2023-10-30, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Sista två matcherna från Mjällby har det sett klart bättre ut än det gjorde innan. Förut skrev jag upp det som att Mjällby hade stämplat ut helt när kontraktet kändes klart men kanske det är så att spelsystemet inte funkade längre efter att Otto Rosengren lämnade. Walta är bra, och på många sätt rätt så lik Otto i spelstilen men ändå var det nått där som gjorde att spelet inte längre funkade. Dom två sista matcherna har Mjällby istället gått över till att spela lite rakare, lite enklare, och det verkar funka bättre.

Oväntat dock med en 4-4-2 igår. Inte helt med på varför den växlingen gjordes. Har inte sett något problem med 3-5-2 som spelats förut men 4-4-2 funkade ju utmärkt också, så ja. Varför inte? Inte helt fel att få fram Herman Johansson lite längre fram i plan. Både han och Ståhl funkar ju utmärkt som yttermittfältare, det är bra mycket kraft och många kilo som kommer stormande i hög fart mot mål där. Inte helt lätt att värja sig mot. Det var ju väldigt tydligt att Mjällby hade övertag på kanterna.
Briljant insats av Herman för övrigt där han bröstade med sig bollen förbi Häckenförsvararen och gick rakt på mål, kan det ha varit läget där Bergström petade in returen men blev bortdömd för offside?

Tappar man spelare tar det alltid lite tid att få in ersättarna i laget dessutom alla lag hamnar i en svacka nån gång under säsongen, och sen har Bergström kommit igång mer och mer förstår inte vad dom gjorde med honom i Dif hade han fått mer speltid hade han nog gjort en hel del mål, han är en ytterst begränsad spelare, inte snabb eller teknisk nånstans men på nåt jävla vis vinner han bollar och behålller dom och lyckas peta in en del i mål.
Hade varit otroligt kul att se hur han hade lyckats i mitt Malmö istället för IKT som inte vinner en närkamp eller nickduell eller lyckas behålla en enda boll på fötterna, det enda han är nåt så när bra på är när han får ett bra läge ren i boxen.
Citera
2023-10-30, 14:59
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Tappar man spelare tar det alltid lite tid att få in ersättarna i laget dessutom alla lag hamnar i en svacka nån gång under säsongen, och sen har Bergström kommit igång mer och mer förstår inte vad dom gjorde med honom i Dif hade han fått mer speltid hade han nog gjort en hel del mål, han är en ytterst begränsad spelare, inte snabb eller teknisk nånstans men på nåt jävla vis vinner han bollar och behålller dom och lyckas peta in en del i mål.
Hade varit otroligt kul att se hur han hade lyckats i mitt Malmö istället för IKT som inte vinner en närkamp eller nickduell eller lyckas behålla en enda boll på fötterna, det enda han är nåt så när bra på är när han får ett bra läge ren i boxen.
Nja. Har nog snarare kommit fram till att även om Walta på ytan är extremt lik Otto så spelar han inte riktigt på samma sätt. Otto är kvickare på att förflytta bollen och bättre på att hitta in i straffområdet medans Walta gärna håller sig (och bollen) utanför.

Och många tittar lite för mycket på höjdpunkter (och intervjuer) med Bergström och inte på hela matcher. Det är inte en slump att han inte har varit given i Mjällbys startelva någon säsong egentligen. Hans stora spetsegenskap är bröstspelet, varken med fötterna eller huvudet är han speciellt bra.
Dock så är han faktiskt rätt snabb. Ge honom lite tid att få upp farten så är det få som slår honom i en löpduell.
Citera
2023-10-30, 15:09
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Det egentliga svaret är trots att du tidigare under säsongen påpekat att så är det inte en helhet av att, er trupp var för tunn.

Ni sålde viktiga nyckelspelare trots att du hävdade att alla var ersättningsbara och att ni hade 2 elvor starka nog att vinna guld.

En del skador ja men ändå inte överdrivet mycket, Malmö har haft lika mycket skador minst.
Ni har inte presterat på gräs alls, till och med klasser sämre än vad Malmö varit på plast och då är det illa.

Ni har inte orkat dubblera med Europa det ser alla klart och tydligt.
Ni spelar ett alldeles för naivt försvarsspel, ni har haft en jättebra offensiv innan ni sålde era bästa spelare men nånstans längs vägen glömde ni bort att man måste spela försvarsspel också.
Och det kan bara läggas på världens bästa tränare Per Mattias Högmo, är han verkligen rätt tränare för er?
Helt enkelt är det så att orken, viljan, trupp och kunskap inte varit riktigt där, så ja det är ett antal faktorer inte bara europaspelet även om det har en stor del i det.
Nu lär ni nog ändå sluta 3a vilket får anses med Häcken-mått mätt en framgång
Och nämn inte ens skador på tvillingarna, när dom spelat har dom verkligen inte imponerat alls, tror du överskattar dom mer än lite

Herrejävlar vilket spretigt inlägg. Vet inte riktigt var jag skall börja...

Samuel har känts lite för "fin" i år. Undrar om inte allt hyllande han fick förra säsongen och landslagsspelet satt sig lite på huvudet på honom? Han har känts väldigt loj i många matcher och inte sällan har han man sett honom gestikulera mot sina medspelare på ett tråkigt vis. Ryktas om att han tar alldeles för mycket plats i omklädningsrummet i år, tydligen skall Jeremejeff varit lite av Sheriff förra året så att Samuel inte vågade ta lika mycket plats då. Simon har ju haft skada på skada under hela säsongen och aldrig riktigt kommit igång. Är dock helt säker på att en hel Simon Gustafson i form fortfarande är en av dom absolut bästa spelarna i serien. Men som sagt, det har vi inte sett i år.

Nu var det väl förvisso typ 2020 eller något som jag drev lite med tråden om "två startelvor" men absolut, vi hade en otroligt bred trupp i början av året. Försäljningar och skador har dock ändrat på det. Jag tror fortfarande vi hade kunnat ersätta Traore om vi hade nöjt oss med att sälja honom, men när vi dessutom tappar LOL till något jävla skitlag och Sadiq blir det jävligt svårt, framförallt Sadiq som i mitt tycke är klubbens bäste spelare genom tiderna.

Gällande din idol Pisse-Mishes teori om att vi tappar poäng efter europamatcher. Du är medveten om att vi inte förlorat en enda konstgräsmatch efter att vi spelat en europamatch? Vi har 4 segrar och 1 oavgjord av 5 möjliga konstgräsmatcher just efter europamatch jämfört med 5 förluster av 5 möjliga på naturgräs just efter en europamatch. Det är tydligt att vi inte klarar naturgräs i år och jag tror det beror på att allt går för långsamt för oss. Dels för att vi inte har lika snabba yttrar och ytterbackar men även dels för att vi inte riktigt klarar att spela oss ur motståndarnas höga press när spelet går för långsamt. Långsammare offensiva spelare i kombination med en sönderläst tränare som uppträder förvirrat med laguttagningar osv är ingen bra kombo.

Att vi slutar 3:a med den totalt överlägsna trupp som startade denna säsong är ett stort misslyckande. Att vi slagit ett gäng skitlag för att ta oss till Europa League gör inte säsongen godkänd i mitt tycke även om jag ser fram emot att läsa bokslutet nästa år.
Senast redigerad av trazke 2023-10-30 kl. 15:18.
Citera
2023-10-30, 16:10
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Herrejävlar vilket spretigt inlägg. Vet inte riktigt var jag skall börja...

Samuel har känts lite för "fin" i år. Undrar om inte allt hyllande han fick förra säsongen och landslagsspelet satt sig lite på huvudet på honom? Han har känts väldigt loj i många matcher och inte sällan har han man sett honom gestikulera mot sina medspelare på ett tråkigt vis. Ryktas om att han tar alldeles för mycket plats i omklädningsrummet i år, tydligen skall Jeremejeff varit lite av Sheriff förra året så att Samuel inte vågade ta lika mycket plats då. Simon har ju haft skada på skada under hela säsongen och aldrig riktigt kommit igång. Är dock helt säker på att en hel Simon Gustafson i form fortfarande är en av dom absolut bästa spelarna i serien. Men som sagt, det har vi inte sett i år.

Nu var det väl förvisso typ 2020 eller något som jag drev lite med tråden om "två startelvor" men absolut, vi hade en otroligt bred trupp i början av året. Försäljningar och skador har dock ändrat på det. Jag tror fortfarande vi hade kunnat ersätta Traore om vi hade nöjt oss med att sälja honom, men när vi dessutom tappar LOL till något jävla skitlag och Sadiq blir det jävligt svårt, framförallt Sadiq som i mitt tycke är klubbens bäste spelare genom tiderna.

Gällande din idol Pisse-Mishes teori om att vi tappar poäng efter europamatcher. Du är medveten om att vi inte förlorat en enda konstgräsmatch efter att vi spelat en europamatch? Vi har 4 segrar och 1 oavgjord av 5 möjliga konstgräsmatcher just efter europamatch jämfört med 5 förluster av 5 möjliga på naturgräs just efter en europamatch. Det är tydligt att vi inte klarar naturgräs i år och jag tror det beror på att allt går för långsamt för oss. Dels för att vi inte har lika snabba yttrar och ytterbackar men även dels för att vi inte riktigt klarar att spela oss ur motståndarnas höga press när spelet går för långsamt. Långsammare offensiva spelare i kombination med en sönderläst tränare som uppträder förvirrat med laguttagningar osv är ingen bra kombo.

Att vi slutar 3:a med den totalt överlägsna trupp som startade denna säsong är ett stort misslyckande. Att vi slagit ett gäng skitlag för att ta oss till Europa League gör inte säsongen godkänd i mitt tycke även om jag ser fram emot att läsa bokslutet nästa år.

Läste nu att Andreas Alm är lite sugen på Sverige igen frågan är om inte han tar över efter Högmo nu
Citera
2023-10-30, 16:36
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Läste nu att Andreas Alm är lite sugen på Sverige igen frågan är om inte han tar över efter Högmo nu

Det där var trazkigt
Citera
2023-10-30, 16:50
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Det där var trazkigt
Everybody's a comedian...
Citera
2023-10-30, 17:03
Medlem
Valvantos avatar
Marti till QPR. Jag tillhör skaran som vill ha kvar Marti, man ser vad han kunde göra med en bra trupp förra året. Tror inte många tränare hade fått till det bättre med nuvarande säsongs trupp. Visst har det varit en del tveksamma uttagningar och byten men jag hoppas verkligen den nya staben har ett bra namn redo. Kanske lika bra att ha allt nytt när vi ändå är igång, tiden får visa.
Citera
2023-10-30, 17:07
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Marti till QPR. Jag tillhör skaran som vill ha kvar Marti, man ser vad han kunde göra med en bra trupp förra året. Tror inte många tränare hade fått till det bättre med nuvarande säsongs trupp. Visst har det varit en del tveksamma uttagningar och byten men jag hoppas verkligen den nya staben har ett bra namn redo. Kanske lika bra att ha allt nytt när vi ändå är igång, tiden får visa.
Milos har kanske tröttnat på UAE?
Citera
2023-10-30, 17:08
Medlem
Citat:
Undra vad övergångssumman ligger på.
Citera
2023-10-30, 17:23
Medlem
bananjuices avatar
Citat:

Det tror jag på när jag ser det, det har ju varit så jävla mycket snack om klubbar han ska gå till..
Citera
2023-10-30, 17:40
Medlem
Citat:
Nu får medlemmarna kanske komma till träningsanläggningen fler än en gång per vecka dock.
Citera
2023-10-30, 17:57
Medlem
Citat:

Hahahahahahaha det hade varit nåt, fast säg inte för mycket ditt kära AIK lär väl inte behålla denna tränaren nästa säsong
Bör ju rensa ut hela jävla ledarstaben och en hel del såkallade "spelare".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in