• 6
  • 7
2023-12-30, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mentat57
Vilket rysshat? Det existerar inte. Däremot avskyr de allra flesta regimen i Kreml men det är en helt annan sak.

Klart de gör, svenskarna. De är ju hjärntvättade att känna så. Sverige präglas av hets utåt. Men på Flashback i Ukraina-trådarna gäller verkligt rysshat. Den intressanta frågan är vilka människorna bakom detta hat verkligen är. Och hets mot folkgruppen ryssar är tillåtet på Facebook nu, det vet jag att det är (det skulle dock gå att polisanmäla folk för det, lagen HMF gäller ju i Sverige).
Citera
2023-12-31, 00:52
Medlem
otellos avatar
Jag tror inte att folk hatar ryssar, jag tror däremot att en god majoritet av västvärldens befolkning hatar Rysslands diktator, Putin. Sen händer det säkert att folk skriver saker i affekt, mig själv inkluderat.
Citera
2023-12-31, 00:56
Bannlyst
Hälsa Putin att sluta skicka svartskallar till våra landgränser som ni gör till Finland nu. Den dagen jag gick från ryssvän till ryssofob var då. Samt folkmorden emot våra folk under sovjet. Och eftersom ni använder smutsiga medel som folkförflyttningar även nu. Era politiker - inte det vackra Europeiska ryska folket som dansar balett och går i ortodox kyrka... Sluta med folkförflyttningar. Hälsa Ambassaden. Det som byggt upp ert land är antingen tyskt eller svenskt. Skicka inte mongoler eller turkfolk, eller svartskallar på oss era kräk.
Senast redigerad av vackrahav100 2023-12-31 kl. 01:01.
Citera
2023-12-31, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoenlai
Klart de gör, svenskarna. De är ju hjärntvättade att känna så. Sverige präglas av hets utåt. Men på Flashback i Ukraina-trådarna gäller verkligt rysshat. Den intressanta frågan är vilka människorna bakom detta hat verkligen är. Och hets mot folkgruppen ryssar är tillåtet på Facebook nu, det vet jag att det är (det skulle dock gå att polisanmäla folk för det, lagen HMF gäller ju i Sverige).
Om du vill kalla det hjärntvätt att gemene man gillar demokrati och ogillar Putins aggressiva attacker på sina grannländer så säger det mer om dig än om svenskar i allmänhet.
Citera
2024-01-24, 14:19
Medlem
Smekarn87s avatar
Nej. Vi ogillar ryssarna för att de inte kan bygga en fungerande stat. Det är deras brist på kurrage och inte genetiska drag vi kritiserar.
Citera
2024-01-31, 12:53
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Jag vill få er som anser sig vara antirasister, eller inte är fientliga mot folkgrupper allmänt förstå att ni är rasister i olika grad omedvetet.
Samhället har via sin propaganda fått er att inte vilja ha ryssar som era närmsta grannar om ni fick välja.
Ryssar är läskiga, opålitliga och spioner.

Det är inte samma sak som nazisternas judehat, eller är det exakt det som det är?
Byt ut ryssar mot, svarta, judar, thailändare vad som helst och känn propagandans makt över folket och förstå de psykologiska funktionerna som skapar halva världen till att bli antisemiter, sorry- russofober eller vad man kan kalla denna form av rasism mot ryssarna.

Om du inte är drabbad så känner du igen det på andra, på nätet, på jobbet etc.
Ryssar har alltid varit suspekta i Sverige, så steget till ren rasism var kort och ingen fattade att de blivit rasister då det är normaliserat att ogilla judar/ryssar beroende på sekel och politiska vindar.
Och jag är ingen russofil som något snart kommer att påstå, så fick jag det sagt.

Frågan är väl om det är grundat eller orundat?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in