2023-02-08, 11:17
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Okej jag fattar att cannabis kan vara kul och skönt men hur kan man vilja röka det dag ut och dag in?
När jag röker cannabis så får jag lite starka känslor med musik och mat osv... Men jag får ångest och blir svettig och jag fucking hatar det.

Varför tycker folk det är så himla najs så att dom kan röka flera gram varje dag och vad är det som är najs med dom effekterna som man får att cannabis?
När jag röker brajja så känner jag att jag blir mig själv eftersom jag har rökt dagligen i lååång tid många år..

Plus så boostar Rökat alla andra substanser man har i systemet.

Röka hjälper mot allt, Att äta, Att sova, när man målar, skriver musik, när man bara vill ta det lugnt, hjälper mycket mot mina nervskador också (har blivit knivhuggen 7 gånger)..

Mvh Indo Tha Don 👑
Cannabis 4 Ever ❤️
Citera
2023-02-09, 23:06
Medlem
Blir kreativ och tar tag i saker när jag rökt.
Citera
2023-02-10, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
När jag röker brajja så känner jag att jag blir mig själv eftersom jag har rökt dagligen i lååång tid många år..

Plus så boostar Rökat alla andra substanser man har i systemet.

Röka hjälper mot allt, Att äta, Att sova, när man målar, skriver musik, när man bara vill ta det lugnt, hjälper mycket mot mina nervskador också (har blivit knivhuggen 7 gånger)..

Mvh Indo Tha Don 👑
Cannabis 4 Ever ❤️

Instämmer med rökat, men har aldrig blivit huggen😕
Citera
2023-02-10, 22:41
Medlem
Citat:
Ja jag håller verkligen med om att cannabis GÅR att bruka utan att det påverkan ens liv för mycket till skillnad från andra droger.

Nog är det beroendeframkallande, men kanske för att många mår gott av det.
Citera
2023-02-10, 22:42
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larocha
Nog är det beroendeframkallande, men kanske för att många mår gott av det.
Om vi säger att man röker varje dag i 5 år och sedan slutar tvärt, borde man inte må dåligt då?
Citera
2023-02-10, 22:59
Medlem
Citat:
Om vi säger att man röker varje dag i 5 år och sedan slutar tvärt, borde man inte må dåligt då?

Jo det kommer nog vara lite jobbigt i 1-3 veckor… men värre är det inte. Betydligt enklare än att sluta med cigg eller snus.
Egen erfarenhet.
Citera
2023-02-10, 23:07
Medlem
Citat:
Okej jag fattar att cannabis kan vara kul och skönt men hur kan man vilja röka det dag ut och dag in?
När jag röker cannabis så får jag lite starka känslor med musik och mat osv... Men jag får ångest och blir svettig och jag fucking hatar det.

Varför tycker folk det är så himla najs så att dom kan röka flera gram varje dag och vad är det som är najs med dom effekterna som man får att cannabis?

Tror inte det passar alla! flera gram varje dag låter tokigt, blir själv kreativ på pyttelite, men gärna var dag…
Tror du röker för stor dos om du blir nojig och svettig. Du kan ju även testa att ta på annat sätt. Blir olika. Baka en kaka eller testa en bong.
Citera
2023-02-21, 09:40
Medlem
JustZlatans avatar
Jag får extrem ångest av koffein. Vissa kanske tål koffein bättre än andra och andra tål cannabis bättre än vissa.
Citera
2023-02-21, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag får extrem ångest av koffein. Vissa kanske tål koffein bättre än andra och andra tål cannabis bättre än vissa.

fel tråd för koffein, men då du nämnde det så ger det noll effekt på mig.

Förr innan jag hade sömnproblem som jag har idag, så kunde jag somna på 20 sekunder efter jag la mig.
Det gällde också om jag druckit två koppar kaffe precis innan läggdags.

Men något som alla kanske inte vet är att nikotin slår ut effekten av koffein, så snusar eller röker man och dricker kaffe så ger koffein ingen effekt och jag snusar mycket så...
Citera
2023-10-12, 19:47
Medlem
Jag diggar också cannabis. Förstärker mina sinnen och skapar en allmänt mysig känsla. Brukar bli nån puff i veckan.

Om man råkar få i sig lite mycket och får ångest gäller det att anta den utmaningen. Om man kan lära sig att acceptera och hantera det tillståndet kan cannabis ha en ångestdämpande effekt tycker jag. Har dock ingen ångestproblematik i grunden. Om man har det eller anlag för psykossjukdom ska man ta det väldigt försiktigt
Citera
2023-10-12, 19:52
Medlem
Mitt svar på ts fråga blir att cannabis är den drog man klarar att bruka dag in och dag ut, och ändå klara ett helt vanligt liv.

Sen är det såklart trevligt också.
Citera
2023-10-14, 05:42
Medlem
Kapuffs avatar
Älskar braj, blossar under spisen just nu faktiskt. För mig är det som ett bakgrundsljud kan man säga. Jag röker för att få dagarna att gå. Utan röka pallar jag inte med ett skit men när jag rökt börjar fantasin att skena och jag kan få ett ryck att möblera om eller dra ner till tvättstugan, alltid kul när man är bäng. Man är så dum att det blir kul.

Kan få för mig att röja upp i klädkammaren och vaknar med en enorm hög kläder mitt på golvet. Cyklar till macken sent på natten, glömmer cykeln och går tillbaka hem. Ska hälla upp Saft för man är skit törstig, häller upp ett helt glas utan att späda med vatten och sveper ett par stora klunkar, tänker direkt att nu är det fan yrt. Skrockar åt hur jävla efterbliven jag är och får en varm känsla av välbehag.

Jag förgyller alltså min vardag med massa knas och sköna tankar rent generellt. Något som jag är utsvulten av. Bara att handla mat på Coop kan bli ett äventyr.

Jag mår som bäst när jag precis köpt på mig och har mycket hemma. Tar en redig nypa rulltobak och en rätt så stadig bit, "mecka upp" ritualen efter det. Sedan har jag en hög med meck jag kan bara sätta mig och rulla med sen. Jag röker i rätt så korta intervaller, jag röker inte cigg när jag har puk hemma.

Då och då väntar jag några veckor innan jag handlar nytt. Det ger ingen effekt till slut och har jag hemma röker jag upp det direkt. Jag är en sådan där som aldrig klarat av att ha ett barskåp till exempel. Finns det hemma så ryker det.

När jag slutar får jag också sjuka svättningar, kuddarna kan vara helt dyngsura. 3-4 dar mannen. Men jag är sådan där riktig förespråkare, inte för legalisering, det skiter jag fullständigt i. Utan för cannabis.

Cannabis löser upp toxiner i kroppen som man svettas ut. Det är en rengöringsprocess. Ingen "avtändning" (frågor om källa undanbedes) Nä men jag svettas ihjäl på natten, det är mer ett konstaterande, inget jag direkt stör mig på. Om nått så blir jag tvungen att duscha varje morgon, något jag normalt sett inte gör.

Nu tofflar jag bara runt om dagarna hör ni ju. När jag jobbade rökte jag en eller två på morgonen innan jag drog iväg. Perfekt när du har ett jobb som kräver att du är kreativ. En skön start på dagen. Är lite halv flummig fram till lunch kanske. Sedan är halva dagen avverkad.

Det är mer en kultur, hobby och ens enda riktiga vän här i livet snarare än ett missbruk tycker jag. Men visst, då får det vara det då? Jag menar jag förstår att det ser ut på det sättet utifrån. Grejen är ju den att jag kan ju sluta missbruka redan ikväll om jag vill. Imorgon är det som att jag aldrig någonsin rökt. Vad man kan se på mig förstås. Möjligtvis lite mer introvert än vanligt och ser nog allmänt uttråkad ut. Grå vardagen sparkar dig i nyllet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in