2022-12-01, 18:10
Medlem
Det släpper på ångesten. Såna som jag som övertänker allt 24 timmar om dygnet och kan inte njuta av något, när jag då röker cannabis så kan jag slappna av och njuta av det jag gör. Kan vara i stunden utan att sitta och oroa mig över allt annat. Kan titta på en film, kan spela spel, kan plugga, kan ha sex, kan ta en promenad, kan umgås med mina vänner, kan vara som en normal person etc etc utan att konstant tänkta på mina problem jag har i livet.
När man rökt några dagar/veckor så fastnar man, då vill man fortsätta röka istället för att ta tag i verkligheten och må dåligt som man gjorde innan.
Det är inte en bra lösning i längden men det är bättre än allt annat jag testat, inklusive psykiatrin, terapi och mediciner.
Citera
2022-12-01, 18:17
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Okej jag fattar att cannabis kan vara kul och skönt men hur kan man vilja röka det dag ut och dag in?
När jag röker cannabis så får jag lite starka känslor med musik och mat osv... Men jag får ångest och blir svettig och jag fucking hatar det.

Varför tycker folk det är så himla najs så att dom kan röka flera gram varje dag och vad är det som är najs med dom effekterna som man får att cannabis?
Tänk vad olycklig och olycksdrabbad man är när man tar till det.

Jag fattar det inte nu. Hur jag ville ta till det. Antar att det var faktiskt Jesus som fattades i mitt liv. Ett enormt hålrum som kunde fyllas med det kalasklistret. Cannabis kalasklister. Det är en mystisk hägring. Illusion.. farligt farligt. Syndigt syndigt.

Tänk folk som sniffar klister. Nu ser jag det faktiskt jämförbart.

Fast jag ansåg cannabis vara finare och nästan lite heligt.

Jag håller med lite eller mycket om att det är "The devils herb" för dem som vandrar i mörkret men tror dom går i ljuset. Så smart och alternativt. Vad blåst man var.

Men det kunde kännas bra där. Nu är det dock över. Jag vet bättre nu.

Ingenting slår den här nya dagen. Ingenting kan förmörka det här hoppet.

Det är en ny dag.
Senast redigerad av Ballooonie 2022-12-01 kl. 18:19.
Citera
2022-12-01, 18:21
Medlem
Citat:
Okej jag fattar att cannabis kan vara kul och skönt men hur kan man vilja röka det dag ut och dag in?
När jag röker cannabis så får jag lite starka känslor med musik och mat osv... Men jag får ångest och blir svettig och jag fucking hatar det.

Varför tycker folk det är så himla najs så att dom kan röka flera gram varje dag och vad är det som är najs med dom effekterna som man får att cannabis?

Testa gör det på kvällen/natten framför ditt favorit tv-spels, när du vet att alla sover och trafiken är lugn.
En sån grej som Polis kan ju vara störig att se när man är svajig
Citera
2022-12-01, 18:45
Medlem
tripprapporters avatar
Citat:

Man blir ok med att bara spela tv-spel eller kolla på tv, enklare att slippa tänka på framtiden osv. En bra drog för den som vill nöja sig med att vara en sk no-lifer. Jag lägger ingen värdering i det, det är bara så det är.
Citera
2022-12-01, 18:51
Medlem
Maskotens avatar
Följande är sanningen om cannabis oavsett om man gillar den eller inte: Cannabis får en att må fantastiskt, och det finns oändligt med olika strains att välja mellan så man kan få olika effekter beroende på önskemål, eller till och med "behandla sjuktillstånd" med "särskilt utvalda strains".

Men, cannabis får dig att känna dig nöjd. Även om du är arbetslös, inte studerar, inte söker jobb, inte är social med dina vänner eller lever livet i allmänhet, så känner du dig nöjd så länge du är hög. Detta är enligt mig den största anledningen till varför vissa som brukar cannabis gör det dygnet runt. För dom slipper vara sig själva. Jag har själv varit i den situationen, och när man rökt dygnet runt i flera månader i sträck så tog det för mig 4 månader att få rent urin mätt i 20ng/mL, och det tog ca 10 dygn sedan jag slutade tills jag kunde sova hela nätter utan att vakna mitt i natten helt kallsvettig och sängen så pass blöt så att man kunde tro jag kissat på mig. Det tog lång tid, säkert 3-4 veckor innan jag kunde sitta och vara med i sociala situationer igen. Anledningen till "varför man inte kan vara det" är för att när man tänder av från cannabis så sitter man helst i ett hörn med armarna i kors och tittar vart som helst förutom någon annan i ögonen och man har en hjärndimma som gör så att man inte hänger med i diskussionen ändå och säger man någonting så talar man långsammare än vanligt och glömmer ofta efter halva meningen vad man skulle komma fram till. Med andra ord så kan en van stoner identifiera en annan stoner ganska så omedelbart.

Cannabis har dock så extremt mycket att erbjuda. Cannabis skulle för min del kunna ersätta hela apoteket, även receptbelagda produkter. Jag använder idag cannabis istället för att äta 4 tabletter för en av mina diagnoser. Jag röker innan jag går och lägger mig några gånger i månaden och det håller mitt tillstånd helt i shack. Skulle jag inte röka och sedan låter jag bli det för länge samt avstår medicinerna, så kommer jag få epileptiska anfall som kan vara dödliga. Cannabis räddade mitt liv.
Citera
2022-12-01, 18:52
Medlem
Cannabis förstärker vad du är och upplever. Som en krydda.

Har du ångest kommer du känna starkare ångest. Det är plantans visdom, den har berättat något för dig.

Dags att ta tag i din ångest
Citera
2022-12-01, 18:56
Medlem
Hussefars avatar
Citat:

Du tar helt enkelt för mycket. Prova med minidos då du inte är van rökare. Det är samma för mig.

De som röker dagligen tål mer så de behöver större dos för liknande effekt vi får av bara några bloss.
Citera
2022-12-01, 19:05
Medlem
Citat:

Jag känner mig onormal och "hög" när jag inte rökt. Blir inte särskilt hög utan mer fungerande i vardagen, tänker effektivare, mer avslappnad, ingen stress, ökad matlust inga mardrömmar, inga svettningar och får definitivt ingen ångest snarare försvinner den.
Citera
2022-12-01, 19:19
Medlem
DenlysandeJarls avatar
Citat:
Jag har också missbrukat men aldrig missbrukat cannabis. Kan det ligga någonting i att om man har lägre IQ så mår man bättre och då gillar man cannabis mer?

Ja det ligger det en hel del i! Pundare är ju inte dom skarpaste knivarna i lådan direkt om jag säger så... Slöa och sega överlag
Citera
2022-12-01, 19:25
Medlem
eliizars avatar
Cannabis är en period jag gick igenom på ca 5 år. Från och till i perioder, utslaget på denna tid kanske 3 gånger i månaden. Sen växte man ifrån det. Dämpning är vad folk som röker hela tiden håller på med.
Citera
2022-12-01, 19:52
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Jag gillar inte kola, blir paranoid och osäker och kan inte sova på 48 timmar så är en riktig skitdrog för mig. Jag tror dock inte att alla funkar som jag.

Jag sover däremot underbart på cb. Munchies och bli fet som fan är det farligaste.
Citera
2022-12-01, 19:52
Medlem
qups avatar
För att alla inte är skapta som dig! Folk röker väl förfan inte cannabis varje dag om dom får ångest av det. Det är som att fråga varför folk i Sahara inte fryser under Sveriges kallaste vintermånader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in