• 5
  • 6
2022-11-13, 19:41
Medlem
26 år är rövgammalt om man ser rövgammal ut och har rutten hälsa. 26 är skitungt om man ser skitung ut och har skitbra hälsa. Ser man ung ut så är man ung oavsett och ser man gammal ut är man gammal.
Citera
2022-11-13, 20:31
Medlem
Börja gör allt du vill idag. Snart är du 30 och då kommer du ångra allt du inte började göra när du var 26. Tro mig, exakt det jag upplever just nu.
Citera
2022-11-13, 20:42
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Jag fyller snart 26 år och jag har extrem ångest över det. Nu är jag inte längre ungdom och livet genomgår en hel del förändringar. De flesta får väl sina första rynkor vid 26 och knäna börjar kännas lite gamla. När man säger till någon att man är 26 år så låter det väldigt gammalt.

Jag känner att detta är något som gör mig mer och mer deprimerad. Detta är inte som vilken åldersnåja som helst utan det är NOJA!! Jag har börjat bli cynisk, kan liksom inte fatta hur folk liksom bara accepterar att de nu är äldre. Självmord känns faktiskt som en inte alltför orimlig slutsats. När man är ung så äventyrar man en hel del, men som vuxen bara jobbar, äter och sover man. Vet ärligt talat inte om jag orkar detta resten av livet. Jag funderar på självmord, no kidding. Vad gör man?
26 år är inte så farligt, är också i den åldern. Jag hade noja när jag var 21/22 som faan. Vägrade acceptera att jag blivit vuxen. Men helt ärligt, man blir aldrig vuxen, så oroa dig inte. Vill du inte jobba, sova o äta varje dag, så gör inte det, gör nåt kul istället. Sen finns det många positiva saker med att bli äldre, min skäggväxt blir bättre för varje år o det är ju kul. Inte lika aggressiv som förut etc. Lika ensam dock som jag alltid varit.. Men men, blir kanske bättre en dag, vem vet.
Citera
2022-11-13, 20:49
Medlem
Dalulvens avatar
Hade mina bästa år med damer och annat i åldern 28-38.

Efter 40 falnade "glansen", vad det verkar. Men men ...

Still going quite strong!

Rent fysiskt skulle man förstås helst ha velat vara 22, för evigt, men med en 50-årings visdom.
Citera
2022-11-13, 21:52
Medlem
Allt är meningslöst skaffa barn osv sköta ett jobb vi är ändå döda snart. Om du kan ta dig till medelhavet medan tid finns för sol färsk fisk och stränder stanna inte i detta helvete med satkärringar och mörker
Citera
2022-11-13, 22:03
Medlem
Men va fan. Första rynkorna vid 26? Jesus Kristus Oden Folke. Sluta var en narcissist och öppna dig för andra och världen.
Citera
2022-11-13, 23:10
Medlem
Machiavellys avatar
Du är alltså nojig för att du är 26.
Livet rinner förbi.
Som svar på det funderar du på självmord - du vill alltså avsluta ditt liv 60 år i förväg för att du är rädd för att du, nu i 26 års åldern, håller på att bli äldre.

Vad är det för konstig logik?
Sluta nu. Du har hälsan, du har all kapacitet i världen att göra vad du vill göra. Ryck upp dig!
Citera
2022-11-13, 23:11
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Jag fyller snart 26 år och jag har extrem ångest över det. Nu är jag inte längre ungdom och livet genomgår en hel del förändringar. De flesta får väl sina första rynkor vid 26 och knäna börjar kännas lite gamla. När man säger till någon att man är 26 år så låter det väldigt gammalt.

Jag känner att detta är något som gör mig mer och mer deprimerad. Detta är inte som vilken åldersnåja som helst utan det är NOJA!! Jag har börjat bli cynisk, kan liksom inte fatta hur folk liksom bara accepterar att de nu är äldre. Självmord känns faktiskt som en inte alltför orimlig slutsats. När man är ung så äventyrar man en hel del, men som vuxen bara jobbar, äter och sover man. Vet ärligt talat inte om jag orkar detta resten av livet. Jag funderar på självmord, no kidding. Vad gör man?

Det ironiska med ditt inlägg är att du mår dåligt över att du känner dig gammal, men ditt hela resonemang grundar sig i att du är ung, omogen och naiv.

Skulle det låta gammalt om du berättade för dina läkarkollegor att du är 26 år? Om du drev ett framgångsrikt företag? Om du arbetade som stridspilot eller var en väletablerad konstnär? Jag tror inte det.

Du är inte tillfredsställd med din tillvaro för att du saknar ett högre syfte. Personliga mål behövs för självförverkligande. Allt för att i slutändan kunna ta sig ur hamsterhjulet och syssla med det du verkligen brinner för. De flesta som har ålderskriser har egentligen jag-har-inte-uppnått-något-kriser. Tid har du, på papper i alla fall. Vad du sedan gör av din tid är det väsentliga.
Citera
2022-11-13, 23:54
Medlem
Blaskas avatar
Låter som om du mår psykiskt dåligt. Hitta en tillvaro du trivs med så slutar åldern vara viktig. Gör de förändringar du måste.
Citera
2022-11-14, 02:29
Medlem
Jobba på det du kan jobba dig på, alltså bygga upp dig som person. För du ska nog se att den där åldersnoja grundar sig i så mycket mer än bara åldern.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in