2022-11-13, 12:07
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
När du är 35 kommer du inte känna dig ett dugg äldre än du gör när du är 25. Bara mognare. Det är bra att bli äldre. Visst, dörrar stängs hela tiden och det är lätt att tänka på det som kunde ha blivit om man gjorde annorlunda när man var yngre. Men det går inte att ändra på, så det gör absolut ingen nytta att fundera på det mer än nödvändigt.

Men jag tror ändå att fler dörrar är öppna idag för äldre än förr.
Du kan ju plugga oavsett ålder, dejta och göra allt som ungdomar gör - om du orkar och vill.
Något annat hindrar inte i lagens mening.
Citera
2022-11-13, 12:10
Medlem
Jag hade exakt samma tankar och känslor när jag fyllde 27. Det var svårt att acceptera att man snart inte kunde klassas som ungdom längre. Jag var övertygad om att jag aldrig skulle bli lycklig igen, eftersom jag snart var gammal och ful ("peakat" som det heter) och ingen bryr sig om äldre personer. Men jag kom över det och livet vände, jag blev lyckligare än någonsin och är nu tillfreds med både min ålder och mitt utseende. Se på alla 30+ omkring dig och hur de faktiskt är lyckliga och har ett bra liv, med fler möjligheter än de hade när de var yngre. Enligt studier blir folk faktiskt som lyckligast efter 40.

Det kan också vara så att du drabbats av nedstämdhet/ångest rent allmänt och att detta tar sig uttryck genom åldersångest. Det är aldrig fel att köra lite antidepressiva för att ta sig upp igen, det är väl ändå bättre att testa det än att tänka på självmord.

Gör lite microbotox och njut av livet, du har faktiskt det bästa framför dig.
Citera
2022-11-13, 12:12
Medlem
haschleifs avatar
Du har några år på dig att bli vän med dig själv, och skapa en plats i den fysiska världen.
Starta företag, flytta utomlands, ligga runt, jaga likes, köp ett armbandsur och skräddarsydd kostym.
De världsliga är viktigt. Det är i det du grundar dig själv i nu.

Den andliga utvecklingen kommer först efter 30-33. Du kommer varken bekymra dig över rynkor eller gråa hår om 10 år.
Orka vara 26 igen
Citera
2022-11-13, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Minska kolhydrat intaget.

Haha, va fanken.. bara för att vissa dieter skapar en eufori med konstant undernäring som kan pågå i åratal så betyder det inte att kolhydraterna är felet.
Felet är ju att man har ett leverne där energiintaget inte nyttjas, räcker liksom inte att vara på gymmet i en timma.
Arbetet ska vara med kroppen hela dagen, detta skapar en balans både för kroppen och psyket.

Vi lever idag ett så otroligt främmande liv för hela vårat system att jag är förvånad att inte fler gett upp tidigare.
Våran strävan efter utveckling har blivit vår egna undergång, det har blivit en bioshock.
Strävan efter pengar och framgång som leder till att folk flyttar in i stora städer med destruktivt leverne, sälja sitt liv till andra för att långsamt bryta ner sin egna existens.
Städer är verkligen monument av döende civilisationer.
Citera
2022-11-13, 13:12
Medlem
Dansflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Jag fyller snart 26 år och jag har extrem ångest över det. Nu är jag inte längre ungdom och livet genomgår en hel del förändringar. De flesta får väl sina första rynkor vid 26 och knäna börjar kännas lite gamla. När man säger till någon att man är 26 år så låter det väldigt gammalt.

Jag känner att detta är något som gör mig mer och mer deprimerad. Detta är inte som vilken åldersnåja som helst utan det är NOJA!! Jag har börjat bli cynisk, kan liksom inte fatta hur folk liksom bara accepterar att de nu är äldre. Självmord känns faktiskt som en inte alltför orimlig slutsats. När man är ung så äventyrar man en hel del, men som vuxen bara jobbar, äter och sover man. Vet ärligt talat inte om jag orkar detta resten av livet. Jag funderar på självmord, no kidding. Vad gör man?

Är du tjej eller kille?

Tjejer nojar sig över utseendet och att de övergår till att bli andrahandsorteringen vid 25 medan killar nojar sig över att det börjar bli uppenbart vilka som tillhör a-laget respektive b-laget, d.v.s. vilka som kommer att bli hög- eller låginkomsttagare.
Citera
2022-11-13, 13:34
Medlem
Det är inget att stressa upp sig över. Är en brytpunkt i livet, du kommer värdesätta andra saker och få ett annat lugn. Nya intressen kommer dyka upp, saker som du kanske tidigare sett som värdelösa. I din ålder gillade jag spänning, träning, knark och våld. Enda intresset som är kvar av dem är träning, annars pysslar jag helst hemma och äter gott.
Citera
2022-11-13, 14:32
Medlem
Har själv hunnit med väldigt mycket innan 30 men det obehagliga är hur fort tiden har börjat gå. De senaste åren känns som de bara flugit förbi.

Är inte så orolig för min egen ålder men att se nära och kära bli äldre och äldre är ganska smärtsamt. De är få förunnat att vid 30 inte behövt gå på en enda nära släktings begravning men det gör också det hela mer obehagligt.
Citera
2022-11-13, 15:27
Medlem
Sqrbankens avatar
Jag hade EXAKT samma problematik men det går nog över på samma sätt som det gjorde för mig.

25-30 är ett sista adjö till sin definitiva ungdom (ungdom som begrepp är annars väldigt relativt betingat). Själv numera närmare 40 än 30 men känner enbart likgiltighet inför siffran.
Citera
2022-11-13, 15:35
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Varje dag kommer en närmare döden, typ nedräkning. Är själv +25. Det blir värre och värre. Vaginan är torrare och torrare. Varje dag från födseln är ett steg närmare döden. Mensen blir mer oregelbunden. Känn glädje över dofter från blommor, mat. Se dom små viktiga sakerna, för dom kommer bli färre och färre.

Det där låter sorgligt.

Men jag är betydligt äldre än bara 25+ och min mens är inte det minsta oregelbunden, och den dag den försvinner kommer det bara kännas skönt.

26 är ingenting för övrigt, jag ser er mer eller mindre som ungdomar.
Citera
2022-11-13, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansflugan
Är du tjej eller kille?

Tjejer nojar sig över utseendet och att de övergår till att bli andrahandsorteringen vid 25 medan killar nojar sig över att det börjar bli uppenbart vilka som tillhör a-laget respektive b-laget, d.v.s. vilka som kommer att bli hög- eller låginkomsttagare.

Med stor sannolikhet tjej.
Majoriteten av tjejer går ner sig nått sjukt i utseende efter 25, speciellt svenska tjejer.
När dom inte får den uppmärksamheten längre för dom blivit fula blir dom deppiga.

Killar däremot har sin prime time emellan 30-40 då män ser ut som män och inte små pojkar, sen blir män oftast stiligare med åldern.
Majoriteten av kvinnor däremot blir bara värre och värre utseendemässigt,spelar ingen roll hur mycket smink dom smetar på.

Prime för en kvinna är mellan 17-23 år innan dom börjar gå ner sig.
Senast redigerad av Kebabfrulle 2022-11-13 kl. 15:41.
Citera
2022-11-13, 15:54
Medlem
KalleXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Jag fyller snart 26 år
Grattis, du är nu över 25 och din hjärna kan äntligen räknas som fullvuxen.
Citera
2022-11-13, 16:00
Medlem
particulum1s avatar
Att acceptera det är mer eller mindre en garanti för att eventuella nojor och depressioner släpper som är relaterade till ålder, och det är därför man gör det, för man orkar inte leva med sådant lidande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in