2023-10-14, 12:48
Medlem
Kan inte tala för dom som röker flera gram om dagen men jag har bara bytt ut alkoholen mot cannabis i princip. Så i dom sammanhang jag hade druckit, röker jag en joint eller käkar en kaka. Blir våldsam å galen på alkohol därav byte av rusmedel.
Citera
2023-10-14, 13:07
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodensEnergiii
Kan inte tala för dom som röker flera gram om dagen men jag har bara bytt ut alkoholen mot cannabis i princip. Så i dom sammanhang jag hade druckit, röker jag en joint eller käkar en kaka. Blir våldsam å galen på alkohol därav byte av rusmedel.
Detta tycker jag är jätteintressant för att:
Jag har varit väldigt beroende av benzo innan eftersom jag har mycket ångestproblematik. Och alkohol har ju ungefär samma effekt när det gäller dämpningen av ångest.
Hur funkar det för dig?
Varför drack du alkohol från början?
Hur påverkar cannabis dig jämfört med alkohol?
Citera
2023-10-14, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Detta tycker jag är jätteintressant för att:
Jag har varit väldigt beroende av benzo innan eftersom jag har mycket ångestproblematik. Och alkohol har ju ungefär samma effekt när det gäller dämpningen av ångest.
Hur funkar det för dig?
Varför drack du alkohol från början?
Hur påverkar cannabis dig jämfört med alkohol?

Får tung ångest när jag blir bakis till att börja med.
Blir lättretlig och många gånger mynnar det ut i slagsmål eller annat skit när jag väl dricker. Så på personalfester så håller man sig nykter eller så stannar man hemma. Har mest bara druckit i sociala sammanhang eller vid firande. Har använt cannabis av och till sen jag var 16 och vid 20-23 så fasade jag ut alkoholen helt från livet å ersatte med cannabis på helgerna, ibland på kvällen också om dagen varit påfrestande lång. Cannabisen låter mig vara mer i kontroll samtidigt som man kan släppa tyglar och slappna av, bruset i skallen blir äntligen tyst (kan vara min ADHD som dämpas). Förhöjd stämning i vardagen helt enkelt. Mat blir godare, film blir häftigare och musik djupare. Jag har som hobby att studera rymden och att kika på himlakroppar genom teleskop samtidigt som man röker en joint en lördagkväll i oktober slår alla kvällar på krogen. I mitt tycke såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in