2023-05-31, 13:37
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag kan lova dig att jag som varit hyperkritisk mot vår trupp och deras inställning hela säsongen inte sitter med några skygglappar. Är det slag ska dom stängas av. Du ser, till skillnad från många här inne så har jag inte en måttstock för AIK och en annan för alla andra.

Detta är typ min uppfattning också. Jag hoppas verkligen att disciplinnämnden har bättre bilder än så.
Äh.

Det är väldigt synd om Solna just nu. Röda kort, nedflyttningsplats, läktarskandal. Oreda i ledning osv. Ingen har hjärta till att se er straffas mer än det som redan är övertydligt. Inte ni själva, inte utomstående supportrar och inte heller Disciplinnämnden.

Själv förordar jag "böghög" från samtliga lag, supportrar och krafter inom svensk fotboll nu när ni era nere på räkning.
Citera
2023-05-31, 13:41
Medlem
AC borta resten av säsongen.
Citat:
I onsdags förra veckan drabbades Anders Christiansen av plötslig yrsel och illamående i samband med träning. Han fördes till sjukhus för vidare kontroll, vilket ledde till att han fick en ICD, en sorts pacemaker, inopererad.
Citera
2023-05-31, 13:45
Medlem
Dalulvens avatar
Fan också! AC borta resten av säsongen.

Har satt in en pacemaker. Mycket sorgliga nyheter.

Fotboll är det sista man tänker på just nu, men ...

Hugo är snart ett minne blott i himmelsblått, och om Pena döms blir det tomt på MFF:s mittfält..

Rektor Rydis får nu konstruera ett helt nytt mittfält.

Det som började så bra ...
Citera
2023-05-31, 13:51
Medlem
TheJackets avatar
Då blir det nog ingen utlandsflytt på ålderns höst för AC.
Citera
2023-05-31, 13:52
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Inte mycket till konsekvenstänk där inte. Börja veva exakt 72 cm från linjedomaren ... som inte kan anklagas för att inte vara "bra placerad".
Var det dessutom samma stållinjeman som såg MFF:s mål så är det game over.

Skulle viljat höra kommunikationen igen då. 😄
Citera
2023-05-31, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven

Hugo är snart ett minne blott i himmelsblått, och om Pena döms blir det tomt på MFF:s mittfält..

Förr eller senare så skulle han få betala priset för de där damp-utbrotten...

Nä skämt å sidan, givetvis tråkigt att läsa. Skönt att allt verkar gått bra och tur i oturen att det upptäcktes innan han drabbades av hjärtstillestånd eller liknande.
Även om han är ett litet vider på plan, så är det ju en underbar fotbollsspelare och en skön Allsvensk profil som gör Allsvenskan "sexigare" som en vis man hade uttryckt sig.
Citera
2023-05-31, 14:01
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven

Fy fan vad sorgligt. Jag brukar ju skämta en del om honom men det är klart att man ändå har en stor respekt för honom. Hoppas allt ordnar sig på bästa sätt.
Citera
2023-05-31, 14:14
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fy fan vad sorgligt. Jag brukar ju skämta en del om honom men det är klart att man ändå har en stor respekt för honom. Hoppas allt ordnar sig på bästa sätt.
Ja, jisses. Det kom från ingenstans, som det verkar. Ingen förväntar sig väl att en elitidrottare ska få problem med hjärtat, allra minst idrottaren själv. Förhoppningsvis var ingreppet bara en försiktighetsåtgärd så att det inte är nåt allvarligare problem. Alla fick sig nog en rejäl tankeställare efter det som hände med Eriksen i EM, inte minst danskar.
Citera
2023-05-31, 14:20
Medlem
Så jävla tråkigt med AC men sånt här måste tas på allvar och få ta sin tid, kan ju rent av bli så illa att han aldrig mer spelar fotboll.
Och vem ska ta hans plats, Rieks kan vi ju glömma hans insats senast där var allt annat än bra, dessutom skadebenägen.
Jag ser bara en naturlig ersättare i truppen på den positionen och det är Zeidan men han verkar ha svårt att få speltid under Rydström, men vem annars? Ska dom kasta in unga Hugo Bolin redan nu.
Citera
2023-05-31, 14:26
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Sämsta jävla tänkbara nyhet för MFF!

Dock är det inte läge att låta vettet springa iväg med hjärnan än. Låt oss säga att det nu hade rört sig om ett hjärtstopp på träning och i det fallet hade läkarna följt upp utvecklingen med hans hjärta konstant även med pacemakern inopererad. Detta som AC nu kommer gå igenom är en standard med försiktighetsåtgärder som den moderna fotbollen kräver med så pass intensiva träningsscheman.

Sen finns det alltid en sannolikhet att AC nu tvingas att se slutet på sin karriär och 34 är en absolut inte en fy skam-ålder att dra sig tillbaka vid. Men oerhört tragiskt att han eventuellt inte får fatta ett sådant beslut på egen hand utan istället av en läkares råd.

Att den kniven skulle kunna hugga en inbiten MFF:are som mig själv och ett SM-guld hade man inte direkt förberett sig på.
Citera
2023-05-31, 14:48
Medlem
MrSkargards avatar
Så det var en ren slump att hjärtproblemet upptäcktes? Verkar ju inte som att de ursprungliga symtomen hade med hjärtat att göra.
Citera
2023-05-31, 14:49
Som Dalulven skrev. AC borta, Hugo säljs. Pena riskerar fängelse och nu läser jag att Odense jagar Zeidan? MFF kan väl omöjligt sälja honom nu? Mjällby kan nog däremot kräva ytterligare några miljoner för Rosengren nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in