Citat:
Ursprungligen postat av
Neolitikum
Jag vill få er som anser sig vara antirasister, eller inte är fientliga mot folkgrupper allmänt förstå att ni är rasister i olika grad omedvetet.
Samhället har via sin propaganda fått er att inte vilja ha ryssar som era närmsta grannar om ni fick välja.
Ryssar är läskiga, opålitliga och spioner.
Det är inte samma sak som nazisternas judehat, eller är det exakt det som det är?
Byt ut ryssar mot, svarta, judar, thailändare vad som helst och känn propagandans makt över folket och förstå de psykologiska funktionerna som skapar halva världen till att bli antisemiter, sorry- russofober eller vad man kan kalla denna form av rasism mot ryssarna.
Om du inte är drabbad så känner du igen det på andra, på nätet, på jobbet etc.
Ryssar har alltid varit suspekta i Sverige, så steget till ren rasism var kort och ingen fattade att de blivit rasister då det är normaliserat att ogilla judar/ryssar beroende på sekel och politiska vindar.
Och jag är ingen russofil som något snart kommer att påstå, så fick jag det sagt.
Det blir löjligt när du låtsas ha något emot rasism. Enligt din egen posthistorik så kallar du dig själv rasist och är stolt över det. Dessutom är du Putin-anhängare, vilket förstås är anledningen till att du upprörs.
Men jag håller med lite. Ryssarna har en särställning, för de är det enda folket som västerlänningar är rädda för. Det är mycket prat om en "folksjäl", om den ryska björnen, "ränderna går aldrig ur" osv. Det resonemanget hör man aldrig om kineser t ex.
Men finns väl goda skäl. De uteblivna ryska protesterna mot kriget beror inte så mycket på repressiv politik, som på det faktum att ryssarna stöttar kriget.