23:01
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Missa inte granskningen på http://etc.se imorgon: En av Sveriges mest framgångsrika fotbollsagenter misstänks rekrytera unga fotbollsspelare med gängpengar • Pengarnas väg – från gängen till agenten.

Undrar vilken klubb det rör sig om? 🤔

Varför är du så besatt av AIK kukräven?
Citera
2023-10-14, 06:09
Så vad intressant finns att plocka från de lag som åker ut?

Lushaku bör vara högintressant för mittenlag/bottenlag till nästa säsong. Ingen direkt poängspelare men jäkligt stabil mittfältare som gör både jobbet defensivt och har fin blick för spelet trots att han lirar för ett bottenlag. Ryktats utomlands så frågan är ifall det finns intresse att stanna kvar i allsvenskan.

Campos, känns given att någon skulle vara sugen men samtidigt känns det som att man måste anpassa det offensiva spelet kring honom. Kvalitén finns där men faller ganska ofta ut ur matcherna och kan se loj ut i perioder.

Bouzaiene har imponerat på mig denna säsong. Late bloomer som har huvudet på rätt ställe och har en vilja att fortsätta utvecklas trots att han är egentligen för "gammal". Outtröttlig på högerkanten, fyller på ordentligt offensivt och hade nog fått mer ut från sitt spel ifall han spelat för ett bättre lag.
Citera
2023-10-14, 06:50
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Så vad intressant finns att plocka från de lag som åker ut?

Lushaku bör vara högintressant för mittenlag/bottenlag till nästa säsong. Ingen direkt poängspelare men jäkligt stabil mittfältare som gör både jobbet defensivt och har fin blick för spelet trots att han lirar för ett bottenlag. Ryktats utomlands så frågan är ifall det finns intresse att stanna kvar i allsvenskan.

Campos, känns given att någon skulle vara sugen men samtidigt känns det som att man måste anpassa det offensiva spelet kring honom. Kvalitén finns där men faller ganska ofta ut ur matcherna och kan se loj ut i perioder.

Bouzaiene har imponerat på mig denna säsong. Late bloomer som har huvudet på rätt ställe och har en vilja att fortsätta utvecklas trots att han är egentligen för "gammal". Outtröttlig på högerkanten, fyller på ordentligt offensivt och hade nog fått mer ut från sitt spel ifall han spelat för ett bättre lag.

Skulle vilja lägga till Krasniqi i Varberg. Tycker han har gjort vad han har kunnat som anfallare i ett extremt svagt lag. Varberg är ett annat lag när han spelar. Bara 20 år också.

Joe Guy (lär mig aldrig hans stavning) i Degerfors tycker jag är en av allsvenskans bästa ytterbackar, åtminstone offensivt. Nackdelen är väl att han är runt 30 år har jag för mig.

Även Gravius i Degen är alldeles för bra för S1.
Citera
2023-10-14, 07:15
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Hoppas Elfsborg tar guldet, annars Häcken och sist Malmö.

Varberg och Degen åker ur. BP får kvala, precis som tabellen ser ut nu med andra ord.
Tror MFF tar det. Elfsborg lär förlora minst 2 matcher till. MFF förlorar förmodligen max 1 match av dom kvarvarande.
Citera
2023-10-14, 07:51
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Skulle vilja lägga till Krasniqi i Varberg. Tycker han har gjort vad han har kunnat som anfallare i ett extremt svagt lag. Varberg är ett annat lag när han spelar. Bara 20 år också.

Joe Guy (lär mig aldrig hans stavning) i Degerfors tycker jag är en av allsvenskans bästa ytterbackar, åtminstone offensivt. Nackdelen är väl att han är runt 30 år har jag för mig.

Även Gravius i Degen är alldeles för bra för S1.

Ja, det har du rätt i. Kasniqi bör också hålla för allsvenskan. Känns som att typ Halmstad eller Värnamo följer utvecklingen där.

Inte för att åldersdiskriminera men det finns inte så mycket ungt och spännande man skulle kunna gå efter känns det som. BP lär bli rånade på allt de har, speciellt när de har så många utgående kontrakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in