2022-12-01, 22:01
Medlem
Rashygiens avatar
Det fungerar bra för mig som en krydda att sätta guldkant på tillvaron med, inte som en basföda.
Om jag röker varje dag så försvinner mycket av charmen och tillslut behöver jag röka för att vara "normal". Toleransen skjuter i höjden, plånboken svider och sen blir jag även helt oproduktiv.

För mig är cannabis i för stora doser under långa perioder väldigt förrädiskt. Jag blir lat, fastnar i soffan och samtidigt känner jag mig rätt nöjd med det för stunden. Sen när jag väl slutar så får jag ångest för att jag känner mig som en loser som inte uträttat något eller kommit någonstans i livet.

Å andra sidan, att efter en lång arbetsvecka när jag kommit hem efter träningen, lagat en god middag, diskat och städat undan. Att då få sätta mig i soffan, slänga upp benen på bordet och klippa en hövding till en bra serie eller lyssna på lite bra musik innan jag somnar som en bebis kan vara riktigt trevligt.

Alla är vi olika!
Citera
2022-12-01, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexagon9mm
Såg en dokumentär på BBC nyligen, där dom gjorde kliniska försök på CB-rökare.
Dom kontrollerade försökspersonernas ångest/paranoianivåer efter ha rökt på.
Det intressanta var att CB med mindre andel CBD gav försökspersonerna rejäl paranoia.
Sweetspoten där försökspersonen mådde bra utan noja var att rökat skulle ha 3 gånger så mycket CBD som THC.
Rekommenderar verkligen den som är intresserad att se den.
Tyvärr minns jag inte namnet på dokumentären men tror den sändes på BBC Brit.

Om man nu vill envisas med att röka på trots man får obehag rekommenderar jag att vejpa CBD direkt efteråt.
Är ingen fan av THC själv men kan starkt rekommendera CBD vape.
Det ihop med lite ASMR är toppen när man haft en stressig dag.

Hittade dokumentären.
https://www.dailymotion.com/video/x7ikdqo
Citera
2022-12-01, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexagon9mm
Hittade dokumentären.
https://www.dailymotion.com/video/x7ikdqo

Denna rekommenderas varmt!
https://cannabislight.se/produkt/sle...pe-cartridges/
Citera
2022-12-01, 23:36
Medlem
Rickyisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanito
Cannabis förstärker vad du är och upplever. Som en krydda.

Har du ångest kommer du känna starkare ångest. Det är plantans visdom, den har berättat något för dig.

Dags att ta tag i din ångest

Jag har extrem ångest ibland, men även då jag röker på så försvinner den ett tag. Släpper allt och bara tar in omgivningen.

Kan de bero på vilken typ av ångest man har?

Finns lite som är så skönt som att röka en fet och sen lyssna på ett nytt album av en artist/grupp man tycker om
Citera
2022-12-02, 00:51
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Hej! Tack för ditt svar!
Jag vill verkligen kunna gilla cannabis. Vad måste jag ändra på mig själv för att gilla det?

Du kan inte ändra dig själv för att gilla cannabis. Det handlar om kemin i din hjärna. Även en så basic drog som alkohol har olika effekter på olika människor. De flesta som blir alkoholister får helt enkelt ut mycket mer av alkohol än andra.

Jag kan ta mig själv som exempel. Jag har aldrig fått ut något av kokain och heroin. Kokain gör mig kallsvettig och ångestfull, heroin (och andra opiater) gör att jag spyr och blir trött utan större behag. Två droger som andra människor inte kan få nog av.

Det är inte för att jag bara prövat skit. Jag har tagit nästan ren kokain, direkt från import (de plockade in ett kilo). Alla andra i sällskapet hade the time of their life, jag stod bara där som ett fån som druckit för mycket kaffe. Så har det varit varje gång jag dragit ladd och det har varit ett gäng gånger när jag var ung och det förekom runt omkring mig. Klart man inte sa nej. Det skulle jag göra idag.

Just cannabis är det ganska många som inte gillar. Jag förstår inte varför du känner ett behov av att göra det? Jag är glad att jag inte tål ladd och horse, det hade gjort mitt liv betydligt sämre.
Citera
2022-12-02, 03:36
Medlem
Citat:
Okej jag fattar att cannabis kan vara kul och skönt men hur kan man vilja röka det dag ut och dag in?
När jag röker cannabis så får jag lite starka känslor med musik och mat osv... Men jag får ångest och blir svettig och jag fucking hatar det.

Varför tycker folk det är så himla najs så att dom kan röka flera gram varje dag och vad är det som är najs med dom effekterna som man får att cannabis?

På nätet springer jag på en hel del 22-25-åringar som röker braj, och de är ju inte helt med alltså. I många fall har de rökt sen de var 13-14 år. Svårt att få upp den och svårt att komma vittnar de alla om också.

Snackar nu folk från Holland, Frankrike, Tyskkland, osv.
Citera
2022-12-02, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Just cannabis är det ganska många som inte gillar. Jag förstår inte varför du känner ett behov av att göra det?

Instämmer med föregående talare, ta grejer du gillar i stället.

Själv har jag hunnit komma lite till åren och har alltid haft en hatkärlek till cannabis. Tycker att det är supertrevligt, men har lätt för att sugas ner i en sorts svart cb-hål där det blir enda aktivitet och toleransen blir helt löjlig efter ett par veckor. Så det får bli någon gång vartannat år när jag har en månad att avvara. Är rätt avundsjuk på folk som kan ha en sundare relation än jag till det här egentligen utmärkta rusmedlet.

Men åter till topic. Sluta kämpa och gör något roligare.
Citera
2022-12-02, 08:30
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemFanOrkar
På nätet springer jag på en hel del 22-25-åringar som röker braj, och de är ju inte helt med alltså. I många fall har de rökt sen de var 13-14 år. Svårt att få upp den och svårt att komma vittnar de alla om också.

Shit!
Det visste jag inte. Kan det bero på att man har skönare sex och enklare att komma på cannabis?
Citera
2022-12-02, 08:32
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d99mlu
Instämmer med föregående talare, ta grejer du gillar i stället.

Själv har jag hunnit komma lite till åren och har alltid haft en hatkärlek till cannabis. Tycker att det är supertrevligt, men har lätt för att sugas ner i en sorts svart cb-hål där det blir enda aktivitet och toleransen blir helt löjlig efter ett par veckor. Så det får bli någon gång vartannat år när jag har en månad att avvara. Är rätt avundsjuk på folk som kan ha en sundare relation än jag till det här egentligen utmärkta rusmedlet.

Men åter till topic. Sluta kämpa och gör något roligare.
Ja det är det jag tänker. Jag skiter i Cannabis för jag är ändå ren nu från Heroin.
Min tanke var ju att det borde finnas något som går att knarka utan att det är så farligt.
Då kom jag på att cannabis finns men det funkar inte för mig
Citera
2022-12-02, 08:47
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemFanOrkar

Det är väl självklart att det generellt blir lite svårare att få ett kralligt stånd? Det är ju vasodilaterande vilket innebär att det krävs mer kräm i blodet för att uppnå samma blodtryck. Har de svårt att hålla snasen uppe så beror det nog i högsta grad på att de onanerar för mycket och eller annat ohälsosamt leverne.

Sen tror jag knappast att folk som rökt sedan de var 13-14 klarat av att hålla sig till enbart CB, det brukar sluta i en hel del cocktails för dessa.
Citera
2022-12-02, 09:11
Medlem
Citat:
Okej jag fattar att cannabis kan vara kul och skönt men hur kan man vilja röka det dag ut och dag in?
När jag röker cannabis så får jag lite starka känslor med musik och mat osv... Men jag får ångest och blir svettig och jag fucking hatar det.

Varför tycker folk det är så himla najs så att dom kan röka flera gram varje dag och vad är det som är najs med dom effekterna som man får att cannabis?

Anledningen till att många kan röka det varje dag är att de inte får ångest, blir svettiga och fucking hatar det.

Simple as that.

Min ångest och tristess försvinner, blir trött, sover som ett barn. Får också ett väldigt brett tankesätt, tänker i nya perspektiv.

Nu röker inte jag längre men körde wake and bake i många år.
Citera
2022-12-02, 09:30
Helt otroligt fascinerande och såååå starkt av dig att du är ren från Heroin. Om du inte redan är stolt av dig själv, då burde du fkn vara det!!

Men varför vill du börja med annat knark!? Jag kan inte få det till att hänga ihop?

Och varför vill alla mår bra 24/7? Är det meningen i livet att man ska mår bra hela tiden ?

Helt ärligt, om man behöver Cannabis varje dag(och hela tiden) och gillar sig själv bättre när man röker, då betyder det väl att man inte gillar den man är utan Cannabis och kanske Springer ifrån något?

Och vem är man utan Cannabis? Jag personligen tror man blir väldigt mycket emotionellt avtrubbad när man röker Cannabis dagligen? Eller är jag helt ute och cykla här ?

Jag vet inte , det känns som om vi lever i en tid hvor man ständigt vill avleda sig själva från sig själv. Om det så är med Cannabis eller mobilen/sociala medier ,you name it!

Man är så rädd att mår dåligt? VARFÖR?

Citat:
Ja det är det jag tänker. Jag skiter i Cannabis för jag är ändå ren nu från Heroin.
Min tanke var ju att det borde finnas något som går att knarka utan att det är så farligt.
Då kom jag på att cannabis finns men det funkar inte för mig
Senast redigerad av chockemegently 2022-12-02 kl. 09:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in