2022-11-13, 16:46
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Jag fyller snart 26 år och jag har extrem ångest över det. Nu är jag inte längre ungdom och livet genomgår en hel del förändringar. De flesta får väl sina första rynkor vid 26 och knäna börjar kännas lite gamla. När man säger till någon att man är 26 år så låter det väldigt gammalt.

Jag känner att detta är något som gör mig mer och mer deprimerad. Detta är inte som vilken åldersnåja som helst utan det är NOJA!! Jag har börjat bli cynisk, kan liksom inte fatta hur folk liksom bara accepterar att de nu är äldre. Självmord känns faktiskt som en inte alltför orimlig slutsats. När man är ung så äventyrar man en hel del, men som vuxen bara jobbar, äter och sover man. Vet ärligt talat inte om jag orkar detta resten av livet. Jag funderar på självmord, no kidding. Vad gör man?
Äter-sover-jobbar gör man väl när man fått barn, innan dess finns ju tid till alla möjliga coola saker. Ta livet av sig låter ju konstigt, då har du verkligen ingen chans till äventyr längre. Riktiga ålderskrämpor kommer vid 50-års åldern, innan dess är det mesta övergående om man vill att det ska vara det.

Men visst man är ju inte fyra längre som min dotter som sprang över stallets gårdsplan i sina stövlar och ropade ”jag ska ut på äventyr!” och ställde sig där och betraktade den leriga omgivningen och de stora ladugårdsbyggnaderna
Senast redigerad av BuckshotBill 2022-11-13 kl. 16:52.
Citera
2022-11-13, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Med stor sannolikhet tjej.
Majoriteten av tjejer går ner sig nått sjukt i utseende efter 25, speciellt svenska tjejer.
När dom inte får den uppmärksamheten längre för dom blivit fula blir dom deppiga.

Killar däremot har sin prime time emellan 30-40 då män ser ut som män och inte små pojkar, sen blir män oftast stiligare med åldern.
Majoriteten av kvinnor däremot blir bara värre och värre utseendemässigt,spelar ingen roll hur mycket smink dom smetar på.

Prime för en kvinna är mellan 17-23 år innan dom börjar gå ner sig.
Ja det är en uppfattning som sprids, inte minst på Flashback, och får kvinnor att må precis som TS när de är över 25. Men det där tycks vara en "sanning" som män bestämt. Jag tycker definitivt att även män ser sämre ut vid 30+. Vissa redan efter 25.
Citera
2022-11-13, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Det beror väl lite på hur man har utvecklats och åstadkommit? Har man t.ex. familj, villa o en chefsposition när man är 26 år så behöver man inte noja. Då har man lyckats.

Men t.ex. har jag själv inte åstadkommit mycket, då jag blev sjuk vid 16 års-åldern. Har haft ångest över det i många år, men när jag blev 40 år, så släppte det äntligen. Jag har inte någon åldersnoja nu, trots att jag är 42 år nu o missat mycket.

Är det att lyckas? Att lyckas är enligt mig att göra det som din själ mår bra av oavsett vad samhällets normer säger åt dig. Chef = lyckad?
Mitt tips är att gå in i dig själv istället för att leta efter yttre attribut som ska göra dig lycklig. Lugna ner dig och sluta jämföra dig med andra!!!
Citera
2022-11-13, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Ja det är en uppfattning som sprids, inte minst på Flashback, och får kvinnor att må precis som TS när de är över 25. Men det där tycks vara en "sanning" som män bestämt. Jag tycker definitivt att även män ser sämre ut vid 30+. Vissa redan efter 25.
Problemet är att män inte lever på sitt utseende vilket kvinnor gör.
Så det spelar ingen roll för en man att han börjar se sämre ut medans en kvinna överväger att begå självmord för hon börjar se sämre ut.

Finns en anledning att kvinnor sminkar sig men män inte gör det.
Senast redigerad av Kebabfrulle 2022-11-13 kl. 17:29.
Citera
2022-11-13, 17:55
Medlem
bralesss avatar
Du kommer aldrig vara yngre än du är just nu. Lev glatt, njut av nuet och släpp de tankarna för åldern är ändå inget du kan förändra. Majoriteten (riktigt) gamla ångrar alltid på livets slutspurt att de inte insåg hur pass unga de faktiskt var när de tampats med tidigare åldersnoja.
Citera
2022-11-13, 18:20
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Är det att lyckas? Att lyckas är enligt mig att göra det som din själ mår bra av oavsett vad samhällets normer säger åt dig. Chef = lyckad?
Mitt tips är att gå in i dig själv istället för att leta efter yttre attribut som ska göra dig lycklig. Lugna ner dig och sluta jämföra dig med andra!!!
Jag tycker det mer o mer verkar vara så i dagens samhälle?

Visst, mitt exempel var kanske lite extremt vid 26 år. Men det är bra att det fortfarande finns folk som anser att man lyckats bara man själv mår bra.
Citera
2022-11-13, 18:37
Medlem
GubbenILaddans avatar
Behåll barnet inom dig. Skaffa en "barnslig" hobby som att samla på lego eller vad du nu tyckte var roligt som barn. Många vuxna är halvt nedstämda hela tiden eftersom man inte vågar ta fram barnet inom sig. Som barn var dom flesta glada och gjorde det man tyckte om men som vuxen så bryr man sig mer om vad alla andra gör och vad alla andra tycker och tänker om en så man blir nedstämd och vågar inte göra det man egentligen vill.

Att bli "vuxen" sitter mycket i psyket. Du behöver inte vara bitter och tråkig bara för att du levt i 26 år
Citera
2022-11-13, 18:39
Medlem
GubbenILaddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82

Bästa tipset hittills, precis så är det! Inte undra på att folk är nedstämda med dessa sociala normer man känner att man måste anpassa sig efter

Jag skulle aldrig vilja vara chef så för mig är inte det att "lyckas" över huvud taget. Att lyckas i livet är att hitta sin egen plats, att göra det man tycker om att göra och vara tillfreds med vardagen.
Senast redigerad av GubbenILaddan 2022-11-13 kl. 18:42.
Citera
2022-11-13, 18:43
Medlem
zombie-nations avatar
Folk åldras olika snabbt. Det är faktiskt inte så dumt att se lite äldre ut. När man är ung så respekterar ingen en. Tills jag var 35 såg jag ut som max 18 och det hade verkligen sina dåliga sidor.

Men jag var ju 35 på insidan och hade ändå åldersnoja trots att jag såg ung ut.

Har haft enormt svårt för jämna födelsedagar. 20 pallade jag för då fick man köpa alkohol. 30 var den värsta. 40 var deprimerande. 50 var overklig.

Men egentligen gick jag länge med känslan att man skulle vara 18-19 och att det var idealet. Och sedan var man gammal. Jag har fortfarande samma sjuka idéer men nu tycker jag man ska vara 31, att det är den ideala åldern.

Jag är skitsur på att åren bara sprungit iväg. Har alltid beundrat folk som åstadkommit saker som unga.

Därför känns det som någon bara hittat på att jag är över 50. Fast nu ser jag äntligen ut som min ålder. Tycker jag själv. Till en tant som var i min ålder trodde jag var 15 år yngre än henne.

Det där med ålder är komplext. Jag har försökt inse att det inte är en egenskap utan alla går igenom åldrar.

Jag önskar att jag hade kunnat njuta av min ungdom istället för att noja. 30 år låter ju numera ungt, men då mådde jag max dåligt, värst i hela mitt liv.
Citera
2022-11-13, 19:09
Medlem
Airwave92s avatar
Kom tillbaka när du är 36 gubben
Citera
2022-11-13, 19:10
Du har fel perspektiv. Det viktiga är att man är frisk och mår bra.
Citera
2022-11-13, 19:13
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Jag fyller snart 26 år och jag har extrem ångest över det. Nu är jag inte längre ungdom och livet genomgår en hel del förändringar. De flesta får väl sina första rynkor vid 26 och knäna börjar kännas lite gamla. När man säger till någon att man är 26 år så låter det väldigt gammalt.

Jag känner att detta är något som gör mig mer och mer deprimerad. Detta är inte som vilken åldersnåja som helst utan det är NOJA!! Jag har börjat bli cynisk, kan liksom inte fatta hur folk liksom bara accepterar att de nu är äldre. Självmord känns faktiskt som en inte alltför orimlig slutsats. När man är ung så äventyrar man en hel del, men som vuxen bara jobbar, äter och sover man. Vet ärligt talat inte om jag orkar detta resten av livet. Jag funderar på självmord, no kidding. Vad gör man?
Vänta tills du är 40+ gått in i väggen och mår helvete, du är 26 fan ungdom enligt mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in