2022-11-17, 21:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
r inte det vanligt menar du att flickvnner frsrjer sig sjlva?
Vem fan vill ha en flickvn som inte kan frsrja sig sjlv🤔

Det tycker jag att det ska vara men vete fanken efter vad man lser hr, gller kanske t bda hllen?
Citera
2022-11-18, 02:45
Medlem
Carouws avatar
Utver det vanliga sparandet hade det varit kul att unna sig en klocka nsta r s det ska jag brja spara till.
Citera
2022-11-18, 02:59
Medlem
Foliekavajs avatar
Resor.
Citera
2022-11-18, 09:36
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Resor, kanske? Sparar bara fr att, knns som att jag har det mesta redan. Kanske ny bil? Knns inte riktigt vrt det dock, har redan en bra bil. Mjligtvis ny lgenhet snart, vill bo strre; en 1:a rcker inte. Dem mnaderna jag kan s sparar jag ca 10,000 om inte mer. Sparat nstan 12,000 denna mnad.
Citera
2022-11-18, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SWAG99
Finansiell trygghet, att slippa bry sig om pengar r jvligt sknt (tror jag..)
Detta r det vl egentligen och det har man kanske uppntt, skulle klara ofrutsedda utgifter av storlek bra men r fast i sparandet s svaret p TS frga skulle vara, jag vet fan inte. Vet inte ens vad jag skulle unna mig d snt kan ge mig oro ver ekonomin (som ju inte alls r i fara) eller s kan man fundera p om man mot all frmodan blir arbetsls s gr ju besparingarna t fort om ren knatar p.

Kanske flippar man och tar sig en lyxsemester till nsta sommar eller ngot, den som lever fr se.
Citera
2022-11-18, 10:20
Medlem
Kass1bandets avatar
Sparar s jag kan kpa en stuga i skogen fr att behva ha s lite kontakt med mnniskor och samhllet som mjligt.
Citera
2022-11-18, 11:54
Medlem
needAlifes avatar
Har varken boende eller bil men varfr inte en bt kanske? Det r ju trevligt. Eller ett sommarstlle? Finns alltid grejer att spendera pengar p. Min svrfar byggde nyss om badrummet fr en kvarts miljon s pengar finns drute minst sagt. Han river it kket nu ocks, lr kosta ngra hundra tusen minst ocks.
Citera
2022-11-18, 12:42
Medlem
ninjatorrents avatar
Sparar till
Asfalt p parkeringen
Badrum
Toalett
Kk
Ny garage drr
Fnster
Nytt tak
Solceller
Mc kort

Detta r vad jag kommer p nu
Citera
2022-11-18, 19:52
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carouw
Utver det vanliga sparandet hade det varit kul att unna sig en klocka nsta r s det ska jag brja spara till.

Det finns vldigt bra klockor fr ett par tusenlappar.
Citera
2022-11-25, 10:40
Medlem
Vi amorterar och sparar till barnen, resor och ofrutsedda utgifter.
Citera
2022-11-25, 10:57
Medlem
DrWangs avatar
Fortstter att skjuta in pengar i exempelvis kris kassan. Detta r pengar du har nytta av nr ngot ofrutsett hnder.

Resten gr till brsen och ekonomiskt oberoende. Ska jag jobba fr pengar s r det viktigt att pengar ocks jobbar fr mig annars kan jag likvl ge upp och bara ta mig till dds, som iofs en strre andel av populationen redan hller p med s det r vl lite trendigt ocks.
Citera
2022-11-25, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Jag har inte gjort det srskilt serist s jag kr helt enkelt 4% regeln. Dvs att man ska leva p 4% av sina tillgngar per r och att pengarna d ska rcka fr evigt.

Jag tnker mig 3 miljoner dollar som den punkt d jag ska serist fundera p att sluta jobba. Jag satsar mot Fat FIRE dvs leva ett gott liv med resor och god mat osv.

4% av 3 miljoner dollar motsvarar 100.000 SEK i mnanden netto, d lr du leva gtt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in