• 1
  • 2
2022-11-29, 03:48
Medlem
Neolitikums avatar
Jag vill få er som anser sig vara antirasister, eller inte är fientliga mot folkgrupper allmänt förstå att ni är rasister i olika grad omedvetet.
Samhället har via sin propaganda fått er att inte vilja ha ryssar som era närmsta grannar om ni fick välja.
Ryssar är läskiga, opålitliga och spioner.

Det är inte samma sak som nazisternas judehat, eller är det exakt det som det är?
Byt ut ryssar mot, svarta, judar, thailändare vad som helst och känn propagandans makt över folket och förstå de psykologiska funktionerna som skapar halva världen till att bli antisemiter, sorry- russofober eller vad man kan kalla denna form av rasism mot ryssarna.

Om du inte är drabbad så känner du igen det på andra, på nätet, på jobbet etc.
Ryssar har alltid varit suspekta i Sverige, så steget till ren rasism var kort och ingen fattade att de blivit rasister då det är normaliserat att ogilla judar/ryssar beroende på sekel och politiska vindar.
Och jag är ingen russofil som något snart kommer att påstå, så fick jag det sagt.
Citera
2022-11-29, 06:14
Medlem
tastass avatar
Finns det verkligen ett utbrett rysshat? Inget jag märker av i min normala vardag och umgängeskrets iaf.
Citera
2022-11-29, 06:20
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
Finns det verkligen ett utbrett rysshat? Inget jag märker av i min normala vardag och umgängeskrets iaf.

Samma här, men folk skriver ju gärna av sig på nätet. Det är som en annan värld. Det är samma med all rasism och sexism, värre på nätet.
Citera
2022-11-29, 06:20
Medlem
Det finns inget rysshat
Citera
2022-11-29, 06:36
Medlem
Tvonds avatar
Finns inget utbrett hat mot Ryssar som håller sig i skinnet och befinner sig på sin egen hemmaplan. Rysshat finns bara mot mördarorcer som åker till främmande land och våldtar, mördar och sprider terror dvs ungefär samma som för alla andra folkslag.
Citera
2022-11-29, 06:42
Medlem
Som en anekdot är det i min erfarenhet samma slags personer som brukar klaga över hur termen "rasism" förlorat all mening och hur allting negativt i Sverige kan och bör skyllas på invandringen, som även gnäller över hur de stackars ryssarna utsätts för strukturell rasism.

Av en slump är det inte heller ovanligt med antivaxxare och människor som läser "alternativmedia" och tror att de så får del av en opartisk beskrivning av verkligheten i denna grupp.
Citera
2022-11-29, 06:48
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Som en anekdot är det i min erfarenhet samma slags personer som brukar klaga över hur termen "rasism" förlorat all mening och hur allting negativt i Sverige kan och bör skyllas på invandringen, som även gnäller över hur de stackars ryssarna utsätts för strukturell rasism.

Av en slump är det inte heller ovanligt med antivaxxare och människor som läser "alternativmedia" och tror att de så får del av en opartisk beskrivning av verkligheten i denna grupp.

De ser väl felaktigt Ryssen som ” Den vita mannens räddning”
Citera
2022-11-29, 06:48
Medlem
Det är bara ett gäng idioter som blivit hjärntvättade av median, exakt samma folk som hatar alla som inte är vaccinerade eller extremvänster.

Rasism idag är ett skämt och inget att ens bry sig om.
Citera
2022-11-29, 06:49
Medlem
nedboys avatar
Jag träffar inte på detta rysshat som du beskriver. Det enda som folk är emot är RyZZland. Staten är att likna vid en nazistisk stat. Men folket tycker vi synd om till stora delar. De är fångar/livegna i sin egna stat.

Att vissa av folket ändå håller på staten och tycker att terroristkriget är rätt beror helt och hållet på propaganda.
Citera
2022-11-29, 06:51
Medlem
Alla globalist-homo-jude-kramare och PK-bögar som avgudar Ukraina är extremt rasistiska mot ryssar, vilket är ironiskt, då denna skaran främst utgörs av vänstern och 'antirasister'.

Men ryssar är ju vita så dessa får man hata.
Citera
2022-11-29, 06:52
Medlem
Tournis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent

Motsatsen är nog närmare sanningen. De som upphöjt invandringen till skyarna är just samma personer nu på internet och verkliga livet som spyr ut sig sitt rysshat för att pappa staten godkänt det.

Precis samma människor som köpte vaccinsnarrativet rakt av från statlig media och godkände alla inskränkningar på friheter i vardagen utan att blunda.

Du och dina gelikar skiljer sig inte från människorna som brände häxor på medeltiden efter att ha lyssnat på någon småflickas skräckhistorier om blåkulla. Får mig att tänka på en viss annan känd personlighet som vissa höjer till en profet idag.
Citera
2022-11-29, 07:07
Medlem
Ryssar är ingen ras, så att reagera på Rysslands vidriga beteende är inte rasism. Det förstår varenda människa med ett visst mått av intelligens.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in